Paard huren/kopen? Please help...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gitte

Berichten: 92
Geregistreerd: 15-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 16:39

Er komt wel heel wat bij kijken!!

Maar een verzorger/bijrijdster is ook geen slecht idee (als je maar goede afspraken maakt onderling lijkt mij).

Ik ga vanavond proberen mijn vriendin over te halen... misschien dat zij me wil helpen!! *LOL* *LOL*

Nijntjuh

Berichten: 255
Geregistreerd: 24-03-03
Woonplaats: Lienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 09:19

Ik sluit me aan bij veel adviezen die hier al gegeven zijn. Ik heb zelfs sinds 2 weken Lachen een eigen paard en heb er ook natuurlijk wel goed over na moeten denken. Voor mij was de overgang behoorlijk groot omdat ik daarvoor eigenlijk een hele poos niet gereden had (om persoonlijk redenen wilde ik het pas weer op pakken als ik samen met een eigen paard iets kon gaan opbouwen).
Ik werk 40 uur in mijn dag baan. Daarnaast geef ik 3 uur in de week sportinstructie (aerobic en Tae Bo) waar dan zeker nog een uur of 2 lesvoorbereiding bij komt, en ik fitness zelf ook nog 5 uur in de week. Toch heb ik besloten deze droomwens in vervulling te laten gaan, en ik ren me een ongans van hot naar haar, maar ben zielsgelukkig.

Mijn Toffie (zo heet ze) staat op een volpensionstal, waar ik 210 euro betaal, ze wordt voor dat bedrag volledig verzorgd en elek dag lekker buiten gezet.

Mijn dag ziet er door de weeks als volgt uit ongeveer:
6.45 op, sporten tot 7.15, douchen aankleden, lekker wat lopen/knuffelen met de hond, visssen en papagaai verzorgen, man uit bed schoppen, koffie, werken tot 17.00 uur (fitnessen doe ik tussen de middag), naar de stal, poetsen knuffelen, rijden, knuffelen, belonen etc, naar huis (onderweg patatje/shoarma/chinees halen Vork , eten, slapen

In het weekend brengen we meestal op zaterdag en zondag een dagdeel op de stal door.

Op dinsdag ga ik pas na half 8 's avonds naar Toffie toe omdat ik zelf lesgeef tot half 7, dan rijd ik dus niet. Donderdag is de enige dag dat ik niet naar haar toega omdat ik dan zelf moet lesgeven tot 8 uur 's avonds.

Zoals je ziet is het best te doen mits je alle pretenties tot het voeren van een huishouden het raam uit gooit Clown Ik was sowieso al niet zo'n huishoudelijk typetje ....

Ik heb dan ook wel het geluk dat mijn man, die niets maar dan ook niets met paarden heeft, desondanks gezellig meegaat, zodat we elkaar ook nogal eens zien Knipoog

Denk er goed over na, maar je moet ook maar zo denken: waar een wil is, vind je de weg vanzelf wel!

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 09:42

Inderdaad, een man die niks met paarden heeft (de mijne dus ook, hoewel hij er mee opgegroeid is en ook kan rijden) kan geen probleem zijn, zolang hij niks TEGEN paarden heeft. Ik ken mannen die er toch wel veel moeite mee hebben dat ze soms wat aandacht te kort komen en dan moeilijk gaan lopen doen over HET PAARD. En op den duur is dat heel vervelend, heb je het gevoel dat je iedereen te kort doet en daar heeft niemand iets aan.
Ik heb trouwens geen baan en 3 paarden (bij huis, dat wel) maar ik heb ook niet de illusie dat het met huishouden ooit nog iets word.... (en mijn familie ook niet...Lachen) Ben per dag zeker 3 uur met de paarden bezig, meestal meer.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 09:49

