hoevaak ben je van een paard gevallen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

hoevaak ben jij van een paard/pony gevallen?

(nog) nooit
4 (2%)
1-2 keer
20 (11%)
2-3 keer
10 (5%)
3-7 keer
36 (20%)
7-10 keer
17 (9%)
10-15 keer
12 (6%)
meer dan 15 keer
78 (44%)

Totaal aantal stemmen: 177


flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 08:52

Ik ben een paar jaar geleden al opgehouden met tellen. Maar tot nu toe heb ik er nog nooit iets ernstigs aan overgehouden. Het ergste tot nu toe: een week lang zo'n stijve nek dat ik niet meer normaal mijn bed uit kon komen (toen moest ik letterlijk rollend mijn bed uit komen *LOL* ). Op de een of andere manier krijg ik het altijd voor mekaar om er op de goede manier van af te vallen Haha!

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:00

In 17 jaar tijd ben ik 3x gevallen, ik zou wel wat vaker mogen vallen
want ik ben nu doodsbang dat ik van mijn paard val Clown

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:07

in de 14 jaar dat ik nu rij ben ik er drie keer afgevallen. Maar met rihjoka zwaar in training ben ik bang dat dat aantal wel flink verhoogt gaat worden Knipoog . Maar tot nu toe valt het wel mee.

En Barb, daar heb ik ook last van

Loesiejj

Berichten: 272
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:10

meer als 15 keer... Ik had mijn pony net en het leek net of ik rodeo reed met hem *LOL* Echt ik lag er meer af dan erop nu isie eindelijk rrustig en ben van haar ong. 2 jaar al niet meer afgepleurd... alleen van mo laatst wel Clown

Loesiejj

Berichten: 272
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:10

Ik heb trouwens ook een keer gevallen met paard... sleutelbeen gebroken Verdrietig

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:14

veel meer dan 15 keer, niet meer na te gaan. De laatste 10 jaar niet meer, vooral ten danke aan het feit dat ik niet meer op idioten ga zitten of als eerste op paarden ga.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:17

Ik ben al lang opgehouden met tellen Tong uitsteken . Net als Kawa en Jurga zegt, alleen de aparte keren blijven je bij. Zoals toen ik met paard en al in de recreatieplas lag en het paard in plaats van eruit, er verder in ging zwemmen... Of met paard over de kop gevlogen omdat ie met galopperen in een konijnehol stapt met zijn voorbeen. Of zoals laatst toen ik er bij het springen af vloog met mijn gezicht op de punt van de staander en dus minstens 6 weken voor schut heb gelopen... Dat van dat water is inmiddels al zo'n 17 jaar geleden en op de manege (bij Hillie Duivekate, in Enschede) waar dat gebeurd is,hebben ze het er nog af en toe over hoe ik op 4 mei tijdens de dodenherdenking druipend binnenkwam en mijn laarzen vol water leeg schudde... Haha!

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:36

5 keer dus 1 keer per jaar ik hoop dat et niet weer gebeurt(ff afkloppen) Knipoog

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:42

Ik ben denk ik zo ongeveer tussen de 10 en 15x afgevallen en dat is voornamelijk van Early met het inrijden. Echt één grote ramp was het. Elke keer viel ik er wel af omdat die zo nodig moest bokken met z'n hoofd helemaal naar beneden Soms ben ik wel eens in een uur 3x van af gevallen.. Tja, daardoor heb ik wel leren rijden!

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 10:24

Stella pas 1x *afkloppen*.
Tripper, verzorgpony voor Stella, ook 1x
Kylian, verzorgpaard na Tripper, 0x
manegepony's in het begin 3x per uur Bloos , later niet meer.

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 10:40

Van Selene viel ik minstens 2x per week.. en dat zo 3 jaar lang..later werd het denk maar 1x per week, maar dat kleine pony'tje was zo verdomd eigenwijs, ze wist me er elke keer af te krijgen..
Van roos maar 4x keer.. en van dusty 1x

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 10:43

Ik rij al bijna 17 jaar.. Haha! Het is dus vaker als 15 keer.. Ik ben de tel echt kwijt *LOL*

Lizz

Berichten: 8894
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:11

ik rijd al 12 jaar ofzo ben dus wel vaker dan 15 keer gevallen. ben zelfs een keer in een uur tijd 2 keer van hetzelfde paard gevallen Haha! na twee keer te zijn gevallen ging iemand anders er even op en die viel ook nog 2 keer. paard was niet zo lief. rijd er ook bijna nooit meer op.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:43

ik denk 6 keer in 5 jaar... Haha!

Karinnn

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:55

in de 6 jaar dat ik m,n eigen paardje heb 1 keer, maar wel gelijk goed, gat in m,n hoofd 12 hechtingen en m,n stuitje gebroken, heb daarna een half jaar niet kunnen rijden!!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:07

Ik ben voor meer dan 15 keer gegaan. Hoe vaak precies weet ik niet eens. Doet er ook niet toe.

