cross

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

cross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 18:50

mijn dochter zou graag met onze pony de cross willen doen.
de pony heeft in het verleden cross gelopen in de L.
Mijn dochter heeft geen enkele ervaring in de cross..
hoe begin je?en waar train je?etc....wie heeft wat meer informatie voor ons?
het lijkt me harstikke leuk om te gaan doen namelijk,maar volgens mij komt er wel heel veel bij kijken of niet?
wie doet er ook cross en kan wat vertellen,groetjes Lenny en Rowan


lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 19:05

ik dacht toch echt dat er wel mensen IETS konden vertellen,
word zeker niet aan cross gedaan..........

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 19:11

hey
eerst moet je lid zijn van een vereniging, en een winstpunt behalen in de dressuur en vervolgens in het springen. Dan mag je gaan crossen.
De pony moet makkelijk te rijden zijn (alleen) in het bos, enz. Aangezien hij al crossen heeft gelopen, zal dat niet zo'n probleem zijn.
Wat trainen betreft, kan je dochter veel gaan wandelen, maar dan ook veel draven en galopperen. Je kan ook altijd eens les nemen bij bijvoorbeeld Alice en Gert Naber, of deelnemen aan een oefencross.
Voor de rest weet ik er zelf niet zoveel van, omdat ik nog nooit gecrosst heb. (behalve dan hier in het mini-bos Haha! )
Als je de zoekfunctie gebruikt, en het woord "cross" of "sgw" intikt, dan bekom je ook heel wat informatie!
xxx

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 19:19

Jawel hoor, alleen hebben die mensen misschien jouw topic niet gelezen...

Ik cross zelf niet, mijn zusje wel. Ik zal haar dit topic even via PB sturen, misschien heeft zij wel handige tips voor je. Het scheelt in ieder geval al dat de pony wat ervaring heeft!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 20:02

Ik cross al een hele tijd..

Het is altijd heel erg verstandig om met crosstrainingen te beginnen, ik weet niet waar je woont, dus over instructeurs kan ik je zo niks vertellen (www.sgw-eventing.nl is een heleboel te vinden) Zorg voor een goede bodyprotector voor je dochtertje, goede helm, goede bescherming voor de pony dan ben je al een heel eind op weg. Ik zou in een B-cross beginnen en zoek dan even uit dat je niet gelijk de moeilijkste B cross pakt.. Het is heel mooi dat de pony al eerder crossen heeft gelopen dat is het niet voor allebei wat nieuws, maar weet de pony wat hem/haar te wachten staat! Succes ermee!

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 20:29

nou harstikke fijn voor de info,nu heb ik in ieder geval een beginnetje.
ik heb niet het idee dat het veel in mijn omgeving gedaan wordt(rotterdam eo)want niemand weet er iets over,dus dat word ook een trailer kopen vrees ik.maar goed ga eerst even overal kijken!

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 20:37

in nijmegen is altijd een oefencross das misschien leuk om te beginnen.
en ook in zeeland (NB) is een oefencross.
ik heb ook eerst een aantal oefencrossen gereden. gewoon brutaal zijn en bellen of je mee kan doen, zonder voor de prijzen te gaan natuurlijk.
in princenhage heb ik ook meegereden toen ik nog geen startkaart had.

en het is zeker makkelijk dat de pony al wat ervaring heeft, dan kan hij het je dochtertje mooi leren!

ik weet dat in nijmegen en ysselsteyn (weet nie precies hoe je da schrijft) crosstrainingen worden gegeven.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 20:41

Toen ik ook wou gaan crossen heb ik hier op Bokt ook allemaal informatie verzamdeld, net zoals jij nu doet. Heb ook veel met Gomir en Karin gePBt Haha! Vlede jaar oktober had ik mijn eerste cross in Nijeberkoop. Ik heb daarvoor een cross les gevolgd bij Gert Naber in Biddinghuizen. Heb ik super veel gehad want ik en mijn pony hadden daar echt geen ervaring mee.
Op de wedstrijd zelf ben ik bijvoorbeeld de cross gaan lopen met mensen die er al veel meer wisten over mij. Zo kom je steeds meer en meer weten over Samen Gestelde Wedstrijden.
Je dochtert moet in ieder geval niet bang zijn want je moet er wel lef voor hebben moet ik eerlijk zeggen Haha! Ik vind het in ieder geval heel leuk en zaterdag heb ik mijn 3e cross, in Roden Party!!

