Strepen van scheren (4maanden later)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Strepen van scheren (4maanden later)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-03 21:05

Even van tevoren, Taran staat ingeschreven als zwarte pony, of hij dit is weet ik niet helemaal zeker.

Ik heb Taran laten scheren. Rondom Sinterklaas, dus begin december. Hij was heel netjes geschoren. En werd dus grijs. Daar kon ik wel mee leven. Zijn vacht groeide en toen begon hij bruiner te worden. Dat vond ik al vreemd, in wintervacht is hij altijd zwart.
Nu is hij aan het ruien (vrij laat, maar hij is ziek geweest) en wordt weer zwart. Ook de schuurplekken van zijn deken werden al eerder zwart. Alleen nu kun je dus strepen zien zitten, net alsof hij weer geschoren is. Er werd mij ook gevraagd of ik hem weer had geschoren.
Nu dus de vragen. Komen deze strepen door het scheren? Hoe kun je ze dan voorkomen? Heeft iemand dit eerder meegemaakt?

Nog even een kleine verklaring wat betreft de kleur van mijn pony. Hij wordt diepzwart in de winter normaal. In de zomer wordt hij heel licht. Een vrij lelijke kleur, bruin met vos gemengd. Dan in het najaar komen er zwarte appels. En dan is het weer winter.
Ook is hij hierbij nog stekelharig. Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar denk zal het even melden.
Zijn vader is bruin en zijn moeder bruinroan.

Alvast bedankt!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 21:08

Ik weet niet of je dit bedoeld, maar ik heb mijn shetlander ook in december geschoren, en daar zie ik nog alle strepen van het scheren nog opzitten.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-03 21:13

De strepen zijn weggeweest, dat weet ik 100% zeker. Zijn haar is ook een stuk langer geworden. Het lijkt nu net of mijn pony weer geschoren is, ookal is hij niet grijs.