Buitenrijden wil echt niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kareila
Berichten: 69
Geregistreerd: 07-11-02
Woonplaats: Grou City tha place to be!!!

Buitenrijden wil echt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 16:12

Hoi
Mijn ex-dravertje is nu al een jaar onder het zadel.
In de bak niks aan de hand lief rustig naar beneden echt niks.
Maar ik word wat ziek van om teeds in die k l o t e bak temoeten met mooi weer.
Ik wil graag naar buiten. En ben al een paar keer een klein stukje geweest maar ze zet zo'n verschrikkelijk gas.
Dan pakt ze het bit vast en wil niet stoppen.
Gelukkig is ze tot nu toe niet ver weg gevlogen omdat m'n verzorgster haar vast pakte.
Maar wat moet ik nou doen?
-x- yvonne

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:21

Hoe is je draver als je ernaast wandelt? Is ie het wandelen en dus op straat lopen gewend? Maw, is hij stout of bang als je een buitenritje wilt maken?

Bij stout zijn er legio oplossingen, zoals een hulpteugel eraan tijdens de buitenrit (bijna de enige gelegenheid om je slof nuttig te gebruiken).
Is het angst, zul je hem eerst makker moeten maken door veel met hem te wandelen langs enge dingen. Is die daarbij lastig, doe hem dan zeker wel het hoofdstel in tijdens de wandeling.

In grou heb je hele enge dingen onderweg (water, spoor, snelweg, motorboten), ik kan me goed voorstellen dat je er nergens echt ontspannen kunt buitenrijden...

Kareila
Berichten: 69
Geregistreerd: 07-11-02
Woonplaats: Grou City tha place to be!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 16:34

ze wil gewoon snel.
Het is een recht eind en ze heeft vroeger geleerd om zo snel mogelijk tegaan.
Aan de hand op de weg gaat ze ook al zo snel dat je op sommige dagen veel rondjes moet lopen om haar weer bij je te krijgen.
En als er aan de hand iets groots van achter komt gaat ze om hoog dus die enkele keer dat ik er op het gezeten buiten ben ik er af gestapt

Waar woon jij dan eigenlijk?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:35

Met ander paard naar buiten gaan of bitloos proberen, dan kan ze niks vastpakken (dus officieel bitloos hoofdstel, geen halster met touwtjes).
Kan ook zijn dat ze zo druk is juist omdat ze altijd in de bak rijdt. Dan is het dus een kwestie van vaak doen. Al zijn het maar kleine stukjes, of probeer het eerst aan de hand als ze dan rustiger is.
Succes!
Viv

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:38

Mijn dravertje is ook zo buiten. Misschien hebben meer dravers dit? Ik heb uiteindelijk zoiets van laat dan maar, want zo is er ook geen lol meer aan!

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 19:14

Mijn dravertje die ik had , die deed het vroeger ook, ik ben haar toen gaan rijden op een D-trens met rolletjes!

Dit werkte uitstekend en ze was een stuk ontspanneder...
en lette dus meer op mijn ophoudingen en terug names.

Misschien dit een idee ?

groetjes
Annelies

(sorry het is wat laat, maar ik hoop dat het helpt)

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 20:53

Ook mijn dravertje had dit in lichte mate. Die ben ik toen gaan rijden op een hackamore en het probleem was opgelost! We hebben heerlijke buitenritten gemaakt met een los teugeltje, lichte druk en ze reageerde. Ideaal! Heb je ook al eens met begeleiding buiten gereden?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 22:50

Mijn dravertje had dat ook die ik had als tiener. Ik ging echter zo vaak met haar wandelen dat ze het gewoon werd en op de duur ging ik helemaal alleen met haar wandelen zonder nog problemen te hebben. Het is een fase waar je doormoet!