melkproductie op gang brengen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

melkproductie op gang brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 13:41

Polly moet over ongeveer een maand veulenen (geschat) maar ik kijk 2x per dag haar uier na (aangezien ze eind mei ookal een keertje gedekt is kan het dus eerder komen) ik let er dan op of ze kegelt en ik haal het huidvet 1x in de week weg.
Maar nu vroeg ik me af of ze door dat ik zo zit te emmeren met die uiers checken geen melk gaat produceren?
Straks staat ze te kegelen doordat ik haar nakijk.Kan dit?

Ik probeer het nu te controleren door haar achterbeen op te tillen en alleen even te kijken, haar speentjes hangen wel al "naar beneden".

Ik hoop dat iemand weet of het kwaad kan als ik aan het uier zit (om dus bijv. schoon te maken) of kan ik het uier beter schoonmaken als ze staat te kegelen bijvoorbeeld?

Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:53

Nee volgens mij kan je zo de melkproductie niet op gang helpen. Het is juist goed om het in de gaten te houden. Ik knijp er ook wel eens in om er zeker van te zijn dat er bijv. geen bloed of troep uit komt.
De melk komt pas als je veulentje echt in aantocht is, dit heeft volgens mij ook met de hormonen van de merrie te maken.
Tamaartje bijv. die haar hele hormonen huishouding is van slag, die geeft al 2 maanden melk maar nog geen veulen gezien.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 11:05

kan geen kwaad hoor.... de melkproduktie komt pas op gang als het veulen eraan zuigt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers