Past het zadel nog wel als ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Past het zadel nog wel als ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 17:14

... ze over een jaartje een stuk bespierder is?

Ik heb vandaag gehoord dat het fjordje dat ik wilde kopen is goedgekeurd, dus ze is nu definitief voor mij! *LOL* Haha! (*I'm soooo happy!!! Lovers )

Nu heb ik een wintec vzh 250 besteld. Maar Tjitske (mijn nieuwe paardje dus) wordt nu maar 1x in de week gereden en is nooit intensief(er) gereden. Ik verwacht dus dat ze in de breedte nog wel flink zal gaan groeien de komende tijd.

Weet een van jullie of mijn wintecje dan meegroeit? (omdat ze wel bekend staan om hun perfecte pasvorm) of moet ik dan over een jaar een nieuw zadel kopen en kan ik nu dus beter een 2e handsje kopen?

plz help!!

Liefs Ilse Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 17:16

Heb je geen Wintec met verwisselbare boom besteld dan?

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 17:16

Even navragen of je een verstelbare boom in het zadel hebt zitten en of het zadel makkelijk aan te passen is. Als dat beide het geval is lijkt 't me wel dat je dit zadel kan gebruiken.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 17:37

het is een type 250, die heeft alleen een verwisselbare boom, dus moet bij de zadelmaker gebeuren. een type 500 heeft wel een verstelbare boom en is zo'n 60 euro duurder, dus als ik daar langer mee kan doen.. zou ik dan die moeten nemen?
Ik ga het sowieso nog bij de zadelmaker vragen, maar ikwilde ook ff horen wat jullie ervan vinden..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 17:43

Verstelbare boom bij een Wintec bestaat niet. Het verwisselen kun je zelf doen.

Ik zou allebei de zadels proberen, als ik jou was. De 2000 is nog veel beter, maar die ook een stuk duurder. Je moet gewoon kijken hoe het ligt en zit en aan de hand daarvan beslissen of je het die 60 euro extra waard vindt.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:54

Maar hoe weet je of het zadel nu wel past?
Ik wou ook een wintec. Maar desondanks verstelbare boom paste hij niet. Met een te smalle boom lag de achterkant mooi, en met een bredere boom niet meer..
Ik heb bij mijn paardje wel 30 zadels gepast, en maar 1tje die goed lag..
Mijn paard weet wel wat ze wil: een dure kieffer Knipoog

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:51

Een fjordje wat nu ongeveer 1x in de week wordt gereden heeft vaak wat vet teveel, als je haar meer gaat rijden, zal ze meer spieren krijgen en vet verliezen. Ik denk niet dat je echt bang hoeft te zijn dat het zadel dan niet meer past.
Op mijn fjordje heb ik ook een wintec en of ze nu hoogdrachtig, of sportslank is, hij ligt eigenlijk altijd even goed

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:12

Ik heb bij mijn paard juist een ander zadel moeten kopen omdat ze veel meer spieren bij de schoft kreeg. Het zadel dat ik had was te krap geworden.
Dat is natuurlijk een ander type paard, maar het lijkt mij dat ook een fjord gespierder wordt van rijden Haha!

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 08:08

wat donja zegt zit natuurlijk wel wat in ja!
Nouja, ik bel vanmiddag de zadelmaker wel even wat hij me aanraad. Die heeft er als het goed is wel ervaring mee Haha!
iig bedankt