paardentandarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Teelee

Berichten: 2268
Geregistreerd: 23-12-02
Woonplaats: meppel

paardentandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 19:12

hoihoi...

hoelang kan een pony last hebben van z'n mond als de tandarts is geweest..?
hij heeft op z'n hengstentanden een heleboel kalk weg gahaald dat helemaal z'n tandvlees was gaan groeien..
(het zat er al veel te lang op dus)
en heeft flink staan veilen ensow... was heel erg nodig weer zei die!!
wie weet het!!
hij loopt nu beetje raar met z'n koppie scheef ensow!!!net alsof hij een rare tik heeft!! aaaaaaaaah

Niemand is zo sterk dat hij niemand nodig heeft...


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:32

Tja als de tandarts is geweest kan het net zo goed een week later zijn tand of kies breken per ongeluk, dat is moeilijk te zeggen. Bij mij komt hij 1 keer per jaar.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

lily
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Gld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:40

Hoe weet je dat je paard naar de tandarts moet?

lily
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Gld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:41

En waar vind ik de tandarts ? In de Bit of hoefslag?

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:56

Lily"]
Hoe weet je dat je paard naar de tandarts moet?
[/quote]
Dan kan een paard bijv. haken op zijn tanden hebben, dit kun je zelf voelen maar je kunt het eventueel ook zien als hij eet. Als je paard dan veel morst kan dit erop duiden dat hij haken heeft.
Maar het kan ook naar voren komen tijdens het rijden, niet nageefelijk zijn, met het hoofd "klieren", het bit vastpakken.

[quote="Lily schreef:
En waar vind ik de tandarts ? In de Bit of hoefslag?

Hier in België laat ik het gewoon door mijn dierenarts doen. In Nederland is het geloof ik gebruikelijker om er een paardentandarts bij te halen? Maar dat weet ik dus niet zeker, misschien dat iemand anders je daar nog op kan antwoorden.

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 07:31

Je hebt op de paarden.pagina, een kopje tandaarts, ik heb altijd Marielle vd berg en zij is heel erg goed, van DentalHorseCare. Maar idd zie Bit, hoefslag, vooral de oudere. Een keer jaar is echt wel nodig, en als je denkt dat je paard echt last heeft van zijn mond, zie hierboven.

Wel belangrijk is dat je een goede hebt, bij ons is het ook eerst bij een andere misgegaan: half getrokken wolfskiezen en een paard dat volledig overstuur was, en nog steeds bang voor de tandarts. Marielle is heel lief en rustig en weet hem te kalmeren, en dat is echt een compliment want bij anderen is hij megafel en bang. Als je wilt zoek ik even het nummer op, moet je even pb-en.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, kimmetje26, RoRo44, Soepkipje en 42 bezoekers