Dikke buik bij drachtige merrie of....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Dikke buik bij drachtige merrie of....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 12:53

... liever gezegd: het ontbreken hiervan Scheve mond !

Zoals een aantal van jullie misschien al wel weten, heb ik 2 weken terug een drachtige friese merrie gekocht Lachen ! Ze moet pas laat werpen (eind julie!) maar ik vind dat ze eigenlijk nog niet echt een dikke buik heeft!
Wanneer is de tijd dat ze echt een dikke buik gaat krijgen ?? Het is voor haar, maar ook voor mij Knipoog het eerste veulen, vandaar mijn vraag Knipoog !!

Afbeelding
Deze foto is van afgelopen zondag (6 uur ´s ochtends Gaaaap !!), ik vind haar dus niet echt dik !!
Laatst bijgewerkt door Sterre op 08-05-03 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 12:56

Dat kan best.. merries horen pas in de laatste 3 maanden echt dik te worden. Het is nu begin mei, dus ze heeft bijna heel mei, juni en juli nog.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 14:36

Mijn merrie werd ook pas in juni / juli wat dikker, maar is nooit zo dik geweest dat ze 'op ploffen' stond. Mijn merrei kreeg haar veulen eind augustus.
De ene merrie wordt nu eenmaal dikker dan de andere. Vaak heeft het ook met de hoeveelheid vruchtwater te maken.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 14:37

zou best goed kunnen. B'elanna zag er zo uit toen ze 8 maanden drachtig was. Ik dacht dat ze gewoon te dik was toen...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 14:44

Mijn dravermerrie is haar hele dracht slank gebleven, nooit iemand iets aan gemerkt (wisten ook niet dat ze drachtig was). Mijn ponymerrie kon ineens gekgenoeg niet meer in haar zadel/singel. Wij dachten dat het was omdat ze gewoon aankwam in gewicht (ze was verwaarloosd). Zal dan ook niemand verbazen dat we ook van haar niet wisten dat ze drachtig was, zelfs onze DA die haar de hele tijd is blijven volgen vanwege een bokhoefcorrectie heeft nooit iets opgemerkt en deed onze opmerking van "bewegen langsachter" af als onzin. Dik zag ze er echt niet uit. Bij een eerste veulen zit de merrie ook nog goed strak in de spieren ... vrouwen die hun eerste kindje krijgen zijn ook minder rond dan bij de tweede ...

Baileys

Berichten: 544
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Koudekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 22:39

Die van mij werd de laatste 6/7 weken met de dag dikker. Op het laatst dacht ik dat ze uit elkaar zou klappen, zo enorm. En toen was 'ie er ook ineens uit hahaha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 23:08

Ze moet nog 3 maanden, en misschien draagt zo nog wel over ook, dus het kan heel goed zijn dat het "dikke" nog moet komen.
Laat haar anders even opvoelen door de DA dan weet je het zeker.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 00:21

Ze heeft toch een behoorlijke buik vind ik............slank kan ik haar niet noemen, en het heeft wel die typische vorm naar beneden toe. Maar aan de andere kant......ik heb ook een tuiger met zo'n buik op stal, en ik weet zeker dat daar niks in zit Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 08:11

Kan nog komen hoor. Pony bij osn op stal werd ook maar niet dikker, maar die begint me nu toch te groeien! Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 10:09

Bedankt voor jullie antwoorden Lachen ! Het stelt me gerust dat het allemaal nog moet komen !
Ik weet zeker dat ze drachtig is, want af-en-toe zie je het veulen aardig te keer gaan in mama´s buik Lachen !
Ik werd alleen een beetje onzeker van de opmerkingen om mij heen Knipoog ! ("Jeetje, die is ook nog niet dik Scheve mond .") Het is mijn eerste merrie (heb tot-nu-toe alleen maar ruinen gehad Knipoog ) en dus allemaal nieuwland voor mij Knipoog !

fabienne schreef:
Ze heeft toch een behoorlijke buik vind ik............slank kan ik haar niet noemen, en het heeft wel die typische vorm naar beneden toe.


Fabienne, het grappige is, dat je op de foto´s beter ziet dat ze drachtig is, dan dat je d´r "live" ziet ! (vraag maar aan Gwen en Berdientje, die hebben haar zondag irl gezien!)