met cap gevallen toch 'n pijnlijke plek op m'n

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

met cap gevallen toch 'n pijnlijke plek op m'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 11:40

hoofd.
Gisteren met springen iets te enthousiast over een tripple nogwat gegaan ( drie balken oplopend in hoogte, een hindernis). Met twee balken ging het goed met drie de eerste keer al mis maar kon blijven zitten en toen de tweede poging, door mijn schuld zand gehapt. Ik kwam op mijn cappie terecht, een horka airstream. Het stelsysteem ervan zo'n band vind ik al niet zo byzonder goed ( klittenband laat snel los) maar ik heb nu toch een behoorlijke gevoelige blauwe plek op mijn koppie. Wat denken jullie is die cape wel echt veilig? Verward

Fitza von Westerau en Wikelina


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 11:50

Beter een blauwe plek, dan een gat in je hoofd.
Ik ben het er trouwens wel mee eens dat dat klittenband systeem niet zo super is in die Horka Airstream. Ik heb hem ook, het is bij mij de enige cap die wel paste, dus ik zal het ermee moeten doen.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 11:53

Was die hindernis een tripple bar?
Maar goed ik rij wel altijd met cap. (zou wel moeten is bij de manege verplicht) En net zo als tessebes zei: beter een blauwe plek dan een gat in je hoofd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 12:11

Kan je nagaan wat je had gevoeld als je geen cap op had gehad. Kijk voor de lol maar eens naar veel springfoto's op ITP....
Een cap is geen garantie voor geen pijn, alleen een bescherming. Wat wel kan zijn is dat je cap eigenlijk tot een pietsie te groot is en dat íe daardoor te hard over je eierdop geschoten is.

Als je het echt supersafe wilt houden, laat je je cap na een valpartij trouwens keuren of hij niet beschadigd is.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 15:54

Sonja schreef:
Als je het echt supersafe wilt houden, laat je je cap na een valpartij trouwens keuren of hij niet beschadigd is.

en grote kans dat hij na zn harde klap niet meer veilig is.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 16:03

Volgens mij kan er weinig met zo'n cap gebeuren. Het is een dikke massieve helm, niet zo'n plastic flutding van vroeger.
Nou ja, het even laten checken kan nooit kwaad.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 bezoekers