Bosrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Bosrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 12:12

Stel je maakt een bosrit en komt ten val enje paard galoppeert ervandoor zonder jou wat dan?
Hangen jullie iets van een label ofzo aan je zadel met een telefoon nummer?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:15

Nee, hij zal automatisch terug naar stal rennen, weet ik helaas uit ervaring.

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:17

Antwoord op vraag 1: Dan is je paard sneller thuis dan jij??
Antwoord op vraag 2: Ja, een label met telefoonnummer en naam/adres van je paard is altijd handig. Zo kan iemand die je paard vindt snel achterhalen wie hij moet bellen en waar het paard thuishoort.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:23

yep, een label aan z'n zadel en een hondepenning aan z'n hoofdstel. Na mijn rugbrekende valpartij van vorig jaar heb ik dat gedaan. Je weet maar nooit waar zo'n beest naaroe gaat (de mijne ging bij iemand in de voortuin staan vreten terwijl ik de ambulance ingeladen werd.)
Het is ook wijs om zelf altijd iets met je naam en adres op zak te hebben voor het geval je valt en niet meer bij kennis bent. Helaas moest ik er weer op zo'n vervelende manier achter komen dat zoiets toch wel erg handig is Knipoog

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:25

Ik zou het ook doen vooral als je in een bos rijdt waarmee je met de trailer naar toe gekomen bent, je paard kan dan niet naar de stal lopen he.

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:26

hmm als ik eraf val dan is zij het eerste thuis.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 12:26

Het is inderdaad een vreem terrein dus naar stal is een heel eind lopen die weg vind ze niet Lachen
We gaan naar de drunense duine namelijk.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:31

In dat geval kan het nooit kwaad om een labeltje aan het hoofdstel te doen. Ik vind het trouwens wel een goed idee om bijvoorbeeld een labeltje aan je cap te doen of zo...

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:59

sjaak komt altijd weer naar me terug. Heel fijn.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 13:00

Imker zit met een onzichtbaar draadje aan mij verbonden. Vorig jaar ben ik er een keertje of 3 langs gaan liggen, wat doet Imker: IIIEEEP op de rem en je aan staan kijken van Vrouwtje, wat ga je nu toch doen, je hoort op mijn rug te zitten!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 13:02

Die van mij is niet zo dapper buiten dus ik betwijfel of ze bij me wegrent. Maar ik heb wel een labeltje aan d'r hoofdstel met m'n 06-nummer erop, en m'n telefoon draag ik altijd op m'n lijf dus niet in m'n zadeltassen Haha!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 13:29

Ik dacht van Sugar ook altijd dat die bij de eerste de beste pol gras zou gaan stilstaan en eten, maar niets bleek minder waar.
Toen ik een paar maanden geleden op de grond zat gaf mevrouw een paar dikke bokken en scheten (pardonnee le mot Haha! ) en liep vervolgens in volle galop richting 'huis'. Ik heb maar even naar huis gebeld of iemand haar bij het hek op wilde vangen. Ik ben dus erg blij met de hekken op de hei (en mijn mobieltje Haha! ).
Ze was idd eerder bij het hek dan ik Haha!

Een label aan het zadel is wel een goed idee

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 14:32

Ik had vroeger altijd een hondenpenning aan mijn hoofdstel. Dat is op een ritje naar de Gaasperplas al geod van pas gekomen. Wij lagen eraf bij de Gaasperplas en meneer en mevrowu gingen in galop naar huis, Ouderkerkerplas voorbij. Gelukkig werden ze bij Abcoude opgevangen door een boer. Wij hebben stal gebeld en die waren al gebeld waar ze waren. Wij hebben verder maar een taxi genomen. Net zo makkelijk, eigenlijk makkelijker dan lopen en OV.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 14:36

Natascha schreef:
yep, een label aan z'n zadel en een hondepenning aan z'n hoofdstel. Na mijn rugbrekende valpartij van vorig jaar heb ik dat gedaan. Je weet maar nooit waar zo'n beest naaroe gaat (de mijne ging bij iemand in de voortuin staan vreten terwijl ik de ambulance ingeladen werd.)


Aardig paard heb je dan zeg Tong uitsteken Het paard wat ik nu heb ben ik nog nooit afgevallen (ff afkloppen) Het paard wat ik hiervoor had was een rotbok.. maar als ik er afgevallen was kwam hij fftjes kijken hoe het met mij was... Clown wat een drol was dat. Ik zou trouwens gewoon ergens onder een zadelflap ofzo een labeltje maken dan, topicstarter.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 14:57

Ik zou het niet onder het bovenste zweetblad doen, daar kijken mensen niet zo snel denk ik. Gewoon aan dat haakje waar je het borsttuig aan vast kunt maken of aan het hoofdstel.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 15:08

Ik ben nooit alleen in het bos. Altijd met Tamara mee(die is dan met de kar) of m'n ouders(die zijn dan ergens anders aan het wandelen). En heb altijd m'n mobiel bij me. Dennis zal naar de parkeerplaats gaan als ik hem echt kwijt raak, daar zijn meestal merries.
Langs de weg heb ik ook meestal m'n mobiel bij me. En gaat hij naar huis of de dichtst bij zijnde merrie. Op die polder wegen kan je hier precies zien waar hij heen gaat.

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:52

imker schreef:
Imker zit met een onzichtbaar draadje aan mij verbonden. Vorig jaar ben ik er een keertje of 3 langs gaan liggen, wat doet Imker: IIIEEEP op de rem en je aan staan kijken van Vrouwtje, wat ga je nu toch doen, je hoort op mijn rug te zitten!!!



haha dat heb ik nou ook Haha!

roloke
Berichten: 97
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 20:12

Tsja bij mij is het helaas niet het geval!!Mijn beestje crost gewoon zijn stal in!!!!Nadat ik er ben afGESPRONGEN...

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 20:32

Slim idee! zo'n label Lachen

Ik denk dat die van mij bij de eerst volgende graspol stilstaat. Maar zo'n label eraan lijkt me toch wel net zo veilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 20:36

Ik had zo'n labeltje eraan hangen, maar dat is kapot gegaan. Ik denk eigenlijk dat Amanda blijft staan om te vreten, zeker omdat ze dit bos nog niet kent, en absoluut niet weet welke richting voor stal is. Ik neem wel altijd mijn mobiel mee, en ik bedenk me nu dat ik eigenlijk helemaal net zo veilig en verantwoord bezig ben, zoals het zou moeten. Misschien toch maar eens achter zo'n ding voor gegevens aan gaan.