Eigenaren van bijrijdpaarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 19:11

Ik heb van mn 13 tot mn 15 voor dezelfde mensen gereden, was gewoon een familie die een stuk of 3 paarden achter het huis hadden staan, de man deed ze soms voor de kar. Ik had een briefje opgehangen bij de edah, en Renate, de dochter van die man (nouja, ook al volwassen hoor) vertelde tegen haar vader dat het briefje er hing, en is later terug gegaan om mn telefoonnr op te schrijven. Toen belde ze dus. Ik heb t bij die mensen altijd super naar mn zin gehad, waren echt hele lieve mensen. Als ik wilde kon ik iedere zaterdag friet mee-eten (wat ik niet deed, dus dan kwam 'mams' me maar een kroket in een servetje brengen) Vork . Er werd tegen me gemopperd als ik mn jas niet aanhad en ze het te koud vonden. Tong uitsteken zomers was er altijd koude sinas, en swinters warme choco, ik was helemaal 'geadopteerd' zeg maar Lachen .
Toen ik 15 was hadden ze enkel nog een hoogdrachtige 6-jarige fries van het echte oude type, die nix kende, en een jaarling. Toen ben ik gestopt omdat ik een ander paard kon rijden. Ik wilde graag meer dan een beetje recreatief rondhupsen.
De mensen waar ik toen voor heb gereden stonden bekend als aso's, en waren dt ook. Om een lang verhaal kort te maken: Ik heb een half jaar lang elke dag voor het paard gezorgd, terwijl de afspraak 3 x per week was, hoefde niet uit te mesten maar anders gebeurde het gewoon niet, en als ik niet op stal was kwam het beest zn box niet uit. Die mensen zijn in de tijd dat ik Loyd verzorgde 1 x op stal geweest, daarna werd ie na een hoop roddels en over-en-weer gelieg verkocht. Toen hebben ze ook nog mn hoofdstel en nog wat spullen van me (en van anderen een stuk of 3 hoofdstellen) gejat. Misselijk Misselijk Eccht schijtlui waren dat.
Verder heb ik paarden voor Jan gereden, de boer waar Eldientje nu is pension staat. Jan is een goudeerlijke man, en hij wilde altijd alles voor me doen (nog steeds wel, hihi). Om half 8 sochtends naar de binnenbak, en dan gewoon doodleuk zonder dattie t vantevoren weet aan komen wandelen, 'lieeeeeeve Jan Schijnheilig '. Met de paarden die ik voor Jan reed mocht ik echt alles, kon ze gewoon als eigen paard beschouwen, hij noemde Max en Concorde zelfs 'dat paard van Lieke'.
Ik heb het bij Jan nog steeds super naar mn zin, tis echt een heel hecht groepje en iedereen daar wil elkaar wel helpen.
Ik heb wel de ervaring dat als er iets verkocht kan worden, voor wie je ook rijd, dan gaan ze ook! Geld gaat voor alles, no matter what.
Verder vertrouwden de mensen wiens paarden ik deed me altijd helemaal, mocht echt doen wat ik wilde, ze wisten wel dat ik geen gekke dingen uithaalde. Tong uitsteken

naatje
Berichten: 306
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 12:46

nou ik ben dus die gemene eigenaar van het paard wat hafie verzorgde maar ik vindt dat zij het echte kant van het verhaal moet laten horen!
het is een paard waar alleen mee gestapt kan worden omdat zij zeeeeeer slechte benen heeft!
ik reed haar niet als zij kwam dat kan je aan mayka hier op bokt vragen wat die verzorgde mijn paardje ook toen hafie het deed en die verzorgt nog steeds.
en als ik dan sàvonds thuis kom in het donker en merk dat mijn paard weg is en ik haar ga zoeken met een vriendin.
en ik rijd met de scooter lang het meer bij ons waar geen verlichting is en in de verte een paard hoor aan komen galoperen op een grind pad die een halve meter van het water ligt dan wordt ik boos ja als het mijn paard blijkt te zijn. Ze had geen verlichting om dus levensgevaarlijk.
maar ja het is mijn kleine meisje.
ze is nu al 1,5 maand kreupel en ik loop met haar aan de hand iedere dag!! ookal komt het nooit meer goed. ik heb nu meisjes die ondanks dat ze kreupel is wel gaan wandelene en poetsen wat hafie nog nooit heeft gedaan in de 10 maanden dat ze anja heeft gedaan
maarja ga geen worden hier meer aan vuil maken!!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 13:36

