Zou paarden melk lekker zijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Lijkt paardenmelk je lekker?

Ja lijkt me heerlijk
4 (8%)
Ja ik heb het wel eens gedronken
21 (45%)
Ik weet niet, zou het in iig niet proberen
5 (10%)
Nee, lijkt me vies
5 (10%)
Nee ik heb het gedronken
11 (23%)

Totaal aantal stemmen: 46


parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:01

Ik heb het ook eens gehad.
Ik vond het wel lekker, lekker zoet *LOL*

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:05

Ik vind het een beetje naar niks smaken. Wij zijn laatst bij Orchid's paardemelkerij in Zeeland geweest omdat onze Insley daar vandaan komt en toen mochten we proeven.
Ze hebben daar wel 200 pony's, waarvan de merrie's voor het melken worden gehouden en de hengsten/ruinen worden verkocht voor de sport. En daar is de onze er dus een van...

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:12

ik heb het ook ooit geproefd. bekertje onder de uier en melken maar Haha!

maar het is niet echt heel vies maar ook nie echt lekker. zat een beetje een rare nasmaak aan.
maar de melk wa natuurlijk ook warm en ik houd nie zo van warme melk

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:16

Maar ja het werkt niet als vervanging voor koeienmelk omdat je het niet in de winkel ff kan kopen.....is melk wel zo belangrijk ikd rink dat nooit namelijk. Eet wel yoghurt. Maar ja is dat voldoende?

Mutzje
Berichten: 400
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 21:23

Heb een heel project gemaakt over een paardenmelkerij/ paardenmelk, alleen jammer genoeg nog nooit geproefd..

Paardenmelk is alleen particulier verkijgbaar bij een paardenmelkerij ookal kun je het ook via het internet bestellen bij sommige paardenmelkerijen..

Kusjes Viv

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 21:38

Ik ben een keer op een paardenmelkerij geweest en kreeg daar 'paarden yogho'. Dat vond ik toen niet echt lekker.
Van de zomer heb ik een keer wat melk van Floortje afgepakt Extreme duivel . Dus vers uit Tammy d'r uier en vond dat niet echt lekker. Misschien is een glas koude paardenmelk wel lekker, maar zo vers iig niet.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 21:53

hihi , ik heb mijn merrie vorig jaar gemolken omdat ik zo benieuwd was naar de smaak Haha!

Maatbeker erbij en melken maar Tong uitsteken
Ik heb het op lichaamstemperatuur (rechtstreeks van de moeder) en uit de ijskast geproefd. Het is heel dun (weinig vet) en erg zoet . Heb niet meteen een bepaalde voorkeur voor lauw of koud Haha!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 23:31

Paardenmelk is te vergelijken met moedermelk.
Paardenmelk bevat erg weinig vet waardoor het waterig smaakt(vetgehalte van 1,3 terwijl dat van de koe op 6,9 ligt!) en het vet is voornamelijk meervoudig onverzadigd, oftewel, het zorgt voor een gezond cholesterol gehalte in het bloed!
Daarnaast bevat merriemelk veel lactose (melksuiker) waardoor de melk wat zoetig van smaak is.
Ook bevat merriemelk veel ijzer (goed tegen bloedarmoede e.d.) en vitaminen en mineralen.
Wie meer info wil over paardenmelk kan kijken op www.axiomas.nl
daar staat info over dit onderwerp.

En ja, ik heb het gedronken en vind het lekker!! (wel koud!)

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 00:16

Ik heb het nog nooit gedronken maar lijkt me wel lekker Tong uitsteken
wil het ooit eens drinken ja
Verse koeien melk heb ik wel al een paar keer gedronken en dat was echt lekker Vingers aflikken

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 12:02

Ik heb het wel eens gedronken, gewoon een slokje van een merrie met veulen. Niet echt lekker, maar vies vond ik het ook niet.
Het schijnt trouwens ook erg goed te helpen voor eczeem.

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 13:44

Ik weet het niet, maar als ik zal het denk wel een keer proberen. Misschien is het wel heel erg lekker. Vingers aflikken

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 16:25

Ik heb het wel eens geproeft, maar vond het niet echt lekker (maar ook niet super smerig ofzo). Zo waterig zoet was het, werd er een beetje misselijk van... Nee, geef mij maar melk van de Koe Vork

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 16:37

Ik heb het wel eens op uit de uier van mijn pony. Ze had een veulen en ik had wedstrijde gehad: de melk spoot eruit. Vond het een beetje naar gras smaken, een apart zoet smaakje. Ik vond het niet vies, maar om nou te zeggen lekker...

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:13

Bah
ik vond het echt supergoor,...
Echt om van te kotsen,maar het schijnt wel voor van alles en nog wat goed te zijn dusz...