Paarden s'nacht buiten laten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Paarden s'nacht buiten laten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-03 17:59

Het is jullie vast niet ontgaan dat het vreselijk heerlijk weer is! Lachen
Bij ons staan de paarden de hele dag buiten, en ik haal Chester en Pompidou altijd om 8 uur binnen.
Voorheen stonden ze met 2 shetjes alleen, en die bleven daar dan gewoon.
Maar nu zijn er 2 paarden bij, en ik heb nu zoiets van:'zal ik ze allemaal maar daar laten'?

Zijn er hier mensen die hun paard s'nachts buiten laten?
Pompidou is een KWPN merrie, en met een dun velletje. Maar omdat ze niet alleen kan staan, gaat haar 'lover'Chester mee elke dag.

Chester en de rest ( Shire's Haflinger en Shet's) kunnen makkelijk buiten blijven, maar t gaat me om Pompidou. Knipoog

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 18:05

Volgens mij kan ze best wel buiten blijven staan. Heb je er nu nog een deken op liggen? Anders doe je er een tussen of een zomerdeken op...

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 18:07

Onze paarden staan nu al weer een week...24/7 buiten, maar dan hebben ze ook een vrij dikke vacht en kan het super goed! Ze hebben er geen moeite mee en vinden het heerlijk om de hele dag buiten te zijn!

Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 18:08

gewoon lekker buiten laten met goed weer, kan ze best hebben denk ik en als ze nu met dek opstaat overdag een dunnere dan snachts en snachts een zomerdeken of een staldeken op, als er een schuilstal is, of beschutting om uit de wind (als ie er is te gaan staan is het helemaal mooi)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 18:29

Isolda stond afgelopen nacht voor het eerst snachts buiten. Vanavond wacht ik even af, ik houd de temperatuur wel een beetje in de gaten en vooral de wind.
Als het zo blijft kan het best, maar ze voorspellen ook regen.

Annabel_Simone

Berichten: 299
Geregistreerd: 08-05-02
Woonplaats: Bergen n-h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 19:15

mijn nicht heeft een arabier en die staat ook snachts buiten en die kan daar ook tegen en ik weet niet of ie een dek op heeft die arabier niet

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-03 19:35

Ze heeft nu een zomerdeken op, zo'n katoenen achtig ding.
Ik zal zo even naar 't weerbericht kijken, het gaat mij idd om die regen en wind. Maar het is nu nog zo zacht weer. Verward

Annabel_Simone

Berichten: 299
Geregistreerd: 08-05-02
Woonplaats: Bergen n-h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:21

Anneke schreef:
Ze heeft nu een zomerdeken op, zo'n katoenen achtig ding.
Ik zal zo even naar 't weerbericht kijken, het gaat mij idd om die regen en wind. Maar het is nu nog zo zacht weer. Verward

ik denk dat ie daar wel mee naar buiten kan mijn pony is een sportpony en die heeft nu geen dek op maar anders wel en die arabier die heeft de hele winter geen dek opgehad dus

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:27

Moet wel kunnen denk ik. Als je twijfel over de temperatuur kan je er wel een dekentje op leggen. Het gaat vanacht toch niet regenen.

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 21:04

Als je het dier buiten laat,zou ik zeker geen deken meer op doen.
Ze kunnen wel zeggen dat het niet gaat regenen maar je weet het nooit zeker hier in Nederland.
Of je moet een echte goede, dunne waterdichte hebben.
Als het namelijk wel gaat regenen en je paard zijn deken wordt nat en er komt een windje opzetten,dan heb je grote kans dat het dier erg ziek kan worden na een nacht buiten te hebben gestaan met een natte deken om zijn lijf.

Smousje.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 21:18

Eigenlijk kan je het beter maar gewoon net als met de plantjes doen.
Als het zeker niet meer gaat vriezen kunnen ze buiten blijven.
Het ligt er ook aan of er een schuilplaats is voor als het gaat regenen. Het weer kan nog alle kanten op en naar buiten en dan weer niet, deken op en deken af is niet bevordelijk voor de gezondheid.
Mijn advies, heb je een schutstal buiten dan gewoon naar buiten, zo niet dan nog even wachten tot het weer iets voorspelbaarder is.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 21:22

Bij ons staan ze ook buiten, alle 6 pony's op het land zonder deken, ook de geschoren merries staan kaal op het land Lachen

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 22:13

Ik haal ze dus ook nog steeds binnen elke avond. Maar das meer om Polly, ze is helemaal geschoren (heb wel een waterdichte deken hoor) en ze is drachtig. Ik ben er sowieso 2x per dag om te voeren maar zet ze 's nachts weer op stal, als ik dan 's morgens het idee heb dat er iets komt kan ik haar binnen laten. Ik ben namelijk bang dat zo'n kleine puk hem smeert over het land.
Jeetje nu ik dit zo lees heb ik echt zoiets van "wat een flutsmoes" het is ook meer voor mijn eigen gemoedsrust *zucht*

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 08:53

Hinke staat alweer een paar weken 's nachts ook buiten.Als ze straks aan huis staan laat ik ze alleen met echt warm weer 's nachts buiten das maar vanwege het voeren