De eigenaar van mijn verzorgponies is helemaal geweldig!
Zij laat me altijd vrij en ik mag komen wanneer ik wil, ik mag doen met ze wat ik wil, zolang ze maar even een frisse neus kunnen halen.
Ze heeft sinds 6 weken geleden een zwaar gekneuste rug dus de eerste 4 weken draaide ik er plotseling voor op.
Ze is een hardstikke lieve meid!

Ik hoef er gelukkig niks voor te betalen, ik vind dat je er niet verplicht voor bent om te betalen voor je bijrijdpony.
Als het lieve mensen zijn die iemand zoeken zodat zij een paar daagjes in de week een vrije dag van het paard kunnen hebben, vind ik dat je daar niet voor hoeft te betalen.
Mensen die wel om geld vragen vind ik al als eerste geen goede eigenaren, omdat bijrijders of verzorgers (de woorden zegt het al) voor het paard komen en niet om geld aan iemand te geven.

naatje
Berichten: 306
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 13:49

ja maar eigenaren doen hun paard minder omdat ze te weinig tijd hebben. maar de kosten gaan gewoon door!
en doordat zij verzorgt kan ik meerw erken en ook eens wat leuks kan doen omdat ze bijdragen in de kosten.
zit op school 1 dag per week en loop minimaal 28 uur per week stage ( is 4 dagen werken van half 9 tot 5 zonder mijn 2 uur reis tijd per dag)
ik kan 1 dag per week werken om geld te verdienen. dan moet ik dus in de 4 dagen per maand dat ik kan werken wel 200 euro verdienen! en dan moet mijn paard niet ziek worden en ook niet naar de hoefsmid moeten.
maar mijn paard weg doen doe ik niet. als ik over 2 jaar een vaste baan heb kan ik het makkelijk betalen maar wil dan ook sparen voor een auto eigen huis enz
dus als je een redelijk bedrag vraagt aan de evrzorgster is dat niet raar.
rijden op een manege kost ook geld veel geld en eige paard ook!!

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 13:52

Nou Naatje, ik vind het eigenlijk een klein beetje schadalig dat jij een paard heb waar nauwelijks op gereden kan worden, terwijl je dus wel geld vraagt..

Tis mijn bescheiden mening hoor.. Ik zou zelf namelijk niet voor een paard betalen waar ik niet op kan rijden..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 13:54

Tallie1979 schreef:
Nou Naatje, ik vind het eigenlijk een klein beetje schadalig dat jij een paard heb waar nauwelijks op gereden kan worden, terwijl je dus wel geld vraagt..

Tis mijn bescheiden mening hoor.. Ik zou zelf namelijk niet voor een paard betalen waar ik niet op kan rijden..


Je haalt me de woorden uit m'n mond.

naatje
Berichten: 306
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 14:05

toen kon ze gewoon normaal gerden worden maar er zijn regels! die van mij mag niet op zand rijden en dan gaan ze galoperen op het strand omdat mijn paardhet zo leuk vindt! en ij mag geen lange ritten meer rijden maar je betaald toch niet voor het rijden als je een paard verzorgt doen je dat toch niet alleen voor het rijden?????
en wij hebben 5 grote paarden en vraag aan mayka hier op bokt!
zij betaald ook voor het verzorgen van mijn fjord maar daarbij rijdt ze een engels volbloedje en halve fries waarmee ze met allebei kan springen en gek doen. ook kan ze een oudere kwpner rijden en ee beldisch trekpaard waarz e mee naar buiten kan!!
bij mij si het zo
als je laat zien wat je kan en ik kan je vertrouwen mag je veel van kij voor een klein bedrag op een gezellige stal!!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 14:06

Ben het ook met Tallie en Tessebes eens. Mijn verzorgster hoefde geen cent te betalen omdat het mijn keuze is een eigen paard te hebben! Als je niet genoeg geld hebt om je paard te onderhouden kun je hem beter verkopen dan afhankelijk te zijn van verzorgsters/bijrijdsters die bijbetalen voor een paard waar ze alleen mee mogen stappen Verward Ik werk 40 uur in de week ook om mijn paard te onderhouden.... welcome to te real world Haha!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 14:09

naatje schreef:
toen kon ze gewoon normaal gerden worden maar er zijn regels! die van mij mag niet op zand rijden en dan gaan ze galoperen op het strand omdat mijn paardhet zo leuk vindt! en ij mag geen lange ritten meer rijden maar je betaald toch niet voor het rijden als je een paard verzorgt doen je dat toch niet alleen voor het rijden?????


