Ruim beslagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Ruim beslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-03 21:47

Hoi!

Gister is Chinouc beslagen , maar ik vind het niet echt netjes gedaan.
Ze staat echt heel ruim op de ijzers, er steekt hier en daar ijzer onder dr hoef uit en het rechter voor ijzer zit scheef.
Echt balen want ik heb nooit problemen gehad met die smit.
Omdat ik dus niet tevreden was/ben heb ik hem gebeld. Zijn reden waarom ze zo ruim staat....''dr hoeven moeten wat breder groeien''.
Dus ik had echt zoiets van ''huh?het zal wel Verward '', maar morgen komt hij nog even langs om te komen kijken.Hij kon het zich niet voorstellen dat ze er zo slecht op stond.

Heeft iemand hier ooit van gehoord..dat de hoef breder moet worden en het paard dus ruimer wordt beslagen?
Ik heb het overgens aan meerdere mensen gevraagd en ik was gelukkig niet de enige die vond dat ze zo raar op dr ijzers stond.

groetjes
Janneke

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 23:38

Als mijn smid iets veranderd in het beslag, doet hij dat in overleg met mij en niet alleen..
Ik vind het dus idd een beetje vreemd, maar hij heeft al aangeboden er nogeens naar te kijken, misschien dat het er toch niet zo uitziet en onderzit als hij eerst dacht. Even afwachten dus..

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 00:01

Mijn verzorgpony word breder beslagen, omdat ze sincker heeft. Wat Donja al eerder melde, vind ik het ook een beetje vreemd dat hij niet met jou heeft overlegd.
Kijk even op www.hoofcare.nl daar vind je veel onderwerpen over beslag, misschien kan je daar iets over vinden.
Succes morgen!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 13:54

Vreemd dat hij dat niet eerst met jou overlegd.
Ik vind het niet zoveel, dat ruim beslaan. Ze kunnen de hoefijzers er dan veel makkelijker aftrappen.