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 20:46

hee goed zeg al jullie tips,ik heb er steeds meer zin in....mijn dochter is absoluut niet bang,ik wel ,,maar daar ben ii moeder voor denk,en ik zie ook echt dat daar haar voorkeur naar uit gaat.Dus wil ik haar in ieder geval de kans geven om het te proberen,en te ontdekken.
ik ga zeker heel snel kijken bij een cross,krijgen we een indruk!
we hebben alleen nog geen winstpunten in niks!dus dat moet wel gebeuren eerst!
New-Forest veel sucses in roden zaterdag.....wie weet komen we ook..

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 20:48

hmm jammer dat je dochtertje nog geen winstpunten heeft, dat moet ze natuurlijk nog wel even voor elkaar krijgen! En naar crossen gaan kijken is ook altijd heel erg leerzaam dus zeker doen en misschien tot in roden (in doe ook mee..)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 20:57

Arnemuiden, dat moet toch nog wel te doen zijn voor jullie vanuit Vlaardingen? In het weekend van 21 en 22 juni is daar de jaarlijkse cross, misschien leuk om te gaan kijken hoe zoiets nu 'in het echie' in z'n werk gaat? Voor ons is het een beetje te ver weg, maar wij hebben dan weer het geluk dat we in het najaar eigenlijk de regio niet uit hoeven om te crossen, sgw's genoeg in het oosten!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 21:19

lenny schreef:
New-Forest veel sucses in roden zaterdag.....wie weet komen we ook..


Dank je wel Party!!
Phoe, dat is wel heel veel ver voor jullie hoor als je helemaal Vlaardingen woont. Roden is helemaal in het noorden van Nederland..

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 08:04

ja, kom maar naar Arnemuiden. daar ga ik ook heen met loulou!!!

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 10:36

nou,ik heb net geregeld dat ik in junie naar arnemuiden kom.
wij willen alles is heel goed bekijken,en ondertussen hard trainen voor de winstpuntjes.Het zou leuk zijn als ik jullie daartegen kom,kunnen jullie mijn dochter een beetje informeren!enne...loulou kan ik niet missen denk(zullen niet veel fjordjes daar lopen)groetjes lenny

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 10:47

in september is er waarschijnlijk een cross in Wassenaar, dat is wat meer in de buurt. Ik ben met Pablo gewoon begonnen met wat boompjes in het bos, (heb zelf ooit L sgw met een ander paard gestart in een grijs verleden, en ben ook B springen met wp) en lekker veel buitenritten. Ik zou beginnen met goede springles, waarin veel aandacht voor de basis (rust en vertrouwen) is, dan komt die cross ook wel goed.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 10:48

In het dijkgatbos hebben ze ieder jaar, een paar weken voor de echte cross, een oefencross. Ik heb d'r wel eens aan gedacht om met Dennis mee te oefenen maar vind het leuker om het parcours gewoon een X zelf te doen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 20:06

lenny schreef:
nou,ik heb net geregeld dat ik in junie naar arnemuiden kom.
wij willen alles is heel goed bekijken,en ondertussen hard trainen voor de winstpuntjes.Het zou leuk zijn als ik jullie daartegen kom,kunnen jullie mijn dochter een beetje informeren!enne...loulou kan ik niet missen denk(zullen niet veel fjordjes daar lopen)groetjes lenny


haha, nee dat kan bijna niet missen.
en als er al fjorden lopen zullen ze niet helemaal in het oranje zijn Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Wopkebrok en 68 bezoekers