Stal: in de winter binnen / zomers in de wei?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gitte

Berichten: 92
Geregistreerd: 15-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-03 12:14

IlsjePilsje schreef:
Is er geen mogelijkheid om hem te laten staan waar hij nu staat? Of is dat juist op het terrein van de huidige eigenaar?


Precies, ze staat nu bij de huidige eigenaar maar als ie iemand heeft gevonden die haar wil hebben is ze weg! Dus ik ben nog druk aan het zoeken. Alleen de mogelijkheid die ik haar nu kan bieden is dus, een stal zonder enige uitloop, en een wei alleen voor in de zomermaanden...


Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 12:50

Ik zou het gewoon gedaan hebben...
Bijna iedereen heeft ze paard 's winters op stal
En dat paard komt dan alleen buiten tijdens het rijden!

En 's zomers weidegang..
Tja ik had het gedaan als ik jouw was! Lachen

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 16:59

Ik zou zelf absoluut niet mijn pony op willen sluiten , alleen maar omdat ik zonodig zijn baasje wil zijn...
Mocht het nu voor tijdelijk zijn dan is het nog te overzien , maar ik zal er alles aan doen om het te voorkomen...zou me er veels te schuldig over gaan voelen ....

Degenen van wie je de stal en de wei kunt huren , dat zijn 2 verschillende eigenaren neem ik aan , vinden die het wel goed als je hun wei / stal maar een deel van het jaar huurt ?

Ik neem aan dat je als je paard in de wei loopt ,en je de stal dan niet gebruikt , je geen stalhuur wilt betalen. Als je niet betaald , houdt de staleigenaar die stal dan wel voor je vast tot het weer winter is ?

Hetzelfde voor de eigenaar van het weiland...

En het voetbalveldje dat kun je denk ik sowieso maar beter vergeten , in de winter waarschijnlijk te zacht/glad/bevroren , en in de zomer , trouwens ook de rest van het jaar , zijn de mensen er denk ik niet zo blij mee dat je met een paard het gras komt vertrappelen dat bedoeld is voor kinderen om op te voetballen en spelen...daar wordt je waarschijnlijk binnen de kortste keren vanaf getrapt....

Als je rustig loopt dan laat je al snel hoefafdrukken achter , laat staan als je een paard uit laat razen....hele grasmat meteen vernield Scheve mond
Daarbovenop komt nog dat een paard wel eens wat mest kwijt wil , ook erg prettig op een speelveldje Vork

Vraag jezelf af wat je dit paard kunt bieden , voor mij zou dit wat je nu op het oog hebt niet voldoende zijn.
Tenzij het voor tijdelijk is en je een fijner plekje kunt vinden Lachen

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 18:03

Ik vind 20 minuten beweging per dag, en dan ook nog vast aan de hand of longeerlijn, buiten op openbaar terrein echt niet genoeg...
Weet je wel hoeveel uren het dan op stal door moet brengen!
De meesten die hier hun paarden 's winters op stal hebben, rijden hun paard fanatiek en proberen hem daarnaast nog vaker voor beweging uit de stal te halen... Sorry, maar iemand die zijn paard maar 20 minuten uit de stal laat, dat vind ik echt zielig... Het kan echt wel een keer gebeuren bij bar slecht weer of iets dergelijks, maar anders...

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:33

Ik begreep uit haar verhaal dat dit voor tijdelijk was toch..???!!!

Nouw dan moet het voorlopig kunnen vind ik.. *LOL*
Maja wie ben ik

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 20:05

Mijn verzorgpony staat het hele jaar door op stal, ze mag niet meer de wei in om medische redenen. De andere paarden mogen in de zomer wel de wei in.
De eigenaar en ik zorgen er wel voor dat ze minimaal een uurtje buiten staat, op de poetsplaats die uitkijkt over de wei. Ze wordt om de dag gereden.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 20:46

ik ben er eigenlijk tegen als iemand zijn paard op stal zet een paard hoort lekker te kunnen lopen en gek doen waneer ie dat wil, maar zoals ik hier lees moet je vlug iets hebben wat ik dan zou doen is je paard tijdelijk op die stal zetten maar wel gelijk iets gaan zoeken waar ie lekker naar buiten kan. misschien heb je dan al tegen de tijd dat je paard niet meer naar buiten kan een stal gevonden met weidegang

vraag je eerst wel goed af of je genoeg tijd voor het paardje hebt een paard heeft veel aandacht nodig vind ik. hoe vaak rij je haar nu? en hoe lang? ben jij de enige? enz

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 07:34

Bij ons komen ze swinters halve dagen op het land en in de zomer hele dagen
Dat vind ik zelf het lekkerst voor ze ..als ze niet buiten zijn geweest zijn ze ook gek Haha!..
Maarja als het voor tijdelijk is zou ik het wel doen denk ik als je je lieveling dan kan kopen
Succes iig er mee

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 17 bezoekers