Off toppic Uhh punten en comma's Verward

Als je ervoor moet betalen dan gaat het zeer zeker wel om het rijden vind ik... anders kun je net zo goed op de manege gaan rijden... toch Verward Tuurlijk heb je als eigenaar regels en als een bijrijdster daar mee akkoord gaat okay waarom niet. Je moet die regels wel van te voren duidelijk maken en ja een bijrijdster hoort zich ook aan jouw regels te houden of ze het nu leuk vinden of niet.. take it or leave it.

naatje
Berichten: 306
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 14:11

en wat al je geen 40 uur kan werken ? en wie koopt er een paard van 23 jaar waar niet alles mee gedaan kan worden en die behoordlijk sterk is en niet voor kleien kinderen???
de slager zo hard ben ik niet
mijn verzorgsters hebben er geen probleem mee welke verzorgster heeft keuze uit 5 paarden voor een klein bedrag per maand. ze gaan ook mee met de activiteiten bij ons in e buurt. we wonen buiten de stad en slapen ook met tenten kamp en komen ook langs als ze niet hoeven te komen enz

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 14:12

naatje schreef:
en jij mag geen lange ritten meer rijden maar je betaald toch niet voor het rijden als je een paard verzorgt doen je dat toch niet alleen voor het rijden????


Nou, als ik een bedrag moet neertellen per maand dan vind ik dat daar ook best leuke dingen aan mogen zitten hoor..

Het zou toch wat zijn als ik een paard ga verzorgen, 70 euro per maand moet betalen en dan alleen maar mag wandelen..

En dat jij zegt dat het op een manege ook geld kost ja, dat klopt, maar wat doe je op een manege?? Juist! Je RIJD daar.. Daar betaal je ook niet 15 euro per uur om te gaan wandelen met een paard..

En natuurlijk is een paard niet alleen om te rijden, tuurlijk moet een paard goed verzorg worden, maar het is voor een eigenaar van een paard niet alleen maar NEMEN en niets GEVEN..

Maarja, zoals ik al zei, dit is mijn mening, als jij iemand kan vinden die gek genoeg is om jouw paard te helpen onderhouden terwijl ze er niets mee kunnen dan heb je mazzel..

naatje
Berichten: 306
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 14:16

hallo hallo wat zeg ik nou ze hebben keuze uit 5 paarden ja maar daar staat tegen over dat ze wel mijn kreupelen paardje ook doen!! en ik reken geen 70 euro!!
30 euro in de maand voor die fjord en dan nog 4 andere kunnen rijden vindt ik geen slechte deal en ik neem niet alleen hoor moet jij weten wat ik allemaal geef!!!!

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 14:16

naatje"]
en wat al je geen 40 uur kan werken ?
[/quote]

Dan ben je dus ook niet in staat om een paard te onderhouden en zou je dus geen paard moeten hebben..

Hard gezegd misschien, maar zo is het wel.. Wat nou als je paard echt iets gaan mankeren? Wie gaat dat betalen?? Geen idee zeker? Of je ouders draaien er voor op, omdat je minderjarig ben..

Nee, iemand die niet eens zelf een paard kan betalen moet er ook zeker geen kopen..

[quote="naatje schreef:
hallo hallo wat zeg ik nou ze hebben keuze uit 5 paarden ja maar daar staat tegen over dat ze wel mijn kreupelen paardje ook doen!! en ik reken geen 70 euro!!
30 euro in de maand voor die fjord en dan nog 4 andere kunnen rijden vindt ik geen slechte deal en ik neem niet alleen hoor moet jij weten wat ik allemaal geef!!!!


Die 70 euro was slechts een voorbeeld..

