Een vraagje aan de Duitse Nederlanders onder ons

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Een vraagje aan de Duitse Nederlanders onder ons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 14:36

Hoe zit het precies met de regelgeving omtrent het uitvoeren van een paard uit Nederland naar Duitsland toe? Moet je nog aan bepaalde voorwaarden voldoen e.d.?
Het zit namelijk zo: mijn vriend en ik willen over een jaartje ofzo samen gaan wonen in Duitsland. Leuk huisje zoeken met weiland voor Fayette en een klein maatje voor haar. En ik ben wel benieuwd hoe dit nu eigenlijk gaat met het uitvoeren en invoeren van je paard? In ons geval zou het dus om Fayette gaan: ingeschreven en goedgekeurd bij het Nederlanse Tinkerstamboek met paspoort en gechipt.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 14:44

voor grensvervoer binnen de EU heb je nodig een paardenpaspoort, bewijs van de standaardenting (influenza, tetanus) en een recente gezondheidsverklaring van een erkende veearts.

Het eerste hebben wij altijd bij ons, entingen zijn ook altijd geldig, de gezondheidsverklaring hebben wij niet...We rijden regelmatig over de grens met onze paarden en dan iedere week een gezondheidsverklaring vragen wordt een dure grap...Dus we gokken op dan maar een boete.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 16:01

Oke, dat is duidelijk Lachen Maar geldt dit ook voor permanent? Want Fayette komt dan gewoon te wonen in Duitsland. Maar regelmatig vervoer naar en van Nederland (club e.d.) zal er ook zijn. Paspoort en entingen zijn allemaal oke en ik heb zelfs een Duitse VA dus dat komt ook weer goed uit Knipoog

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:10

Geen enkel probleem zolang hij maar een paspoort heeft.
Dan mag je doen en laten wat je wilt.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:08

flettie schreef:
Oke, dat is duidelijk Lachen Maar geldt dit ook voor permanent? Want Fayette komt dan gewoon te wonen in Duitsland. Maar regelmatig vervoer naar en van Nederland (club e.d.) zal er ook zijn. Paspoort en entingen zijn allemaal oke en ik heb zelfs een Duitse VA dus dat komt ook weer goed uit Knipoog


nee die gezondheidverklaring moet je steeds opnieuw vragen als je de grens overgaat (officieel). Maar ik ken in mijn omgeving niemand die dat doet (je riskeert een boete). Wij zijn nog nooit aangehouden en gaan toch regelmatig de grens over. Paspoort en entingen moeten wel in orde zijn, anders loop je het risico dat ze je paard in beslag nemen. Voor een gezondheidsverklaring niet. Wij hebben een deal met onze veearts dat we gewoon bellen als we worden aangehouden. Dan komen ze er ter plekke eentje afgeven...