Op zoek naar ong. 16 jr. die eigen paard betalen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:54

Ik was 15 toen ik mijn eerste pony kocht/kreeg. Ik kreeg hem deels van mijn ouders,voor mijn verjaardag, en de andere helft betaalde ik zelf.
In het onderhoud was hij niet duur. Hij stond op een gratis landje met stal en hooi. Dat landje/stal/hooi was van mensen waar wij vlak daarvoor drie shetjes hadden verzorgd. Die waren verkocht omdat zij zelf wat ouder werden, en niet meer de verantwoording wilde voor drie pony`s. Ze vonden het wel erg leuk als ik de mijne er neerzette. Het hooi was nog over.
Plato koste mij ongeveer 17,50 gulden in de maand (11 jaar geleden), dus ik heb wat dat betreft erg veel geluk met hem gehad. Na 4 maanden is hij helaas verongelukt, dus lang heeft het niet mogen duren.
Die 17,50 betaalde ik van een baantje in de bloemenveiling.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:18

17,5 gulden, wow das goedkoop!!
ik ben gemiddeld zo'n 170 euro in de maand kwijt.

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 14:02

Tja, dat was de prijs van het voer. Het stro in de stal kreeg ik via m`n vader. Die is vrachtwagenchauffeur, en hield wel eens een paar baaltjes voor me achter! Hij stond verder zelden op stal (hij klom over de staldeur heen), dus hij was altijd buiten. Dat scheelt ook weer.
Nou ja, dierenartskosten heb ik wel aan hem gehad, maar hoefsmid weer niet. De rest was allemaal gratis.
Gewoon heel veel geluk gehad.

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 14:12

ik ben 16 en werk in de zomer als poetsvrouwtje Lachen
ik werk dan 4 weken van 6 smorgens tot 10, en dat verdient goed, ook heb ik eens 2 maand een baan gehad in de keuken van een restaurant..daar kom ik het jaar wel mee rond om mijn paard te onderhouden, maar ik hoef niet te betalen voor het lapje grond waar hy staat en z'n stalletje...scheelt een hoop...ik heb em van mijn 13 en op mijn 14e ben ik beginnen werken..

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 14:50

Ik was 18 toen ik Mirk van mijn eigen verdiende geldjes gekocht heb. Ik heb lang na zitten te denken, want de kosten van de verzorging zou ik ook op me moeten nemen. Ik heb het toch gedaan, en daar ben ik blij om! Party!!
Ik ga nu vijf dagen naar school, en in het weekend werk ik en ik vind het zwaar. Besef ook dat je heel veel dingen moet laten. Maar je krijgt er natuurlijk ook weer heel wat voor terug Lovers