Wat zouden jullie kiezen? "luxe" of weiland?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

waar zou je voor kiezen?

de luxe stal maar zonder weiland
3 (2%)
de andere stal maar wel met weiland
144 (97%)

Totaal aantal stemmen: 147


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:41

weiland!!!!

soofje

Berichten: 99
Geregistreerd: 18-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 11:38

ik zie dat bijna iedereen voor het weiland kiest Haha!

ik wil er ook graag heen, zodat ze lekker de wei op kan, maar ik krijg er een beetje een vervelend gevoel bij dat ze dan in een kleine stal moet staan...
de paarden kunnen er zodra het mooi weer is (ongeveer april) tot september/oktober in de wei. ze worden daar 's ochtends na het voeren buiten gezet en binnengehaald aan het eind van de dag. in de winter staan ze voor het grootste deel op stal, en mogen ze in koppeltjes een par uur in de paddock staan. Ik denk dat ik haar in de warme maanden (juni/july/augustus) dag en nacht buiten laat staan op de wei. deze maanden zal de stal niet zo'n probleem zijn dus.
alleen in de wintermaanden zal ze denk ik veel op stal staan, 's ochtends even in de paddock en 's middags ga ik rijden en dan ben ik ook veel met dr bezig (grazen, poetsen enz. beetje tutten dus Haha!) maar voor de rest staat ze dan op stal.

de stallen zijn er verder echt veilig, ik ben wezen kijken en het zijn gewoon stevige stallen zonder scherpe randjes e.d. ze zijn alleen een beetje klein en de pony's staan dus dicht bij elkaar, ze kunnen hun hoofd over de deur doen en elkaar bijna aanraken met hun neus zeg maar. het gangpad is ook niet echt breed (maar niet lang, ieder "blok" bestaat uit 6 stallen, aan iedere kant 3.) mijn pony is wel heel rustig met andere pony's trouwens dus dat zal voor Melina geen probleem zijn.

even de voor en nadelen op een rijtje Haha!

de "luxe" stal:
* grote boxen
* brede gangpaden
* ruime wasplaats, ruime kastjes ed.
* geen weiland
* ze kan vanuit haar box alleen het paard aan de overkant zien.

de "weiland" stal:
* stukken weiland waar ze in groepjes van 6 staan
* kleine stallen (2,5 x 3 meter)
* smallere gangpaden
* meer contact met andere paarden op stal.

ze krijgen bij beide stallen wel even vaak voer, en allebei kuil. de weiland-stal is verder wel veilig (geen troep enzo in weiland/stal) maar t is gewoon wat krapper allemaal.

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 15:39

Fasel schreef:
Wat heb ik aan luxe als mijn paard niet naar buiten kan? Dus weiland. Dan maar wat minder luxe. Mijn paard kijkt niet naar de gouden muurtjes om hem heen. Wel naar de vrijheid die ik hem kan bieden.


idd hier ben ik het helemaal mee eens

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:20

Weidegang!
ik sta zelf ook op een hele sobere stal maar mijn paard loopt ELKE dag de HELE dag buiten. Zo hoort het ook vind ik. Paarden op de manege zonder weidegang vind ik zielig en ik zelf zal mijn paard daar nooit stallen.