correct opgetuigd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

correct opgetuigd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 21:48

kom ik weer hoor met hele aparte vraagjes Knipoog
heeft er iemand een foto van een correct opgetuigd paard, aangzien ik morgen dikke buddy in z'n tuig ga hijsen en niet goed meer weet waar de strengen aan vast moeten aan het tuig, en tsja, zonder gaat buddy wel lopen, maar ik niet Knipoog

gewoon de uitleg waar ze aan vast moeten is ook goed hoor, want voor zover ik weet moeten ze toch aan het borsttuig of niet?, en moeten ze nog ergens doorheen ofzo?

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies


Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 22:12

ik weet het echt niet, en wil niet zeveren. Maar misschien is het verstandig om er voor een keertje iemand bij te halen die het in real uit kan leggen. Is toch vaak duidelijker als over internet, en het voorkomt dat je fouten maakt waardoor er misschien gekke dingen gaan gebeuren.
Veel plezier morgen.

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 22:13

Wiesje schreef:
ik weet het echt niet, en wil niet zeveren. Maar misschien is het verstandig om er voor een keertje iemand bij te halen die het in real uit kan leggen. Is toch vaak duidelijker als over internet, en het voorkomt dat je fouten maakt waardoor er misschien gekke dingen gaan gebeuren.
Veel plezier morgen.


idd, dat is het beste!

Maar misschien kun je hier wat mee, zijn niet zo duidelijk, maar meer kon ik even niet vinden [ITP] Liberty in Geldrop

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-03 06:21

dank jullie alsnog Lachen, ik ga er ok iemand bij hebben, maar ik vind het makkelijker als ik het gewoon alleen kan doen Lachen

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 07:44

Is het voor enkel of dubbel?? Enkel vind ik moeilijker dan een dubbelspan, omdat we dta neit zovaak doen. Maar eerst borst aan en schoft op (gaat tegelijk omdat we met meerdere personene zijn) en de strengen gaan idd aan de borst vast. In de borst waar de strengen vast moeten zitten gaten, daar strengen doro heen, en door de gespen heen. Kijken of de strengen niet op de kop zitten, hoe ik dat moet uitleggen weet ik niet. Maar de strengen moeten idd aan de borst vast.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 09:30

Doe het niet zonder hulp van iemand die er verstand van heeft.
Het is wel je combi met je wagen en die moet wel goed afgesteld staan. Anders krijg je ongelukken.

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 18:52

heb vandaag voor het eerst weer z'n tuig erop gehad, en hij was heel braaf en geduldig, zelfs met dat vrij stugge(van het liggen) tuig wat ik dus aardig aan moest trekken.
heb de kar er nog niet achter gehad, ga morgen weer z'n tuig erop gooien en misschien een klein stukje wandelen over het terrein, over een weekje ga ik samen met een vriendin buiten lopen met hem oven een stukje over het slingerpad.

heeft er toevallig iemand tips hoe ik hem kan leren dat als hij z'n tuig om heeft hij alleen over de harde paden mag?(uitleg: hij wordt heel vaak door de duinen gereden en hierdoor weet hij alle super smalle paadjes, dus mocht hij het hoog in z'n bol krijgen is het niet de bedoeling dat hij de smalle paadjes neemt)

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:53

Ik heb bij Google even gezocht:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sizzy op 02-05-03 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Het leven is een gebakje!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 18:54

oh ja om maar even bij de men vraagjes te blijven Lachen
hoe duur is het halen van een koetsiersbewijs?(is heeeeeeeeel erg aan te raden als ik met dikke buddy over straat ga, om verzekerd te zijn)
en waar is het aan te raden dat ik het zou halen? of is het uberhaupt wel aan te raden dat ik het haal?

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 20:30

Ik heb het vorig weekend gehaald, mijn koetsiers bewijs en het belangrijkste wat je leert is goed op en af tuigen !!!!! heeeeel belangrijk.. ik weet niet precies meer wat ik betaald heb....ehmm
volgens mij 300 euro... heb het opgezocht.. dit was inclusief lesboek en lessen.. alle spullen paarden etc..kwamen bij hun vandaan
Ik was helemaal groen met het mennen maar ik heb heel veel geleerd en zeker de basis en ik vind dat toch het belangrijkste.. Je stapt ook niet in een auto zonder rijbewijs !!!!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-03 14:02

hmmm ik ga dan over een week(dus niet aankomende maar de week erop) kijken hoe hij is met lopen in de leidsels(nog geen kar erachter) en daarna misschien een kar erachter zetten, als hij het echt gewoon pikt dat hij met ons erachter moet lopen en hij doet het helemaal braaf, ga ik misschien wel m'n koetsiersbewijs halen

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 14:59

Ik zou eerst mijn koetsiersbewijs gaan halen, of een proefles nemen.
Want weet je nu hoe alles vast moet ??? broek strengen etc..

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-03 16:35

ja ik heb twee weken geleden in friesland met school gemend, vond het heel leuk, weet hoe je moet optuigen en sturen etc.
maar waar het om gaat bij mij, het feit dat je verzekerd bent als je je koetsiers bewijs hebt, en dat is volgens mij best wel aan te raden met dikke buddy Lachen

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 16:53

als ik het goed begrijp heeft jou pony nog nooit voor de wagen gestaan.

als dat echt zo is, doe me een lol en ga er met begeleiding aan werken.
veiliger voor jou, je paard en je mede weggebruikers!

er zijn vele bokkers hier die slechte ervaringen hebben.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-03 18:42

hij heeft al eerder voor de kar gestaan maar dat was vorig jaar, even verhaal en uitleg
buddy is ene maflinger pony van 9 jaar, vorig jaar liep hij hooguit ene kwartier per dag buiten(Neil, z'n eigenaar, en zoon van m'n stage begeleider, had nooit zo'n zin om veel met hem te doen op een dag), hierdoor werd Buddy aardig fit aangezien hij toen ook nog een kwartje haver bij z'n middag en avond eten kreeg.
Kevin(m'n stage begeleider) besloot toen is wat mentuig aan te schaffen en een tweede hands karretje erbij te kopen, zodat hij de pony wat meer kon laten doen elke dag.
Goed na 2 weken lang aan het tuig de hulpen en de kar wennen besloten ze is naar buiten te gaan, het beestje had de dag ervoor wederom maar een kwartiertje gelopen en de betreffende dag nog helemaal niet, fittigheid kwam ter sprake.
eerste 100 meter ging super braaf, alsof hij nooit anders had gedaan, en toen begonnen z'n dikke benen te jeuken en ging hij aan de hol, pas na 4 km dwars door de duinen lopen kwam hij tot stilstand toen er een vrachtwagen hem tegemoed kwam.
sindsdien is hij nooit meer in het tuig gehesen.
sinds januari loopt hij bijna elke dag los samen met een volbloed(veel bewegen dus) en wordt hij aardig zwaar gereden(ruim een uur door de duinen en aardig lange stukken galoperen) hij is dus nog wel fit, maar einde van de dag is hij super rustig en heeft hij nog maar weinig energie.
uiteraard heb ik er altijd iemand bij die vaker heeft gemend, gewoon voor de zekerheid, en om mij en buddy nog wat bij te brengen.

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarjanB, posje, SemrushBot en 42 bezoekers