Een nieuw zadel: Inrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Een nieuw zadel: Inrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 18:44

Ik heb net een nieuw dressuurzadel gekocht. Een KN.
Het viel me op dat de stijgbeugels nog veel soepeler moeten worden, in draf zakte ik plotseling een stuk verder naar beneden Schijnheilig , maar ik heb ook nog het gevoel alsof ik nog niet stevig in het zadel zit.
Het is natuurlijk de overgang van veelzijdigheid naar dressuurzadel, maar kan het ook te maken hebben met nog stugge zweetbladen?
Ik hoop dat het snel beter wordt, want ik voel me nog niet zo zeker dat ik er lange ritten op durf te maken

Wie herkent mijn problemen?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:49

Gelukkig eigenlijk herken ik je probleem niet. Bij mijn weten zijn de zadels van KN toch vrij soepel als je ze nieuw koopt. Ik zou hem eerst eens goed invetten (vooral die beugelriemen) en dan gaan rijden.
Mijn zadel (County) was toen ik hem kocht echt supersoepel.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:50

ik, niet dat met die stijbeugels, maar moet net als leren laarzen ingereden worden. Dat duurt meestal ook nog wel even, dat had ik tenminste wel. ik had trouwens geen KN maar een hulsebosch.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 19:08

Aan die beugeliemen kon je echt zien dat ze eerst soepel moesten worden, je kon ze niet echt dubbel buigen. Ze zijn ook vrij dik...

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 19:49

Ik heb ongeveer 3 maanden elke keer last van m'n kruis gehad, schaamlippen stuk geschuurd, liezen stuk enz. Kortom een nieuw zadel moet je inrijden. Het ging hier om een Stubben.

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:44

hoi ik heb ook sinds een week een nieuw zadel en mijn billen zijn ook niet helemaal heel meer Sigaar Lips are sealed ik heb een kieffer gekocht