eurostar rijbroek verven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

eurostar rijbroek verven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 15:46

ik heb een witte eurostar rijbroek die ik graag donkerblauw of licht grijs wil verven.
heeft iemand hier ervaring mee?
ik pas hem nog wel maar k heb een nieuwe witte rijbroek en wil me oude verven

andere ideen zijn ook handig en welkom.
want mischien heeft iemand ervaring en heeft een beter idee hoe ik dit kan aanpakken

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 15:57

Ik heb wel eens een gewone broek geverfd (geen rijdbroek dus) die werd wel een maatje kleiner, dar moet je dus wel rekening mee houden.

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 16:19

ouw dan denk ik niet dat ik hem nog zou kunnen passen.
maar ik heb ook nog 1 van harry horses die is vrij groot een zwarte die wil ik dan donkerblauw maken het is er eentje van dunne stof.
niet zo`n eentje als van eurostar meer horka stof de dunne horka`s.
denk je dat die kleiner word? ik hoop dat namelijk wel ne dnek je dta het lukt verven?

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:08

om iets zwarts lichter te krijgen moet je het denk ik eerst bleken omdat je anders geen verschil ziet Verward

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:10

En denk erom dat sommige stiksels niet meekleuren.
Op die manier heb ik een lichtgrijze katoenen rijbroek verpest, hij is keurig donkerblauw geworden maar alle stiksels waren nog lichtgrijs en dat zag er niet uit.
Als je slim bent neem je je broek even mee naar de drogist, daar weten ze wel of het wel of niet 'pakt'.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:44

Niet het merk, maar de stof is belangrijk. Puur katoen pakt altijd wel, maar zorg wel dat de naden idd bij de nieuwe kleur passen, want de stiksels pakken idd vaak niet Knipoog

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:05

Je kan zowieso niets verven naar een lichtere kleur, de verf pakt niet mooi meer als iets is gebleekt met chloor... En een rijbroek zou ik ook niet doen, behalve als hij van 100 % katoen is. Meestal is dat niet zo. Volgens mij pakt de verf ook niet op stiksels en synthetische stof...... Bij mijn spijkerbroek zijn de stiksel in elk geval nog steeds oranje...

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 18:22

ach het is maar een rijbroek maar het is geen katoen maar een soort rijbroek stof van eurostar maar dan slapper.
maar ik zal morge wel ff kijek wat ik doe