iemand ervaring met Laminaze?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

iemand ervaring met Laminaze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 21:47

ik heb bij de paardendrogist een proefmonster besteld van Laminaze, omdat zij me verteld hebben dat het hoefbevangen paarden ondersteunt, heb het dus gekocht voor me verzorgshet....

heeft iemand dit ook al eens gebruikt en bevalt het??

gr anne

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 21:56

Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, wat zit er allemaal in?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 21:59

(van de site) "Een uniek voedingssupplement op basis van MSM zwavel, natuurlijke anti-oxidanten, vitaminen, mineralen en sporenelementen. Bevat tevens bentoniet klei voor de opname van overtollige zuren. Geschikt voor langdurig gebruik".

verder is het geschikt voor hoefbevangenheid en inwendige ondersteuning... verder weet ik er dus ook niet veel vanaf Knipoog

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 09:34

Ik heb het gebruikt voor mijn paard toen ie hoefbevangen was na een koliekoperatie. Hij heeft een gekanteld hoefbeen dat door de zool heen kwam. Hij is goed bekapt en beslagen volgens de methode van de broers van Nassau en ik heb hem toen Laminaze erbij gegeven. Het is mij erg goed bevallen. Op een gegeven moment was mijn proefpakje op en het nieuwe pak zat vast in de post zodat ik een paar dagen zonder moest, toen merkte ik verschil. Paard was meteen weer gevoeliger op zijn voet. Ik heb het ongeveer 3 maanden gebruikt, toen was de hoef niet gevoelig meer en weer goed hard en de zool hersteld. Ik kon er weer met een hamer op slaan zonder dat Jump het voelde... Toen ben ik gestopt want het is best wel duur spul (zeker omdat ik er veel van moest gebruiken omdat Jump zo groot is). Maar het is goed blijven gaan, ik doe inmiddels weer alles met mijn paard, zelfs springen en crossen!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 12:27

Lachen dat klinkt wel goed!! alleen hoe kan ik het het beste geven... aangezien ik dr geen eten meer geef nu... en het is poeder..

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 18:00

Geef het poeder gemengd met een beetje appelmoes, eventueel op een boterham gesmeerd.
Bij mijn paard die absoluut oraal geen medicijnen wil, werkte dit uitstekend. Succes

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 22:17

Lachen bedankt!! dan zal ze het vast wel eten Knipoog