kribbebijten zonder luchtzuigen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

kribbebijten zonder luchtzuigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 15:48

mn paard doet zo af en toe aan kribbebijten, ook buiten, hij zuigt daarbij geen lucht. het is puur dat hij iets tussen zn tanden wil hebben, ik heb al een bal voor hem gekocht, maar dat helpt vrij weinig. wat kan ik nog meer doen, ik heb zoveel mogelijke randen weggewerkt, overal zit carboleum op en meer randen weghalen is onmogelijk want dan heeft ie geen dak meer op zn stal


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 15:51

Ik denk dat je éénmaal dat ze het doen het maar moeilijk meer kan afleren. Muilkorf kan wel, maar ook niet de hele tijd natuurlijk, want dan kan ie niet eten.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 20:24

Een muilkorf kan idd. Die van mij heeft er ook mee gelopen (luchtzuiger) en hij kon prima eten en drinken hoor, daar hoeft dat ding niet voor af. Ik had zo'n metalen "rekje" met een bont rand. Het enige nadeel is dat als die bontrand erg vies wordt de muilkorf gaat schuren en dat is niet prettig voor je paard.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 21:17

als ze alleen maar doe kribbebijten hoef je nog echt geen muilkorf om te doen.wat je wel kunt doen is overal waar ie kan bijten wat cribox op doen, die van mij doet het al jaren , in het begin smeerde ik alles in maar hij is nooit gaan zuigen dus ik laat hem gewoon.enigste wat ie heeft is aan een kant wat afgesleten tanden ,maar daar heeft ie geen last van hoor.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 18:27

Mijn pony is ook een kribbebijter. Hij zuigt ook geen lucht gelukkig. Ik heb een boomstam in de stal gelegd, maar dat vind hij niet interessant. Hij likt ook altijd overal aan. Het bijten is wel wat vervelend i.v.m. splinters, maar verder heeft hij er geen last van. Ik probeer ervoor te zorgen dat hij altijd wat te eten heeft en zoveel mogelijk buiten staat. Dat scheelt...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T en 85 bezoekers

cron