En ik wist niet dat ze er nog 5 konden rijden.. Zijn die andere 5 ook van jou??
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 15-04-03 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 14:16

Tallie1979 schreef:
Het zou toch wat zijn als ik een paard ga verzorgen, 70 euro per maand moet betalen en dan alleen maar mag wandelen..



Ik zoek ook zo'n bijrijdster *LOL* Dat is een goede deal... 70 Euro in de maand en alleen maar wandelen en verzorgen Schijnheilig Waar vind ik er 1 Haha!

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 14:22

AnneOmie"]
[quote="Tallie1979 schreef:
Het zou toch wat zijn als ik een paard ga verzorgen, 70 euro per maand moet betalen en dan alleen maar mag wandelen..



Ik zoek ook zo'n bijrijdster *LOL* Dat is een goede deal... 70 Euro in de maand en alleen maar wandelen en verzorgen Schijnheilig Waar vind ik er 1 Haha!
[/quote]

Zet eens een advertentie, wie weet lukt het je nog ook *LOL*

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 14:24

Tallie1979"]
[quote="AnneOmie"][quote="Tallie1979 schreef:
Het zou toch wat zijn als ik een paard ga verzorgen, 70 euro per maand moet betalen en dan alleen maar mag wandelen..



Ik zoek ook zo'n bijrijdster *LOL* Dat is een goede deal... 70 Euro in de maand en alleen maar wandelen en verzorgen Schijnheilig Waar vind ik er 1 Haha!
[/quote]

Zet eens een advertentie, wie weet lukt het je nog ook *LOL*
[/quote]

Hmmm bijrijdster gezocht voor 8 jarige volbloed arabier die gek is op wortels, snoepjes e.d. en de oren van mijn kop eet.. tegen vergoeding van 70 Euro in de maand... zodat de baas ook nog wat kan eten. Je mag met hem wandelen en knuffelen/poetsen op eigen risico Haha! Zoiets Chantal *LOL*

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 14:25

Ik zag toevallig een paar maanden geleden zo'n soort advertentie staan op marktplaats. "Help, anders moet mijn 2 jarige welshhengst naar de slacht. Je kunt er niks mee, maar ik heb het geld nodig. Slechts €50,- per maand"

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 14:34

Ohh enne, om even terug te komen op het onderwerp..

Ik heb tot 1,5 jaar geleden ( jeetje wat vliegt de tijd ) een schimmel verzorgd ( zie profiel voor foto ) ik heb dat ruim 2 jaar gedaan.

De eigenaresse dacht dat ik haar bezit was. Ik betaalde 150 gulden in de maand en mocht wel iedere dag rijden.

Op ten duur was er een singel versleten, moest ik het gaan vervangen! ( terwijl ik dus al 150 gulden per maand betaalde ) Ik had het overigens niet gesloopt en het was nog bruikbaar, maar gewoon oud en niet zo mooi meer.. Maar ze had vastgesteld dat ik de enige was die op het paard reed ( ze hield zelf niet van het beestje zei ze, dus zelf rijden was niet leuk, dat moest een ander maar doen ) dus aan mij de taak om een nieuwe singel te verzorgen.. ( waar ik dus eigenlijk voor betaalde )

Verder was er altijd controle op mij. Als ik een dag thuis was ging dat niet onopgemerkt voorbij zonder dat ik het een dag later of dezelfde dag nog hoorde. Ze reed iedere dag langs mijn huis om te kijken of ik wel naar mijn werk was. Als ik er wat van zei dan was ik gek en moest ik mijn grote mond houden.. Lips are sealed

Nou, ik heb het uiteindelijk opgegeven omdat ik er hardstikke gek van werd. Ik heb niet direct gezegd waarom. ( wilde immers geen ruzie maken ) Maar stommeling die ik was, ik heb niet meteen mijn spullen meegenomen.. Frusty

Ik onderhield wel contact. Toen ik na een poosje vroeg hoe het met haar drachtige merrie stond kreeg ik te horen dat de merrie een tweeling had gekregen en dat deze beiden dood waren..

Ik heb medeleven betuigd en gezegd dat de spullen die er nog lagen later wel een keer opgehaald konden worden.. Krijg ik een mailtje terug dat ik een vuile egoist was en alleen maar aan mijn spullen dacht enz..

