Stal: direct naast duiven en fretten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gitte

Berichten: 92
Geregistreerd: 15-03-02

Stal: direct naast duiven en fretten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 09:02

Kan dat? i.v.m. ziektes?

Weet iemand dat of is dat geen probleem? Ik hoorde namelijk dat duiven grote ziekteverspreiders waren en dat dat niet goed zou zijn.

Graag jullie hulp Verward

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 09:34

nooit van gehoord, maar het kan wel.ik heb eens gehoord van een spingruiter die moest verhuizen omdat zijn paarden niet tegen de spoortjes konden van champignons, naast hem was nl een grote champignonkwekerij gekomen !!!

Gitte

Berichten: 92
Geregistreerd: 15-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 10:03

Weet niemand hier verder antwoord op???

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:05

ik heb er niet veel ervaring mee, maar ik denk dat het wel kan.
duiven zijn dus ook gewoon vogels, en bijna iedereen heeft wel vogels bij zn paarden.

Gitte

Berichten: 92
Geregistreerd: 15-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 10:08

Ja, maar het zijn niet een paar vogels.. het zijn 4 duivenhokken naast elkaar en ik denk een stuk of 10 hokken waar fretten in zitten.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:10

ik ken veel mensen die naast paarden ook duiven hebben , het enigste nadeel wat ik ken is dat ze ALLES ONDERSCHIJTEN Boos! :@
fretten zijn schattig
en ik denk dat het in deze mate(hobbymatig!!) wel mee zal vallen met ziektes, ziektes als de pest enzo komt door te dicht opgehokte beesten en dat is in dit geval niet.vroeger zeiden ze ook altijd dat ezels vlooien enzo met zich meebr8en , dat is dus ook niet zo.IK denk dat het best wel meevalt.

Jip80
Berichten: 75
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:11

Vroeger hadden wij op de manege een duiventil boven 1 vd stallen (stands) staan. Heb nooit gemerkt dat de paarden er last van hadden, dus kan denk ik geen kwaad hoor!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:29

Of het bij paarden ook zo werkt weet ik niet, maar bij mensen is het zo dat vogels irritatie van de luchtwegen kunnen veroorzaken. Vooral bij mensen die daar gevoelig voor zijn, dus bv mensen die astmatisch zijn of snel last hebben van allergieen. Bij hen wordt het dus afgeraden om vogels in huis te houden, terwijl andere huisdieren wel kunnen. Kan me zo voorstellen dat dat bij paarden ook zo is.

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:46

Als het goed is zijn de fretten geent tegen hondenziektes en verder brengen ze geen ziektes over. Zeker niet als ze in hokken zitten. Die duiven dat is een ander verhaal. Maar ik denk dat behalve een hoop stront en misschien wat irritatie van de luchtwegen mits ze daar gevoelig op is het allemaal wel goed te doen is.

Gitte

Berichten: 92
Geregistreerd: 15-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 13:21

Ok, ik zie aan jullie reacties dat het mogelijk moet zijn... *LOL* mits ze er zelf maar tegen kan.

In ieder geval bedankt!