Eigenaren van bijrijdpaarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 15:44

Wat? 120 euro en dan niet mogen rijden?! Echt niet normaal, zelfs al zou je wel mogen rijden.

Ik betaal nu €35,- voor 2x in de week en dan mag ik zelfs naar het strand als ik wil. Ik hoef niet uit te mesten, ik haal alleen als ik weg ga de mestballen er even uit en ik veeg een beetje aan, dan is het goed. Verder zijn de spullen die ik mag gebruiken ook super.

Ik zag trouwens vorige week de advertentie van "Serieuze Bijrijdster omg. Leiden/Voorschoten" weer bovenaan de lijst staan op marktplaats. Ze heeft dus nog steeds niemand gevonden. Stiekum vind ik dat wel terecht, ze stelt gewoon teveel eisen. Bij deze ben je dus gewaarschuwd, niet reageren op die advertentie!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 16:17

Ik vind het op zich wel normaal hoor. Elk bijrijdpaard heeft wel eens wat en ik deed meestal de helft betalen en als ze kreupel zijn dat betaal je dus ook de helft van een kreupel paard. Ik ga niet stoppen met betalen (of met het paard) omdat het paard moet stappen en ik er niet op kan rijden.... Kyliaan had een losse wand 6 maanden gestapt en gewoon doorbetaald hoor! Ik kies ervoor om mijn bijrijdpaarden net zo te behandelen alsof het mijn eigen paard is dus gaan ook de kosten door.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 16:23

Ik vind de helft wel erg veel. De eigenaar kiest er toch zelf voor om een paard te kopen, dus dan moet hij ook de onderhoudskosten betalen. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je met het paard mag doen. Als je echt vrij bent en je kunt doen en laten wat je wilt, dan is dat een hoop waard natuurlijk. Tja... doorbetalen terwijl het paard kreupel is, is wel redelijk normaal denk ik.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 16:28

Ik heb altijd 3 tot 4 dagen in complete vrijheid met de paarden kunnen doen wat ik wilde. Ik betaalde de helft van de stalling, bij cendor ook de helft van de smid maar nooit de va kosten. Ook betaalde ik mijn eigen lessen...

leonci
Berichten: 347
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 16:42

Vind het ook logisch dat als het paard kreupel is je gewoon je geld doorbetaald hier kan niemand wat aan doen, maar zij mag echt alleen maar stappen enz en niet rijden en het paard is gewoon goed.

Ik betaal nu zelf ook niks bij me bijrijdpaardje, toen ik zelf me paard nog had deed ik hem natuurlijk ook heel af en toe en ja zo is dit nu ook gegroeid en ze wil er niks voorhebben alleen dat diegene net zo goed is voor haar paardje als zij zelf.

Ik vroeg zelf ook niks maar dat is ieder ze eigen keus, en ja ik moet binnenkort ook weer opzoek naar een ander paardje om bij te rijden en misschien dat ik dan wel moet betalen maar dat vind ik niet erg als het maar niet te is..

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 16:44

Ik vind het niet meer als normaal dat je doorbetaald als een paard niet rad loopt..

Maar op voorhand al zeggen dat het paard niet goed is zodat iemand er voor niets tijd en geld insteekt vind ik oneerlijk van de eigenaar, maar erg dom van degene die er op komt rijden..

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 19:09

Tjee, bijbetalen? Wat is dat? Verward

Ik heb het geluk gehad vroeger 2 pony's samen met een vriendin te mogen verzorgen. We hadden alle vrijheid, droog stalletje, tuig dat goed paste. En omdat we zo enthousiast waren kochten we dan zelf het een en ander er bij. Verder konden we erg goed opschieten met de eigenaren en namen hun kinderen ook vaak mee voor een ritje in de bossen.
Maar ook wij kende het omgedraaide;
Een vriendin van ons kwam elk weekend bij een boer waar ze een arabier voor hem inreed. Even later kwamen daar 12 (!) welshpony'tjes bij, waarvan er 9 ingereden moesten worden. Is naturlijk harstikke leuk, dus wij gingen meehelpen. Stuk voor stuk werden ze steeds braver, en ingereden. Tevens werden ze stuk voor stuk verkocht Scheve mond
Ook haar arabier, die ze vanaf jongs af aan in gereden had, en waar ze zo'n goede band mee had werd plotseling verkocht. Zonder afscheid, zonder mededeling. Oh ja, ze kreeg wel 5 gld voor alle moeite... Boos!

