een paard dat niet bij de andere paarden hoort.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

een paard dat niet bij de andere paarden hoort.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 09:16

Bij ons op stal staat een magnifique hengst. echt een schatje. maar hij is anders. echt moeilijk te omschrijven. maar soms heb ik zo het gevoel dat hij tegen me praat. en dan krijg ik het gevoel dat hij hier niet thuishoort.

het is een springstal maar hij is echt niet zo een goede springer. niemand van de hele stal heeft hem graag. het is geen srpingpaard blijven ze maar zeggen. en zo ben ik wat verantwoordelijk voor hem geworden. ik moet er bijna elke dag voor zorgen dat hij buitenkomt (ik mag er wel niet op rijden, longeren wel)
zo heb ik langzaam een band opgebouwd met hem. hij is zo lief tegen mij. echt een enorme schat. ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen misschien aan de hand van een vb.
je bent op een paardenmarkt en plots zie je daar een paard met een enorm goede bouw tussen allemaal afgedankte paarden. die hoort er ook niet.
ik heb zo echt het gevoel dat hij dat zegt tegen mij. en het is waar, hij hoort er ook niet. maar ondertussen moet hij er wel zijn. ik denk dat hij goed zou zijn voor een amateurruiter. voor 1m10 of 1m20. maar die internationale ruiter van op stal springt er 1m40 mee. maar dat kan hij niet aan. het is te hoog. hij krijgt zo ook bang tijdens het springen. ik weet het niet??? is het raar wat ik denk???

groetjes

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 09:19

Nee hoor is niet raar. Je hebt mensen die paarden kunnen lezen. Als hij het echt niet leuk meer vind zal hij het ook niet meer doen. Misschien moet je daar eens gaan praten.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 12:03

Tlove dat weet je natuurlijk al, dat ik ook zo'n paardje ken dat een beetje uit de boot valt. fanny. er zijn nog mensen die haar graag hebben maar de meesten zeggen nog steeds 'fanny, da's die die zo bijt en steigert he?'
en toch kom ik zeer goed overeen met dat paardje en heb ik het gevoel dat ze dingen tegen me zegt. ze is zeer slim, ziet alles in, heb ik het gevoel. zij zegt wat ze voelt, en sinds ik daarnaar luister kom ik veel verder met haar. waarom dat nu zo raar is? dat paardje is een manegepaard. allemaal afgestompt, maar zij lijkt steeds te willen vechten voor haar vrijheid
als je naar zo'n paarden luistert ontstaat vaak een hele goede band.

en ribbe is inderdaad een magnifieke hengst, maar zolang hij door z'n ruiters op 1.40m getraind wordt, zal er niks veranderen want zij zullen hem niet opgeven. sparen he meiske Haha!

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 12:26

Ik herken je verhaal we een beetje. Gamble zal voor velen altijd dat rot paard blijven die ervandoor gaat, de les verziekt, in de wei de macho uithangt. Hij is gewoon bij voorbaat de schuldige als er iets vandoor gaat, Gamble krijgt toch wel de schuld. Toch heb ik vanaf het eerste moment gevoeld dat dat niet zijn ware aard is en nu anderhalf jaar later is hij bij mij een heel ander paard. Ik zeg wel bij mij want bij de vorige eigenaar is hij nog steeds regelmatig een draak. Het zit hem niet in mijn rijtalenten want die heb ik dus niet maar waarschijnlijk in de manier waarop en de onderlinge band die ik met hem heb.
Groetjes Gamble.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 13:07

het is door zijn eigenaar hé. die heeft een gewoon paard gekocht die gefokt is om te springen. en zegt: die laat ik springen. zoek ruiter. gevonden. zegt: spring met hem. ok, een internationale ruiter gaat niet met een paard om de 1m20 blijven hangen daar rijden honderden ruitertjes mee en zo valt hij niet op (hij moet reclame maken voor zijn stal). van de eerste keer naar 1m40 dan maar. hij is al 1 keer weggegaan. superverdrietig was ik maar om de een of andere reden teruggekeerd. op 1m20 was hij zelfs nog es derde. maar 1m30 en 1m40 kan hij niet aan. hij is niet gefokt om te springen, laat staan 1m40. domme mensen. elke keer wrijft hij zijn lieve hoofdje tegen me aan. en als ik een ander paard aai kijkt ie zo naar me van en dan ga ik naar hem en kan ik er uren blijven staan. elke keer ik wil weg houd ie me lief en vriendelijk tegen. en hij kan zo geniet als ik hem op de juiste plekjes masseer.
ja, ponyzotje, om hem te kopen mag ik noch veel sparen Lachen

Lovers