Hoe ging dat 'spreekwoord' ook alweer?
Hoe meer je eraf lag hoe meer ruiter/amazone je was Verward Knipoog

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:13

uhm nou toen ik jupiter net had was ie best wel "onhandelbaar" ik ben er toen wel iedere keer afgedondert.. maar niet erg.. gewoon er weer op! maar bijna iedere keer in het begin gaf ie weer zown leuke bok en viel ik eraf ( hint Haha! boktpony van het jaar ) maar nu ken ik zo al zn streken wel dus val ik er niet meer zo snel vanaf.. Haha!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 16:39

7x.
2x van Moonlight en 5x op een manege pony (verschillende ponys hoor)

anke2002

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 19:23

Van Apollo ben ik nog nooit gevallen (uhhhm afkloppen) Maar een vriendin van mij reed vroeger op een shetjes, dus dan ging ik wle eens mee en daar ben ik echt ontzettend vaak van afgevallen 9we duwden elkaar er gewoon af Haha! ). Ik denk dat ik dar ongeveer 15 x van af ben gevallen. En van andere pony's ben ik ook wel gevallen.... ik denk dat ik in totaal zo'n 18x gevallen ben.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 20:13

Ik ben van misty nog nooit echt afgevallen. Alleen een keer samen onderuit gegaan. Van mijn oude paarden ben ik ook nooit afgevallen. Enige is dat ik met 1 een keer achterover ben geklapt. Op mijn 5e ben ik er voor het laatst echt afgevallen *bleef achter een tak hangen* op een manege pony.

yourangel

Berichten: 120
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 21:30

Ik rijd al heel erg lang en ook bijna altijd zonder zadel....tsja dan val je wel een paar keer! Ik ben dan ook erg vaak gevallen.... Tong uitsteken
Nooit echt iets ergs gehad met vallen hor, op een paar gekneusde ribben en een verdraaide knie na.. (dat was van een shetlander Clown !!!)

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 21:34

in de 10 jaar dat ik rij ben ik van Belle ontelbaar keer afgekleddert (ik reed altijd zonder zadel en ze hield nogal van scherpe bochten maken Haha! Huilen ) dus daar viel ik regelmatig vanaf, maar dat was meer eraf glijden en dan op je benen terecht komen want ze is maar 1,17! niet echt vallen dus.
Ik ben ongeveer 3 keer echt gevallen, op de manege 1 keer met een sliding stop en een mooie koprol over z'n nek en thuis een keer met Appie tegen een paal omhoog en er voorover afgedondert toen ze weigerde voor een hindernis van een meter en alsnog sprong terwijl ik al klaar zat om er langsaf te gaan Haha! was wel lachen, ze sprong met 4 benen tegelijk en ik vloog er zo onderhand een meter boven en hing er toen langs. Schijnheilig
O,ja en een keer met paard en al op de manege, hij lag bovenop mij en dat deed nogal zeer! 4 keer echt gevallen dus!

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 15:53

Nou van Zilverster ben ik nog nooit afgevallen en ik heb hem al 8 maanden. Maar gewoon in de manege lessen ben ik er zo vaak van af gevallen dat ik de tel ben kwijt geraakt. Tsja je moet het leren met vallen en opstaan heh Haha!

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 16:08

Veel meer dan 15 keer , denk toch eerder aan een keer of 100. Toevallig lag ik anderhalf uur geleden weer eens zand te happen Vingers aflikken .
Ik ging een zadel testen op Willem (nieuw paard op de stal waar Leo stond) en ik had nog nooit op Willem gereden. Willem ging braaf in stap en in draf en ook in galop. Nou is Willem iets flegmatiek, dus ik zet mijn benen er even aan en sprong, bok, bok en ik vloog ernaast. Ach, hij was verder heel braaf en bleef keurig naast me wachten Ach gut .

Ik rijd vanaf mijn 9e, ben begonnen shetjes zonder zadel, mijn favo manegepony stond bekend om zijn rodeoshows. Mijn moeder komt niet meer kijken als ik rijd, ze is bang om weer te zien vallen. Toeval of niet als mijn moeder kwam maakte het paard waar ik op reed een gekke sprong of stond bijv. onverwachts stil voor een hindernis.

Ik reed ook graag zonder zadel, ben al een paar keer in het prikkeldraad gelanceerd, achterovergeklapt en boven een sprong van dik 1.30m naar beneden gevallen en toch stug doorrijden zonder zadel Frusty Haha! . Ook met zadel aardig wat keren niet al te zachtzinnig met het aardoppervlak in aanraking gekomen. Vergeten aan te singelen en vervolgens op een grindweggetje naar beneden kletteren. Ik ben zelfs eens door een paard letterlijk van mijn pony afgetrapt, vijf dagen ziekenhuis, oh wat een leuke hobby Haha! .

Gelukkig heb ik er tot nu toe niet al te ernstige dingen aan overgehouden, ben alleen wat voorzichtiger geworden. Zeker nu ik een evenwichtsstoornis heb, maar ik zal het rijden met of zonder zadel er zeker niet om laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 17:50

Ik bn al heel vaak van een paard gevallen.
Van Lois ben ik precies 3 keer gevallen.

De eerste keer sprintte hij als een idioot weg terwijl we al klaar waren met de les. We stonden stil en ik gaf Lois een lange teugel, ik lag er meteen bewusteloos naast en kwam ik bij in de stallen waar ze me naartoe gedragen hadden. Van mijn instructrice mocht ik toen alleen maar uitstappen aan de hand *LOL*

De tweede keer viel ik er naast omdat Lois zich omdraaide en ergens van schrok en ging op mijn enkel staan in het weggalopperen en dus kon ik alleen nog maar kruipen.

De derde keer draaide Lois zich om, verloor grip op de bodem en gleed uit. We lagen allebei op onze rug. Gelukkig is hij niet op me gevallen maar ik lag wel klem tegen schot van de hoefslag.