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 19:25

Ik heb gelukkig nog nooit wat bij hoeven betalen.
Bij Angelique (ook op bokt) heb ik het onwijs naar mijn zin gehad. Bij Nathalie ook, maar dat liep minder goed af.
En nu rij ik bij Deborah. Ik hoef ook hier niets te betalen en ik heb het super naar mijn zin. Ik kan ontzettend goed met ze overweg. Ga zelfs met Deborah en Dimitri uit. Ik mag alles met Kasmeria doen en ga zo maar door.
Nee, ik zit nu echt op mijn plek!! Lachen

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:02

Oei, als ik hier lees over eigenaren dan krijg ik de bibbers. Ik krijg van af volgende week ook een bijrijder voor mijn ene paard. Ik hoop dat ze het hier naar hun zin gaan hebben. Ik ben voor mijn gevoel niet veeleisend, als iemand zijn gezonde verstand gebruikt ben ik over het algemeen al tevreden... Ik vraag er geen geld voor, ik ben al blij dat iemand mij uit de brand helpt. Maar ik heb wel het gevoel dat de bijrijders/sters steeds veeleisender worden? Is dat zo of niet?
En ik wil iemand niet op de vingers kijken maar als ik thuis ben vind ik het gewoon leuk om te kijken hoe een ander mijn paard rijd. Zelf kun je haar niet zien lopen als je erop zit. Nou scheelt het misschien dat ik meerdere paarden heb, en Jumper is echt alleen van mij, daar komt behalve in noodgevallen niemand anders op...

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 23:31

Nou, dan zal ik nog even een posirief berichtje over eigenaren achterlaten:
de mensen waar ik Lady en Quincy rijd, doen nergens moeilijk over, ik mag alles, ze betalen alles, ik ben er vaker dan dat ik thuis ben, kane r zoveel rijden als ik wil, lessen, alles is prima.
Dus. Ik ben super tevreden!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 07:19

Ik ben vroeger alle dorpen afgesjouwt voor verzorgpony's en paarden. Dus betreft eigenaren heb ik wel wat meegemaakt. Bijvoorbeeld: oude verzorgster kwam terug, dan kon ik weg, pony's half ingereden, oude zooi etc. Totdat ik een huurpony kreeg bij een particulier. Dat was perfect.
Nu rijd ik bijna 3 jaar op Risco. Zo goed kan ik het volgens mij nooit meer krijgen. Ik betaal alleen het voer. Zij betaalt de stalling, hoefsmid etc. Er rijd niemand anders op hem. De eigenaresse heeft belangstelling voor het rijden, maar bemoeit zich er niet mee. Tja ik ben super tevreden...

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 07:24

Onaardige eigenaren, zo oneens gedumpt worden, enz.enz....Been There, Done That!

Maar nu, ik ben in een paradijs belandt Haha!
Ik ben er ook bijna vaker dan dat ik thuis ben. De eigenaren zijn zelfs een soort 'pleegouders' geworden! Het was meer een grapje toen ze dat zeiden, maar eigenlijk is het wel zo. Ik zie ze zo vaak en doe zo veel met ze! Maar ik mag alles met Chica. Deze zomervakantie mag ik zelfs een week met haar op ponykamp! Geweldig toch? Ook ik ben super tevreden...

