Mijn pony wil de trailer niet uitlopen!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-01 18:39

Hi!!

Mijn pony wil niet achteruit de trailer uitlopen. Gelukkig hebben we een voorlader en is het niet echt een probleem maar het is wel lastig. Als veulen hebben we hem er wel gewoon van achteren uitgehaald en er is nooit wat gebeurt ofzo.
Onder het zadel gaat ie ook zo achterwaarts.
Wie weet hoe je dit kan oplossen??

Groetjes Jolanda


Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 19:06

Ik weet het in iedergeval niet. Ben zelf ook wel verwent hoor. Als ik eens 1 minuut sta te klooien om Dien er in te krijgen is het al lang. D'r uit weet ik niet. Dien durfde eerst ook niet uit de vooruitlader en moest ze er als nog achter uit. Dan heb je zo'n trailer speciaal voor haar gekocht! 3 passen achter uit en half d'r nek laten breken(went wel een beetje als het altijd zo moet).
En Dennis galoppeert, het liefst met een sprong de klep op, er in en raced er weer uit als ik vraag om er uit te komen.
Ik heb geen idee. Je zal vast al van alles geprobeerd hebben(meer dan ik kan verzinnen.
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 19:25

Ik weet wel iets, maar dat is niet echt vriendelijk. Ik weet eigenlijk niet of het me een gewone trailer ook werkt, maar bij een vrachtwagen wel. Bindt het paard/de pony aan een boom vast met een lang touw terwijl die in de wagen staat. Ga zachtjes met de auto rijden en reken maar dat ze eruit zijn. Ik denk niet dat dit verstandig is om met een trailer te proberen, maar als je toch een voorlader hebt, lijkt het me niet zo'n groot probleem, maar ik snap wel dat je het opgelost wil hebben.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 22:58

Mijn paard gaat ook niet achteruit van de trailer. We hebben speciaal een trailer met voorlader gekocht dus nu is het probleem opgelost. In de vorige trailer oefende ik door een emmer eten tussen haar benen onder haar buik te zetten. Wilde ze eten dan moest ze wel achteruit. Ik begon op de laadklep, plaatste de emmer en liet ze er achteruit afgaan. Zo stapje voor stapje verder. Dat lukte maar bij de eerstvolgende wedstrijd moesten we ze er weer met vier man afduwen. Dan maar een trailer met voorlader gekocht. Een gemak : als je ze op de trailer zet hoef je ze nooit vlug vast te maken om te beletten dat ze er even vlug achteruit weer uitloopt zoals sommige paarden wel eens durven doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 23:03

Eeeh, het idee van Manon lijkt me nogal gevaarlijk eigenlijk!

De meeste paarden die niet achteruit de trailer uit willen zijn een beetje bang voor het schuine van de klep en hebben dan moeite met hun evenwicht. Ik heb ooit zo'n pony gehad, en wij hebben het hem geleerd door een longeerlijn voor zijn borst langs te doen, en hem dan zachtjes achteruit te trekken. Zoveel mogelijk zelf laten stappen, als je hem onderuit trekt wordt het natuurlijk alleen nog maar enger. Beetje beleid op loslaten.

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 23:05

Die optie om met het paard aan de boom te binden raad ik af hoor, echt dat worden brokken. Ik zou eerder zeggen ga op de grond oefenen met achteruit lopen langs een muur zodat ze recht moet lopen. Probeer het later van iets schuins af te lopen achteruit, oprit of iets dergelijks. En dan pas weer met de trailer. Of probeer iemand hem of haar eruit te lopen die het paard totaal niet kent. Kun je ook hele verassende dingen mee maken. Ik spreek uit ervaring. Schrijf dat morgen wel ff hier op...

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 09:01

Ik ken toch iemand die het zo wel eens heeft moeten doen...

