Beenbescherming

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Rijden jullie met beenbescherming?

Ja, namelijk... want...
71 (64%)
Nee, want...
20 (18%)
Af en toe, namelijk... want...
19 (17%)

Totaal aantal stemmen: 110


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:56

Rijden & longeren...een ongeluk zit in een klein hoekje Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:23

Ik gebruik peesbeschermers voor wat extra bescherming en steun.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:14

Dennis heb ik met springen en longeren peesbeschermers om.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:11

Ik rijd met peesjes of bandages en als ik ga springen gebruik ik springschoentjes.
Tijdens het rijden tikt ze zich vaak aan en das niet zo goed voor haar pezen, overgens ben ik bang dat ze haar ijzers eraf trapt, daarom doe ik ook schoentjes aan als ik ga springen.
In de wei ofzo doe ik ze niet om, ze is niet zo druk in de wei, het gras vind ze veel leuker Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:15

Een vergissing is zo gemaakt. allemaal struikelen we wel eens. Zeker als een paard ijzers draagt kan dat extra pijnlijk zijn en dan krijgen ze ook weer zo snel een dik been. daarom train ik altijd met peesbeschermers, voor en achter. Als ze zichzelf dan eens aantikken is er niets aan de hand.

De hond is de betere mens

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:33

Nikita heeft altijd peesbeschermers om.
Niet dat het echt nodig is, ze loopt zo zuinig.. maar ik zou het mezelf nooit vergeven als ze net een keer wel verkeerd tikt en er wat aan over houdt.

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:46

Isolda loopt altijd bloot, met uitzondering als ze ijzers onder heeft, dan krijgt ze strijklappen achter.
Aan de ene kant is het met veel veiliger, je weet het tenslotte niet, aan de andere kant zie je ook regelmatig drukkingen, witte haren etc. op paardebenen. (ken zelfs een waarvan de bloedsomloop afgekneld is geweest) Nou weet ik wel dat dat door onoplettendheid van de ruiter komt, maar liever niet. Veel zeewater + veel zand... sja ik zie dat niet zo zitten.

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:57

Bij al het werk peesbeschermers om, liever voorkomen dan genezen.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:02

Carolien007 schreef:
met springen, buitrenrijden en longeren rijd ik altijd met peesbeschermers en strijklappen.


Ik doe precies hetzelfde Met losgooien, weidegang e.d. doe ik geen peesbeschermers e.d. om.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:12

Ik had bij Jacky altijd peesbeschermers voor, of rondom bandages...
Ik heb iets van beter beschermen ookal is het niet nodig dan geen bescherming hebben als het wel nodig is. Bandages vond ik meestal teveel werk, dus deed ik het niet erg vaak, alleen als ik alle tijd van de wereld had ofzo Haha!
Verder bij bijrijdpaarden geen beschermers, aangezien de eigenaren dat niet nodig vonden...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:54

Ik heb "af en toe" gestemd. Vroeger reed ik altijd met bescherming, hetzij bandages of peesbeschermers. Tegenwoordig doe ik het niet meer. Hij is ondertussen ook een jaartje ouder geworden en over het geheel genomen haalt ie weinig rare dingen meer uit. Ik ga weer in de endurance starten en het zand wat tussen bandages of peesbeschermers komt kan lelijke schuurwonden veroorzaken. En zeker op de langere afstanden heb je (een kleine) kans op peesblessures door oververhitting van de pees. Draai je er bandages of peesbeschermers omheen, dan vergroot je die kans omdat de warmte dan moeilijker weg kan. Alleen als hij 's winters wel eens heeeel erg fris is, dan doe ik ze om, maar ja dan rijd ik ook niet zo lang - veels te koud!

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:59

Zo wie zo ter bescherming. maar nu ook omdat hij zich aantikt sinds hij ijzers heeft. Ik gebruik peesbeschermers.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 14:01

Ik rijd vaak met peesbeschermers en strijklappen, gewoonweg omdat er afentoe nogal wat rare sprongen en acties onder m'n kont gebeuren Haha!
En tja.. Ik heb graag een paard dat nog met 4 benen kan rondlopen, je weet maar nooit wat er kan gebeuren. Dus wat houdt me tegen om er geen om te doen? Beter bescherming om en geen ongelukken, als geen bescherming en toevallig een gekke sprong, die ook nog eens toevallig fataal zou kunnen zijn voor je paard!

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 14:03

Altijd peesbeschermers en strijklappen, ook bij losgooien en longeren.