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 08:35

He Marije, wat leuk om te zien dat jij ook op de Horstlinde gereden hebt! En dat Iris je lievelingspaard was! Daar heb ik nog rijden op geleerd... (kun je nagaan, ik ben bijna 39... Haha! ). Djerba ken ik ook nog wel, die eigenaresse daarvan stond in die tijd al op de Horstlinde. Ken jij nog Dirk, Johnny, Gompie, Anja, Pascal, Simone? Zo maar een paar namen die mij te binnen schieten. Ik kwam daar vroeger iedere dag en ook mijn eerste eigen paard kwam daarvandaan.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 09:48

JollyJumper schreef:
He Marije, wat leuk om te zien dat jij ook op de Horstlinde gereden hebt! En dat Iris je lievelingspaard was! Daar heb ik nog rijden op geleerd... (kun je nagaan, ik ben bijna 39... Haha! ). Djerba ken ik ook nog wel, die eigenaresse daarvan stond in die tijd al op de Horstlinde. Ken jij nog Dirk, Johnny, Gompie, Anja, Pascal, Simone? Zo maar een paar namen die mij te binnen schieten. Ik kwam daar vroeger iedere dag en ook mijn eerste eigen paard kwam daarvandaan.


Hé wat leuk!
Maar zullen we dit even via pb bespreken? Dit gaat wel een beetje off-topic Knipoog

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 10:29

Op mijn plekje heb ik het goed getroffen. Ik kan het goed vinden met de eigenaren en het paard. We kunnen ook goed afspraken maken, ik krijg les van hem en in ruil daarvoor help ik eens wat voeren als ze er niet zijn, mest ik stallen uit of pas ik een weekje op de boerderij als ze op vakantiezijn. Heel prettig geregeld dus

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 10:44

nou volgens mij heeft mijn verzorgster het goed getroffen ze mag doen en laten wat ze wil ik bemoei me niet wat zei met mijn paard doet ze hoef niks te betalen ze hoef niet uitemesten alleen poetsen en rijden omdat ik zelf niet meer mag rijden dat vin ik zelf heel erg jammer maar ik wil mijn paard niet verkopen dus als je het een beetje bekijk heb ik dus eigenlijk een paard voor een ander maar er zijn meer leuke dingen dan rijden ik voer me paard ook zelf en knuffelen en wandelen vin ik ook heel leuk

en natuurlijk hebben we wel eens woorden bv. gister ik geef hem eten ze haald een borstel over hem heen en zadeld hem op maar hij stond nog aan ze eten dus ik zeg laat hem ff uit eten en ze eten zakken zegt ze ja maar op de manege doen ze het ook zo

maar ja dan zeg ik gewoon ja dat moet de manege weten ik wil dat niet
en dan is het goed. *LOL*

maar ja ik ben best te vrede met haar.
hier voor had ik een andere bijrijder , die had 6 lessen gehad op mijn paard.
rijdt 1 wedstrijd scoort 141 punten vond ze niet goed heef ze hem opstal gezet en is ermee gestopt Boos!

maar voor de rest hebben ze het volgens mij wel goed bij me ze mogen met dressuur vzh en westernzadel rijden en ik hoor me verzorgster nooit klagen dus dan zal het wel goed zitten *LOL*

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 11:13

Ik heb het als bijrijder eigenlijk ook altijd goed getroffen. Vooral toen ik jong was, ik hoefde niet te betalen en had veel vrijheid. Wel binnen bepaalde regels, natuurlijk, maar dat vind ik niet meer dan normaal. Later, bij andere paarden moest ik wel betalen, maar dat was geen probleem. Ik had wederom veel vrijheid. Het klikte gewoon altijd goed met de eigenaars.
Ik heb 1x pech gehad met de eigenaar. We verzorgden 2 paarden met 3 meiden. De eigenaresse klaagde veel tegen mij over die 2 andere meiden. Die 2 meiden klaagde veel tegen mij, over elkaar, en over de eigenaresse. (snappen jullie het nog? Verward) Dan weet ik ook wat er over mij wordt gezegd, achter mijn rug . Daar heb ik geen zin in. Ik had ook hier wel heel veel vrijheid, maar dat vond ik het niet waard. Ik ben daar dus snel gestopt.

