Hoe lang rij je met je paard en wat doe je dan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 15:14

30-45 minuten, soms korter. Dressuur, springen of buitenrijden. Dressuur doe ik meestal niet zo lang, buitenrijden wel.
Is ontspannend en vergt niet veel moeite van Chica Lachen

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:41

Verschilt gewoon. Jong paard 20-30min intensief. Ouder paard 30-45 min.

Buitenritten in het bos wat langer. Springen is vaak het losrijden wat korter. Dag na concours weer wat ontspannener en minder intensief. Het hangt er allemaal vanaf hoe dat ie aanvoelt Lachen

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:40

dat is van veel dingen afhankelijk. ik steek een bepaalde oefening in mijn hoofd en kan er weken aan werken of zelfs een paar lessen. het hangt er ook vanaf hoe het zit met mijn jumpingschema. meestal rij ik een half uur. en niet langer om ze niet te gaan vervelen of te veel te vragen. ook als ze 2 dagen stilstaat (school) kan ik moeilijk plots 2 uur erop gaan rijden, wandelen gaat wel maar 2 uur intensief rijden niet. anders staat ze de volgende dag met dikke benen. dus meestal een half uur. als het vakantie is meestal iets langer. ik heb ook meer tijd om naverzorging dan enz. ik vind het ook niet nodig om langer te rijden. veel internationale ruiters trainen hun paarden nog geen halfuur per dag en die springen 1m40 - 1m50.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 20:52

Ik rijd meestal zo'n 3 kwartier, tot een uur, een enkele keer wat langer en één keer was ik na 20 minuutjes klaar. Hij liep echt verschrikkelijk ontspannen, in alle gangen, heel constant(echt moeilijk voor extreme) echt super!
Dan ben ik toch nog even iets verder gegaan en in stap wat geweken. Dat ging ook vrij goed dus dan ben ik direct gestopt.

belcanto
Berichten: 33
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 21:06

hoe lang ik rijd is altijd heel verschillend. soms heb ik nie zo veel zin of voel ik me nie zo lekker en dan ga ik alleen ff stappen zonder zadel. maar als ik gewoon in de bak train doe ik dat meestal een uur en als ik les heb anderhalf uur. buitenritten duren bij mij meestal erg lang, omdat ik het lekker vind en mn paard ook. en in vakanties rijd ik hem meestal 2x per dag 'sochtends en aan het eind van de middag dan train ik hem sochtends een uur/anderhalf uur en ga ik aan het eind van de middag nog een/twee uurtjes het bos in.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 21:10

heel verschillend, is hij in de bak heel braaf, en meewerkend, gaa we naar 20 minuten werken naar buiten en even buitenrijden of buiten uitstappen.
Is meneer aan het bewijzen hoe eigenwijs hij is, dan kan het rutstig anderhalfuur straftrainin worden...
Wat hij goed doet, wordt beloont, verrekt hij, gaan we door tot hij meewerkt...
}> en soms duurt dat eventjes...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 21:30

Meestal iets van een uur buitenrijden. Dan ga ik lekker met lang teugeltje stappen, crossen, over zwelfgemaakte hindernissen springen, ff naar het standje en Bunny laten rollen en het water in.
Soms op het gras nog ff dresseuren Lachen

Eerst met Elise gingen we soms wel 2.5 uur op buitenrit Cool was echt heel gaaf!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 22:18

Het varieert heel erg. Als ik een buitenrit maak, kan dat een rondje van 45 minuten zijn, als het lekker weer is wil ik ook wel een flinke rit maken (zo'n 2 uur).

De laatste tijd train ik veel in de bak aan het western, ik rij dan gemiddeld 3 kwartier. Als Mander van het begin af aan super loopt stop ik vaak wat eerder, als ie drakerig is wacht ik net zo lang tot ik hem heb waar ik hem hebben wil Knipoog en dan ga ik nog een kleine 5 min. door. We werken nu aan de galop, rustig aanspringen en vooral niet scheuren door de bak heen. Verder werk ik met Mander nog aan de basis, verameling, stelling, etc etc
Longeren doe ik meestal een minuut of 20/25