Ik ben nog nooit zo op mijn ziel getrapt! Verdrietig Ik vond het heel erg voor d'r eerlijk waar, maar om mij nou zo te behandelen als ik jaren op stal ben geweest bij d'r, dat heb ik niet verdiend..

Maar hoe dan ook, ze kan het bekijken.. Ik koop in september zelf een paard en dan rij ik iedere dag langs haar boerderij met mijn middelvinger omhoog }>
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 15-04-03 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 14:37

AnneOmie schreef:
Hmmm bijrijdster gezocht voor 8 jarige volbloed arabier die gek is op wortels, snoepjes e.d. en de oren van mijn kop eet.. tegen vergoeding van 70 Euro in de maand... zodat de baas ook nog wat kan eten. Je mag met hem wandelen en knuffelen/poetsen op eigen risico Haha! Zoiets Chantal *LOL*


Yep!

Haha! Precies wat ik in gedachte had!! Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 14:51

Ach het is geven en nemen. Ik heb (op mijn pony na) altijd bijgereden en ik heb waarschijnlijk heel veel geluk gehad...Ik heb altijd meebetaald en ik heb dat nooit erg gevonden. Ik beschouwde mijn bijrijdpaarden ook als mijn eigen paarden. Ik ben nooit met ruzie of zelfs woorden weggegaan. De eerste Prince werd afgemaakt van wege een oude kwaal.

De tweede Future ben ik mee gestopt vanwege vriend (STOM STOM STOM KWEETUT)

De derde Kyliaan ben ik mee gestopt omdat de eigenaar verliefd werd. Dat is eigenlijk de enige ook die niet echt lekker liep. Supersport paard (pion) bij mensen die allemaal 2 jaar manegeervaring hadden. Pa crossen in de duinen en dochtertjes lief wisten het allemaal beter. Dat paard was zo verreden ongelovelijk jammer. Maargoed verder een heel leuk dier waar heel veel eer aan te behalen viel.

De vierde Cendor was gewoon geweldig echt een superpaard. Ik kon bij Henk gaan werken en ben daarom gestopt met Cendor.

En nu rij ik bij Henk. Vast Marca en daar komen Sisi en Marit na mijn vakantie bij......

Dus het is geven en nemen.

leonci
Berichten: 347
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 14:54

Ik heb zelf ook eigen paarden gehad en moet eerlijk zeggen ik ben blij dat niet iedereen een eigen paard wil, want wanneer kan ik anders op vakantie en ziek zijn enz, dus ik ben blij geweest met mijn bijrijdster hoor, ze hoefde er niets voor te betalen ik was blij dat zij hem wilde doen voor mij. Dus ik ben blij dat er bijrijder(sters) bestaan hoor!!!

Nu ben ik zelf ook bijrijdster geworden, en het is zeker waar de eigenaaren kunnen er soms ook wat van hoor, het zijn niet altijd de bijrijdster die het doen. Heb je een goed iemand voor je paard gevonden om bij te rijden wees er zuinig op!!!!!!!!!!!!!!!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 15:11

Het is idd geven en nemen.

Bij mij vorige bijrijdpony moest ik heel veel geven en viel er weinig te nemen.

De pony was slecht aangereden en er moest veel op gelest en in de bak gereden worden. Ik was de enige die hem onder het zadel reed, dus alle kosten kwamen op mijn nek (€12,50 per half uur les/€5,- per keer in de bak rijden).

Ik moest €50,- per maand betalen. Sommige spullen die ik moest gebruiken waren niet goed, maar de eigenaresse had geen geld. Ik zou het voorschieten en dan zou zij het terugbetalen. Het zadel paste bijvoorbeeld helemaal niet, dat bleek ze allang te weten, maar ze deed er niks aan. Ik kocht dus een ander zadel en haar eerst opmerking was "ik vind hem niet zo mooi" grrrr... Het menhoofdstel was ook niet goed, omdat hij niet goed zat werkte de hefboomwerking niet. Ik kocht dus een ander menhoofdstel in overleg. Geld zag ik nooit natuurlijk, maar ik had de illusie dat dat wel kwam.

