Hoe voorkomen?(zaagsel/stal)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 22:25

Die manier van Dees is ook de manier die bij ons op de tal wordt gebruikt. En dit werkt prima, zolang je paard niet de boel om loopt te spitten (want dan haalt hij de natte boel naar boven en gaat het stinken)

Bij Andrew heb je zo maar een halve tot een hele baal per week of twee weken nodig, afhankelijk hoeveel uren hij op stal staat. Op zijn minst is hij er een uurtje of 7/8 uit, maar als het weer beter is, dan staat hij er maar een paar uur in (van 22.00 tot 8.00). Dan heb je echt weinig nodig.
Je hoeft dan ook niet elke week de natte plekken eruit te halen. Een nieuwe laagje erover doet ook een hoop (oppotten)

Ik heb vandaag voor het eerst vlas gezien. Zag er inderdaad handig uit, rook fris, maar ook vlas wordt iets bruinig, net als zaagsel.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 23:42

denz"]
[quote="Dees"][quote="denz schreef:
Als ik bij michelle 4 pakken zaagsel in d'r stal doe dan kun je denk ik de stal niet meer in hahaha.

Ze heeft natuurlijk maar een pony stal, en met 1 pak ligt er al min 20 cm... (ik bedek wel maar 2/3 ongeveer)


Welnu, dan ligt er ook maar 2/3 van de 20 cm..... = 13cm. Te weinig dus.
Die pony smeert je hoekje wel bestrooid heus wel uit over de gehele box.
Probeer het maar eens met een zak extra....
[/quote]

Die tweede zin snap ik wel maar klopt volgens mij van geen kant Haha!

Iig... ze verdeelt het helemaal niet dat valt reuze mee dat ze het door d'r hele stal heen banjert, omdat ze ook niks te banjeren heeft, omdat d'r eten vooraan ligt Vork
Maar dat valt iig heel erg mee hoor Lachen

Maar ik kijk wel wat ik doe, dit zaagsel zo vind ik iig niks, dus voortaan iig meer stro en minder zaagsel en iedere dag dan maar wat meer zaagsel erbij.
[/quote]

Met mijn vorige pony kon ik dit ook doen. Ze ging op de beton mesten en ik had gewoon geen afval van haar! NIETS!!!!! Ik kon weken lang met één baaltje van haar, ze at het niet, ze maakte het niet vuil ... echt, dit was op het gebied van stalonderhoud de ideale pony (op vele andere dan weer niet hoor)!