Die man had een 1 1/2 paards trailer en het dier ging er echt niet uit.
Die man heeft een borsttuig om het dier gehangen, de strengen verlengt met touwen, die om een boom gebonden en is vervolgens voorzichtig gaan rijden...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 10:46

Die manier is niet echt vriendelijk nee. Je moet het eigenlijk ook niet doen in een trailer, omdat dan de kans bestaat dat het paard zich om wil draaien en dat hij klem komt te zitten. Als je een vrachtwagen hebt, en hij wil er niet uit, dan kan het wel, maar dan moet je wel goed weten waar je mee bezig bent. Ik heb het trouwens nooit zo gedaan hoor, maar ik heb het een keer van iemand gehoord. Maarja, je moet wat als ze er niet uit willen.

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-01 17:49

Nou in de stal gaat ie ook zo achteruit, maar hij durft inderdaad gewoon niet op zo'n schuine plank achterwaarts te lopen!
Lastig. Maar ik bind hem echt niet aan een boom vast hoor! Dan gaat ie er strak noooit meer in!! Maar als me probeer achterwaarts te duwen zegmaar gooit ie zn hele gewicht tegen je aan!

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 18:16

Probeer het eens met een longeerlijn om zijn borst. Die moet je dan langzaam achteruit trekken. Zorg wel dat je er zelf niet helemaal recht achter staat, want als ie een sprong maakt zit je er meestal onder.
Ik heb de vorige keer de longeerlijn aan een kant vastgemaakt, toen om zijn borst gedaan, en daarna langzaam getrokken aan de kant die niet vast zat. Dat werkte goed, nu gaat hij zo uit de trailer. (wel na eeuwig doorgaan hoor)

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-01 18:07

Deze manier zal niet lukken, hij gooit dan z'n hele gewicht naar voren.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 17:55

Hoi,
Die van mij deed dat ook altijd. Hij mocht vroeger altijd in een 1 1/2 paardstrailer draaien. Ja foutje van de eigenaar toen. Vond hij natuurlijk mooi makkelijk. Dus toen hebben we hem een keer flink op zijn fallie gegeven en gezorgt dat de enige manier achteruit was, en hij loopt er nu in en uit als een mak schapie.
Het is wel een beetje een grove methode en je moet er wel zeker van zijn dat hij niet echt bang is ofzo.
Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 19:12

Nou dit hebben we ookal geprobeerd. Ook niet gelukt. Moeilijke zaak he!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 22:26

Tjeetje... De meeste paarden willen er juist niet in!!!

Maar ja, dat bomen gedoe lijkt me niet echt een strak plan. Beter gezegd: hoe krijg ik ongelukken en bange paarden???

Voer onder zijn buik houden lijkt me een beter plan, of die longeerlijn natuurlijk, kan ook weinig kwaad.

Waarom doe je hem geen hoofdstel in, ga je naast hem staan en trek je hem met de teugels achterwaarts??? Misschien dat dat lukt, omdat ie wel onder het zadel achter waarts gaat?

Veel succes ermee!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 17:49

Ik ken dat probleem. Mijn vorige paard ging ook niet achterwaarts de trailer af. We hadden een trailer gehuurd en onder weg was de achterstang Verward eraf gegegaan. Ze heeft dus ongeveer 30 min. de stang tegen haar kont gekregen. We hebben 4 uur geworsteld om haar uit de trailer te krijgen. We hebben uit eindelijk een dierenarts gebeld en hij heeft hij verdoofd. Ze viel halve wege de trailer en de klep. Na een paar tikken op haar neus kwam ze bij en stond ze op. Ze had een gekneusde boeg van tegen de voorstang aan knallen en ik gekeusde ribben, ik zat een keer tussen haar en de voorstang in. Haha! Verder had ze niks.
Het weekend erop hadden we een trailer gehuurd met een vooruit lader. Na 3 pogingen ging ze wel achter uit Verward . We kwamen er ook achter dat de huurtrailer Koe latjes op de klep had en dat ze steeds er overheen gleed. Deze was geheel van rubber.
Achteraf hoorde we van iemand die dat probleem ook had gehad.
Neem 2 longelijnen en maak ze vast aan de beide zijkanten van het halster en trek haar dan zo voorzichtig achterwaarts. Dit is vriendelijker *LOL* en het lukt zo was wel. Sukses!!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: estell__, Fudge, mabellean, OmgiliBot, posje en 115 bezoekers