Conditietraining?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Conditietraining?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 22:53

Over een maandje ga ik met m`n ouders en Pjelk een weekje op vakantie naar Appelscha waar je prachtig kan rijden in het Drenths Friesche woud. Om daar maximaal profijt van te hebben wil ik natuurlijk veel en lang rijden en daarom Pjelk in optimale conditie brengen. maar hoe kan ik dat het beste doen? Hij kan nu goed een uur les uitlopen waarbij voornamelijk gedraafd word, een paar rondjes galop op beide handen en tussendoor een paar rondjes stap. Dus al met al drie kwartier draven plus galop met nog even stap tussendoor.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 23:10

Ik zou alvast wat buitenritten gaan maken en wat langere afstanden gaan afleggen dan je gewend bent.
En even een tip, omdat het misschien in dezelfde periode valt:
[BM] Zondag 1 juni; boktrit Appelscha

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 08:59

Veel stapen, en bouw het rustig op: 10 min stappen, 5 min. draven, dan herhalen, later een kort galopje ertussen, dan het draven uitbreiden, galop verlengen.
Hou hem ook in stap goed op tempo, iet sloffen en vooral: niet overvragen, goed in en uitstappen en afwisselen anders wordt het saai.
Kijk naar je paardje en naar jezelf, wat kunnen jullie aan?
Ik vind 3 kwartier draf en een paar rondjes stap niet eht een goede verhouding, hoe meer je stapt hoe langer hij het volhoudt. En liever 3 uur in stap dan een half uur in galop, toch?