Nu heb ik zelf een tinkermerrie, en een verzorgstertje. Op Rhona kan nog niet gereden worden, daarbij is het nog een jong meisje (15), dus ze hoeft niets te betalen. Af en toe denk ik weleens dat ik een vreselijke eigenaar ben. Ze mag van mij niet met Rhona van het terrein af. Dit omdat Rhona gewoon nog heel jong is, maar wel heel sterk. Ze is braaf, maar moet nog wel het een en ander leren. We spreken wel regelmatig samen af, en dan mag ze wel met Rhona naar buiten, maar dan ben ik er zelf bij. Daarbij vind ik het best moeilijk om Rhona zomaar uit handen te geven. Dus af en toe heeft ze het wel zwaar te verduren, met mijn overbezorgdheid Schijnheilig ,denk ik.
Maar ze vind het niet erg , zegt ze.
Verder is het voor haar heel vrijblijvend. Ik kan in principe gewoon elke dag zelf, maar dat beetje extra aandacht vind ik voor Rhona gewoon heel belangrijk. Daarbij is het altijd handig om iemand te hebben voor als ik ziek ben of op vakantie oid.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 11:16

Ik heb een verzorgpaard.
Mag er alles mee doen wat ik wil. De eigenaar, een veeboer, rijd er 2 maal per week op, tenzij hij de merrie een keer meeneemt. De rest van de tijd is ie voor mij. Ik mag de trailer gebruiken en hem overal mee naartoe nemen. Ik koop er alles voor en geef af en toe iets aan de eigenaar... (rijdt oa met mijn spullen). Is nu meer aandacht voor de paarden, is ie ook blij mee en sinds het lessen merkt hij het ook, in positieve zin. Ook de medische kant..
Ben zelfs een cursus koetsiersbewijs aan het volgen, heb tuig aangeschaft en zet 'm straks voor de kar....
Niks te klagen dus! Haha!

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 11:31

Ik heb helemaal geen probleem met de eigenaar van mijn verzorgpony's.Zolang wij doen wat de eigenaar vraagt krijgen wij geen problemen hoor Haha!.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 11:49

[PP] kwijtraken van een verzorgpaard

Ik geloof dat je van dit topic ook wat wijzer wordt, althans lees maar ff mijn ervaringen. Haha! Bloos

Destijds verzorgde ik een paard, en de pony die erbij stond werd door 2 andere meisjes verzorgd.
Later ben ik er achter gekomen dat die meisjes een beetje 'meegewerkt' hebben aan het 'eruit werken' en 'zwart maken' van mij, waardoor ik uiteindelijk kon vertrekken en niet meer het paard mocht verzorgen.

Niet dat ikzelf altijd zo aardig was maar ja, laat ik maar niet meer het verleden open halen... Haha!
Ik ben dolblij dat ik nu zelf een paard heb.
Ik begrijp ook wel dat ik daar weg moest, de sfeer was niet meer goed want het klikte niet tussen mij en de andere twee verzorgsters. Echter ik wilde me wel aanpassen... echt wel... Verdrietig

Uiteindelijk ben ik nu heel gelukkig, en voor zover ik weet zij ook. Knipoog
Ik heb nu zelf 2 verzorgsters die ook op mijn paard rijden vanwege het feit dat ik kanker heb.
Ze rijden nog niet zo goed als ik zou willen maar ik ben blij dat ze elke week lessen bij degene die ik erg goed vind, en ik denk dat over een maand of drie het al stukken beter gaat met beiden.

Ze helpen mij ontzettend goed want ik ben gewoon errug snel moe.
Ik kan niet eens bijv. een strobaal 25 m. verderop sjouwen dus elke hulp is welkom!
Als ik dressuur in stap en draf ben ik na een paar minuten al bekaf, dus op een fris jong onrustig paard stappen terwijl ik aan de chemokuren zit.... das niet verstandig. Mocht ik wat breken o.i.d. dan heelt dit tien keer zo langzaam of misschien niet goed...

Je kunt je voorstellen dat als ik, nadat iemand anders heeft gereden, mijn (eindelijk rustige bedaarde) paard lekker kan uitstappen.... dat ik dan ontzéttend blij ben met mijn verzorgsters!
En zodra ik met de chemokuren mag stoppen (deze zomer Verward ) en wat meer conditie krijg... heeft mijn paard ook al wat meer conditie!! Party!!

Raad eens wat ik dan ga doen met dat springmateriaal bij ons op stal... *LOL*