Redelijk bedrag voor stallen bij de boer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-03 22:15

Jullie zijn, op een enkeling na, wel behoorlijk eensgezind zeg Haha!

Ik woon inderdaad aan de andere kant van jouw bos Ikke Lachen

Toch blijft het lastig om de kosten op een rijtje te zetten, ook omdat ik er nooit echt bij stilgestaan heb wat mijn paarden me nu daadwerkelijk aan onderhoud kosten (wil ik dat laatste wel weten Knipoog ).

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 22:41

De boer waar ik verzorg vroeg zo'n 450 GULDEN voor een stal (per maand). Toen had hij nog een bak. Een grote lekkere ruime stal, met buitendeur om naar buiten te kijken. Onbeperkt stro (het meisje haalde elke dag leeg en gooide hem weer helemaal vol lekker heel dik). Geen andere pensioen paarden, bak meestal voor zich alleen (oke, wij ook soms met de paardjjes en sochtends de boer zijn paarden in de bak) en weidengang. Spuitplaats, toegang tot warm water. Als het goed is zat voer en hooi ook in de prijs ingbegrepen maar dat weet ik niet zeker.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:19

Stalling bij ons kost 120 euro voor pony exclusief uitmesten, 145 euro inclusief uitmesten. Zomers weidegang met buiten en binnenzetten, 's winters zelf loslaten en binnenzetten in bak of weide. Met ruime bak, vaak zwaar. Voeren, brok, kuil en stro naar behoefte inbegrepen.
In deze omgeving voor deze faciliteiten normale prijs. Manege is veeeeeel duurder (maar ook veel luxer)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:02

Ik ben in Echt bij 2 plaatsen geweest kijken


1) stalling, wei, buiten bak. incl. hooi + stro (geen brok) zelf verzorgen, dus echt alles zelf: voeren, mesten, buiten en binnen zetten enzo en die moest er 137,50 voor hebben

2) stalling, wei, buiten en binnenbak incl. alles en ook het mesten, voeren binnen en buiten zetten etc. die kost 175,- (daar gaat ze morgen overigens ook naar toe)


Dus met 150,- zit je in de goede richting, als jij haar voert etc. en het is incl. hooi,stro en brok.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 00:48

Ik schrik ook van de prijs...!! wij hebben pension met binnenbak e.d. en betalen ook (maar) €160,-

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30646
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 08:37

Ik heb ze aan huis staan. Maar ken iemand die betaald 100 euro. Wel moet die alles zelf doen, behalve voeren, maar wel zelf mesten etc. Ze heeft wel een buitenbak (zand). Die man zou er niets aan verdienen bijna.
In deze omgeving is dat echt niet zo veel.
Ik weet dat je hier in de buurt ook voor een binnenbak over de 300 euro zit vaak.
Ik zou als ik jou was €150 vragen.

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 09:15

Een vriendin van mij betaald 190 per maand
daar wwordt dan voor gevoerd 3 keer per dag kuil en brok en er is een buitenbak en een klein longeerbakje. en de zomer mogen ze de wei in

mesten moet overigens wel zelf, misschien kan je dat ook voorstellen dan bespaard jou een helehoop tijd!!

Ik zou zeggen zonder mesten enzo 176 euro en met mesten 180

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 09:44

150 Euro lijkt mij een heel redelijke prijs voor wat jij te bieden hebt.
Misschien kun je om het na te rekenen eens een optelsommetje maken van wat zo'n paard gemiddeld eet per maand, en hoeveel hooi en stro je verbruikt? Leg daar iets bovenop voor de verzorging en het onderhoud van je terrein en je hebt je bedrag.
Onderhoud heb je toch, ookal heb je niemand in pension staan, dus een torenhoog bedrag kun je daarvoor imo niet vragen. Succes.

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 10:30

Ik ga ook maar naar het noorden verhuizen denk ik Scheve mond
Ik betaal hier namelijk €200,- voor een buitenstal met uitloopje (Jordy is de kleinste hier, maar heeft de grootste stal Haha! ) en alleen een buitenbak(je).

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 11:37

Ik betaal 120 euro in de maand, voor lichte buitenstal, incl. voer, stro, uitmesten zomers hele dagen weidegang en in de winter overdag in de wei, zadelkast, goede buitenbak.. Dit is ook wel erg goedkoop, ik denk dat je een bedrag tussen de 120 en 150 euro moet vragen Lachen Heel veel werk ben je aan een extra paard ook weer niet kwijt.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 11:51

Ik betaal in elk geval veel te veel, vergeleken met wat ik kan betalen Haha! Maar laat even weten wat het wortd bij jullie alexandra! Kan ik het even vergelijken met boeren hier in de buurt als ze aan mij vragen wat hun dan kunnen vragen aan mij Haha!

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:16

Bij ons op de manege kost het 250 €,
maar dat is incl. alles:
voeren, bodembedekking, uitmesten, buiten- en binnenzetten, binnenbak, weide, ....
Kijk maar is op www.meerdaalhof.be

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 16:46

150 Euro lijkt mij een heel mooi bedrag voor beide partijen Lachen

Ik heb Rena staan in Oostvoorne , een goed half uur met de auto onder Rotterdam , dure ligging dus Haha!

Vorig jaar stond ze vlakbij , ook "bij de boer" zeg maar , en betaalde ik 90 euro per maand. Daarvoor had ze dan een net gebouwde stal , lekker ruim , buiten 2-onder-1 kap , laag tussenschot dus lekker contact met de buurman en met de kop over de deur naar buiten hanegn.
Eigen stukje wei , was geen heel mooie wei , veel onkruid ed. , vrij nat dus snel modderig , zeker in de winter....... en ik heb er zelf het oude enge draad omheen weggehaald en met schriklint afgerasterd.
Moest alles zelf doen , ook voeren en voer kopen.
Wel inclusief hooi en stro , en als het eens nodig was dan was er wel iemand anders die een keertje wilde voeren of binnenhalen Lachen .

Nu staat Rena dus op een veel nettere stal , paardvriendelijk , lekker rustig , staan maar 6 paarden waarvan 3 "van de boer" en 2 pension , van 2 zussen die niet zo vaak rijden. Grote wei achter het huis om de stallen heen , en aan de overkant nog een heerlijk grote wei , dus het hele jaar door loopt ze lekker in een kuddetje buiten in alle rust.
Ook een bakje van tapijtsnippers aanwezig , en incl. hooi en stro.
's Ochtends buitenzetten wordt gedaan , en regelmatig tref ik een al gemeste stal aan en is Rena soms tegen de avond al binnengehaald als het zo uitkwam.
Voer koop ik zelf. Hiervoor betaal ik 150 euro en dat vind ik een heel redelijke prijs.
Voordat Rena hier kwam staan kende ik deze mensen ook niet.