Josephine"]
idd Desiree, dat kan ook. Maar ik ben zo'n miep die liever het zekere voor het onzekere neemt. Ik heb geen goedgevuld spaarbankboekje dat leeggehaald kan worden als ze naar de kliniek moet.
Dus ik heb er verder niet bij nagedacht. Bij mij zit het in de " vaste lasten".
Sorry
[/quote]

alles goed en wel maar er zijn wel wat dingen die je in de gaten moet houden; voor welk bedrag wil jij het paard verzekeren? Als je je paard voor alles wilt verzekeren, dan moet je wel een wat hoger aankoop bedrag hebben. Stel: je hebt het paard gekocht voor 2500 euro en dat wil je dan ook als verzekerde waarde stellen. Het paard krijgt koliek en een operatie kost 3000 euro. Weet je wat de verzekeringsmaatschappij dan zegt? Geef dat paard maar hier, jij krijgt 2500 euro en het paard kan geslacht worden. hou die dingen in de gaten hoor. Er zitten namelijk zoveel haken en ogen aan verzekeringsmaatschappijen, dat je vaak je premie voor niets betaalt want als ze aan de beurt zijn om uit te keren, verzinnen ze wel een smoes dat ze niet thuis zijn.
DAn nog iets: jouw paard is voor 4000 euro verzekerd voor alles wat er kan gebeuren. DAn betaal je al snel een premie van 600 euro per jaar. na een paar jaar gebeurt er iets en dan betaalt de verzekeringsmaatschapij keurig uit volgens afspraak. Had je die 600 euro nou in een eigen potje gedaan, had je het zelf kunnen betalen en nog iets overgehouden ook.

[quote="JollyJumper schreef:
Inderdaad, een man die niks met paarden heeft (de mijne dus ook, hoewel hij er mee opgegroeid is en ook kan rijden) kan geen probleem zijn, zolang hij niks TEGEN paarden heeft. Ik ken mannen die er toch wel veel moeite mee hebben dat ze soms wat aandacht te kort komen en dan moeilijk gaan lopen doen over HET PAARD. En op den duur is dat heel vervelend, heb je het gevoel dat je iedereen te kort doet en daar heeft niemand iets aan.
Ik heb trouwens geen baan en 3 paarden (bij huis, dat wel) maar ik heb ook niet de illusie dat het met huishouden ooit nog iets word.... (en mijn familie ook niet...Lachen) Ben per dag zeker 3 uur met de paarden bezig, meestal meer.

dat zijn super egoisten, zulke mannen. Daarvoor zal ik het niet nalaten om een paard te houden. Veel paardenvrouwen zijn erg onafhankelijk en willen een stukje op zichzelf kunnen zijn. Die kunnen geen man gebruiken die ze te veel claimt. Ik zelf heb daarom bewust altijd gezegd: ik wil een man die intensief een hobby uit oefent OF een carriere maker. Die heeft zelf daarvoor de vrijheid nodig om dat te doen en dan krijg ik mijn nodige vrijheid vanzelf.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:24

Mijn eigen man heeft er geen moeite mee hoor, hij gaat zelfs mee op concours (voorlezen) en we gaan af en toe wel eens samen een buitenrit maken. Hij heeft nog het meest moeite met de financiele consequenties van het hebben van 3 paarden... (zeker als je ook nog eens de pech hebt zoals wij afgelopen jaar dat we meer als 4000 euro aan de dierenarts kwijt bent)
En iid wat je zegt over verzekeringen, pluis dat goed uit. Want er zitten zoveel maars en ofs in, dat je vaak min of meer gedwongen word om dingen met je paard te doen die je helemaal niet wil. Het voorbeeld dat jij aanhaalde is er daar een van. Daarom is mijn paard niet verzekerd. Ik had dus pech, maar nu is hij nog steeds niet verzekerd omdat hij weer uitgesloten word van allerlei dingen en een torenhoge premie moet betalen vanwege zijn verleden.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 12:10

Ja, maar als je hem huurt, valt hij toch onder hun naam, en kunnen hun ermee doen wat ze willen.
Dus hij kan op een dag opeens verkocht zijn...

Diaantje
Berichten: 11
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 16:25

Ik vind persoonlijk als je echt wil lukt het! Ik heb een eigen stal en werk ook 40uur per week. Als paarden alles voor je is heb je het er voor over en maak je er tijd voor. Zelfs ik vind nog wel eens een gaatje om wat anders te doen