Iemand vroeg me dit. Kan iemand helpen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

Iemand vroeg me dit. Kan iemand helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 00:57

Beste,

Ik heb volgende vraag,

Mijn dochter heeft een paard, een warm bloed met stamboom, nu hebben wij die steeds omwille van het rondreizen (job) laten staan bij de fokker van deze. Wij hebben deze begin dit jaar dan toch van stal veranderd maar hebben nog steeds de stamboom met adres verandering niet toegestuurd gekregen. Op deze manier is de fokker nog steeds eigenaar en zou dit dus zo snel mogelijk willen rechtzetten. Kan U mij een nummer of email geven betreffende stambomen van paarden en het corrigeren van deze?

Met dank

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 01:00

Ik zou even de tijd nemen en de fokker persoonlijk met een bezoek vereren teneinde het paard toch op de naam van de dochter overgeschreven te laten worden.

Je zult verbaasd staan hoeveel een persoonlijk bezoek kan bewerkstelligen...

En als dat niet het gewenste resultaat geeft, kun je altijd nog met een rechtszaak dreigen. Of je haalt de krant erbij? Ik hoop alleen dat dat niet nodig is....

Is de fokker wel nog steeds in leven? Anders kon je idd weleens problemen krijgen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 10:26

Idd even langs gaan om het te regelen, met bellen of schrijven heb je vaak minder succes. Volgens mij heb je een formulier nodig van het stamboek, waarop hij zijn handtekening moet zetten.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 15:01

als je hem op je naam wil laten zetten moet je die sturen naar het kwpn waarschijnlijk.iig naar het stamboek waar ie bij hoort.kost iets van 50 gulden geloof ik maar dat weet ik nie zeker want die van mij staan niet op mijn naam

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 15:22

Is het een paard met een KWPN-papier (Nederlands Warmbloed Paardenstamboek) ?
Dan kun je meer info vinden op www.kwpn.nl

Het is gebruikelijk om meteen na de koop de papieren van het paard aan de nieuwe eigenaar te overhandigen.
De nieuwe eigenaar kan dan de papieren opsturen naar het KWPN zodat het paard op zijn/haar naam komt te staan.
De verkoper hoeft dit niet te regelen, dit is "de taak" van de koper.
Begrijp ik het goed dat jullie destijds de papieren niet gekregen hebben ?
Dan is het zaak om deze van de fokker/vorige eigenaar te verkrijgen.