De pony's reden ook aangespannen, maar ik mocht alleen met de ene aangespannen rijden. Helaas gingen we altijd of tweespan of met de andere pony aangespannen rijden, dus ik reed mee als hulpje en kwam niet aan de leidsels. Het ging onder het motto; als we nu oefenen, dan kan jij over een tijdje ook ermee mennen. Met wedstrijden moest ik de helft van de kosten betalen, terwijl ik alleen maar groomde.

Iedere keer als ik kwam mestte ik natuurlijk uit, maar het was altijd zo vies dat ik keer op keer die halve stal stond leeg te scheppen. Dan dacht ik: doe ik de ene stal, dan is dat een stimulance voor haar om de andere dag de andere stal te doen. Maar nee hoor, dan had ze weer alleen maar opgestrooid.

De limit was toen we samen een aanhangertje voor het karretje zouden kopen. Mijn vriend vond een aanhanger ook wel makkelijk, dus we hadden afgesproken dat hij de aanhanger zou betalen en dat zij voor de stalling zou zorgen. Ze vond die aanhanger te groot en onhandig en zorgde niet voor stalling, omdat ze daar weer geen geld voor had. Dat ding heeft dus zo'n anderhalve maand bij ons op de oprit gestaan en ik moest er iedere dag 2x overheen klimmen met m'n fiets. Dat was echt de druppel, toen ben ik ermee gestopt.

Ze zou het menhoofdstel en nog wat kleine dingetjes overnemen voor een vriendenprijsje. Het zadel zou ik gewoon weer meenemen. Toen ik het zadel kwam halen kon ik de bijbehorende stijgbeugels en riemen niet vinden, dus ik nam die van haar (die aan het zadel zaten) maar mee. Ik baalde daar wel van aangezien die van mij in veel beter staat waren. Verder kon ik een paar dingen niet vinden op mysterieuze wijze. Mailt ze een week later wanneer ik de stijgbeugels en riemen kom ruilen. Dus ik mailde pissig terug dat ik diezelfde avond ze kwam ruilen en dat ik dan ook gelijk het geld wilde hebben, aangezien ze dat nog niet overgemaakt had. Kom ik 's avonds daar, staat er een tasje met al m'n spullen met een briefje "Het lijkt me beter dat je je spulletjes gewoon meeneemt." Zat ik er mooi mee! Gelukkig heb ik nu bijna alles verkocht.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 15:14

Nou Tess, bij jou is het dus ook echt belachelijk gegaan.. Wat is het toch met paardeneigenaren?? Verward De mensen die ik ken met een paard zijn normaal ( vriendinnen ) maar als je bij andere mensen komt om te verzorgen dan kan je vaak nog een schop na krijgen..

En het lu lligste is vaak nog dat mijn vriendinnen een verzorgster zoeken en ik dus gewoon te ver weg woon Verdrietig Ik zou het dan wel willen, maar een enorme afstand rijden is niet leuk

Opzich heb ik nu wel een leuk adres, maar mijn eigen paard komt er toch Haha!

leonci
Berichten: 347
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 15:32

JA ik rij gelukkig nu ook bij een vriendin dat paard deed ik af en toe al eens toen ik me eigen paardje nog had, ik heb het ook getroffen hoor, maar eerdaags gaat ze weg en ja waar kom je dan terecht en wil ik dat wel, wat jij heb meegemaakt, zulke mensen zijn er gewoon

Ken ook iemand die mag dus ook alleen maar wandelen of longeren of losgooien en die moet voor 2 dagen 120euro betalen.... sorry maar vind ik een beetje hoog als je er niks mee mag

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 15:37

Tallie1979 schreef:
Nou Tess, bij jou is het dus ook echt belachelijk gegaan.. Wat is het toch met paardeneigenaren?? Verward De mensen die ik ken met een paard zijn normaal ( vriendinnen ) maar als je bij andere mensen komt om te verzorgen dan kan je vaak nog een schop na krijgen..

En het lu lligste is vaak nog dat mijn vriendinnen een verzorgster zoeken en ik dus gewoon te ver weg woon Verdrietig Ik zou het dan wel willen, maar een enorme afstand rijden is niet leuk

Opzich heb ik nu wel een leuk adres, maar mijn eigen paard komt er toch Haha!


Ik dus Schijnheilig Waar zijn al die goede, leuke verzorgsters nou gebleven Verward Waarom wonen jullie nou zo ver weg Huilen