Teren jullie de hoeven wel eens in?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 20:32

Wij teren en vetten niet.
Hij staat op een wei die toch best snel drassig is (alleen de laaste weken is het heerlijk droog Haha! ), maar hij kan wel altijd droog staan op een straatje en in z'n stalletje.
Volgens de hoefsmit heeft hij hele goede hoeven, want ondanks al die nattigheid blijven ze goed hard Haha!
Modder is trouwens best goed voor de hoeven he, dan trekt de vochtigheid erin, maarja heel de dag in de modder staan is natuurlijk weet niet zo best Knipoog

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 20:43

Ik doe het wel,maar niet zo vaak.
Invetten doe ik bijna niet,maar teren ong 1x per twee maanden.
Op zich is het niet echt nodig,maar ik doe het uit voorzorg,
omdat Rinkja overdag geen stalbedekking in haar box kan hebben,
en dus meer in de stront staat.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 20:56

Aangezien Tos vorige winter op een blank-staande wei stond overdag, had hij een beetje beginnende rotstraal, moest van de hoefsmid maar een keer teren. Ik teerspray gekocht, werkte makkelijk, en het was na een paar keer teren over.
Deze winter precies zo, en mijn bus was leeg *vorige winter volgens mij niet leeggesprayed Verward * en ze hadden geen spray meer, dus een pot teer,... vreselijk geklieder is dat zeg...
Maar 1 of 2 keer de straal ingeteerd en geen last meer van gehad...

En Tos heet goede harde hoeven volgens de smid, maar het kwam door van in die natte wei staan, maarja, als hij anders heel de dag op stal moet staan...
*hij is nu verhuist dus dat probleem is opgelost Knipoog *

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 21:25

Teren doe k alleen bij rotstraal, bij droog weer spuit ik zn hoeven elke dag nat en 1-2 keer per week vet ik ze in (binnen en buitenkant).
Met als resultaat mooie gladde binnenkant van de voeten Lachen

dundee007

Berichten: 113
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: sint-genesius-rode (belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 23:16

in de winter is het aan te raden om de hoeven in te teren zodat ze beschermd zijn tegen kou en rotstraal. het is dus om rotstraal te VOORKOMEN (heb ik ook eens gelezen geloof ik)