Komende zaterdag ga ik voor het eerst met hem springen dus dan komen daar ook nog springschoenen bij (als ik die dingen tenminste een beetje fatsoenlijk om krijg).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 14:13

Ik eigenlijk altijd zonder, mijn paarden hebben geen hoefijzers, kunnen prima op hun eigen benen lopen en zijn eigenlijk nog nooit kreupel geweest (m.u.v een hoefzweer bij Händell).
Vooral in het bos heb ik al te vaak narigheid gezien door van die harde peesbeschermers, er kan namelijk makkelijk een scherp takje tussen komen met alle gevolgen van dien.
Ook is combi van zand en water niet prettig met beenbeschermers.

De enige keren dat ik wat om doe is in de marathon, dan hebben ze rondom 3 in 1 beschermers van Action en springschoenen.
Maar dat is omdat ze in de hindernissen vaak wat feller/lomper zijn dan thuis.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:15

Ik doe Melano altijd, maar dan ook altijd peesbeschmers om en strijklappen de laatste tijd. In het begin dee ik het nog niet zo vaak maar nu echt altijd. Vind het gewoon veel veiliger.
Bandages doe ik eigenlijk nooit om, lukt me nooit goed Haha! Scheve mond Nerd

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:19

Als die een beetje maf is (ja het is lente he Haha! ) dan doe ik peesbeschermers oid aan. Met springen ook altijd.
Maar anders niet, ook met buiten rijden niet. Hij moet zn benen gewoon optillen en kijken waar die loopt dan gebeurd er ook niets.
Het gaat ook altijd zo vies zweten eronder dat kan niet goed zijn volgens mij...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:30

Nee, helemaal niks. Yorghos heeft geen ijzers en met al het behang aan zijn benen zouden beschermers niet goed blijven zitten.

* To Belg, or not to Belg *

Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:25

ik rij/longeer/gooi los altijd met peesbeschermers voor en achter, als ik ga dressuuren en soms met les heb ik bandages

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:45

Als mijn paardjes in de wei staan hebben ze zelfs nog bescherming om, Murphy vierkant beschemers om en Nena en Nouska alleen peesbeschermers voor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:23

Het is een kleine moeite om de benen van mijn paard veilig in te pakken en aangezien ik heel zuinig op hem ben wil ik geen enkel risico lopen. Als ik echt aan het werk ga gaat hij vierkant in de bandages met een springschoen. Als we niet zo fanatiek rijden ervang ik de bandages door peeskappen en pijpkousen. De springschoenen gaan altijd om.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:54

Ik vind geen peeskappen in haar maat en bovendien tikt ze niet aan en maakt ze geen gekke sprongen. Ik zou wel willen maar het probleem is dat maat paard haar te groot is (zit te hoog bij de knie) en pony vind ik persooonlijk net iets te klein (dna moet de elastiek te strak). Nu ga ik binnenkort eens kijken voor bandages...
Nog even een vraagje...kan ik die bandages gewoon om doen? Niet dat ze dan gek gaat doen (springen rennen enz.)??

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 06:43

Feetje schreef:
Nog even een vraagje...kan ik die bandages gewoon om doen? Niet dat ze dan gek gaat doen (springen rennen enz.)??


In principe kun je ze gewoon voorzichtig laten wennen. Eerst even laten snuffelen en dan voorzichtig aanbrengen om het been. Als je paard zo'n koele kikker is, kun je de bandage vastzetten natuurlijk, maar zorg er wel voor dat hij blijft zittten als je gaat lopen! Als het losgaat en er gebeurd wat met je paard, kan hij voortaan als de dood zijn voor bandages!

Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 08:29

ja, ik rijdt en longeer met peesbeschermers voor. Omdat Baloe heel beknopt is, maar behoorlijk lange benen heeft. Hij tikt met zn achterhoeven tegen zn voorhoeven, maar ik ben als de dood dat hij zich een keer tegen de pezen trapt, en dan ben je verder van huis.....

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 09:01

Ik rijd eigenlijk altijd met beenbescherming, behalve met losrijden voor wedstrijd (en in de proef zelf dan).
Met springen en buitenrijden krijgt Imker peesbeschermers, springschoenen en strijklappen aan en met dressuur zit hij óf vierkant in de bandages óf hij heeft zijn 3-in-1 beschermers om.


Imker staat wel vierkant op ijzers, en hij heeft snel de neiging om zichzelf aan te tikken bij het oefenen van de zijgangen.

Toos paardloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, judithM en 33 bezoekers