wat mis je in je zadelkast?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:21

Ik heb pas een nieuwe kast (door mn vader ontworpen en gemaakt enz. Pling ) en die is wel goed gelukt. De afmetingen weet ik niet precies maar hij is lekker groot en vooral diep zodat het zadel er netjes inpast (zonder het op te moeten vouwen Haha!). Haakjes en planken zijn idd hangig. Let wel op dat je ze zo bevestigd dat ze niet in de weg zitten (lijk wel ene van de praxis ofzzo ). Ik zou je kast niet op de maat maken dat ie in je auto past want daar zit je kast niet de hele tijd in...Haha! Knipoog
Euh...die dekens heb ik niet in m'n kast maar dat lijkt mij ook niet zo fris eerlijk gezegd ...

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 22:24

Wat ik mis is ruimte! Ik ga binnenkort ook een nieuwe maken en een vak onderin voor een zweetdeken ofzo lijkt me heel handig!

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 08:46

Als je twee flinke spijkers ongeveer 3/4 centimeter van elkaar afslaat, heb je een redelijke (en goedkope) hoofdstelhanger.
Het is niet mooi maar het werkt wel...

Vooral handig in noodgevallen.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 08:59

Ik zou hem persoonlijk iets groter maken, je komt altijd ruimte tekort Bloos


En wat ik ook zou doen is je spullen in kistjes of bakken doen, houdt het veel overzichtelijker. We hebben twee poetskisten (gereedschapskisten van de bouwmarkt) waarin borstels, invlechtspullen, schaar, hoevenkrabber en zo mooi bij elkaar liggen. Idem voor een EHBO kistje.

ik had in Afrika een hele mooie, foto's liggen thuis:
- tweedelig, aparte deuren (ene helft van mij, andere helft van een vriendin)
- deuren met grof degelijk ijzergaas erin (is hier niet handig, in vochte warme tropenlanden wel)
per deel:

ruim 2 meter hoog, 1 meter breed
- bovenin vak van +- 50 cm hoog over volledige breedte voor dekens ed
- daaronder links een stuk van +- 80 cm voor hoofdstellen, halsters ed
- daaronder rechts een vak van +- 30 cm hoog en twee laden van ook zoiets (handig voor bandages ed)
- rest weet ik niet meer Bloos

Ik zou er nu nog een ondiepe lade (10 cm) over de hele breedte aan toevoegen en het onderste gedeelte een zwenkbare stang voor mijn zadel. Verder zijn veel hoofdstelhangers heel nuttig, net als van die gereedschapklemmetjes voor zwepen. Ook een rij met allerlei haakjes voor hoevenkrabbers ed.
In de deur kun je ook een stuk regenpijp doen (met bodem) om zwepen in te zetten.

Nu hebben we er ook twee:

beide van ijzer, oude legerkasten.
De kast van Pablo:

80 cm breed, 180 cm hoog, 50 cm diep (bij benadering *LOL*)
bovenin over de hele breedte een plank (30 cm van de bovenkant): cap, chaps, ehbo kist, overige zooi
daaronder over de halve breedte twee keer een plank op 40 cm van degene erboven: 1e vak voor allerlei flesjes, potjes en dingetjes, 2e vak voor poetskist en de dagelijkse beenbescherming
andere helft: 6 haken voor hoofdstel, martingaal, longe, halster en dat soort zaken
onderste deel: zadel (op zwenkstang) en emmer
in de deur (achter twee latjes erin): zwepen

Kast van Raimaer
80 cm breed, 180 cm hoog, 50 cm diep (bij benadering *LOL*)
bovenin over de hele breedte een plank (30 cm van de bovenkant): transportbeschermers, cap, bandages, zooi *LOL*
verder alleen een stang voor het zadel en wat hoofdstelhaken voor hoofdstel, longe etc.
Zwepen ook in de deur
Deze kast is dus niet praktisch in het gebruik, vrijwel alles wat we veel gebruiken ligt in de kast van Pablo.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 08:26

Nou, we hebben toch besloten om em zelf te maken!
Hij wordt niet zo groot, maar de prijs-grootte verhouding is op deze manier optimaal! we halen alles precĂ­es uit 2 platen underlayment. De zijkanten en deur zijn 18 mm dik en de boven en onderkant 10 mm, vertevigd met balkjes.

De kast wordt 122 hoog, 61 breed en 61 diep. Klinkt klein, maar ik kan er altijd nog een klein kastje bijmaken als hij niet groot genoeg is, maar voorlopig issie groot genoeg voor mijn spulletjes.
*We hebben 8 dubbele haken besteld dus 16 haakjes Haha!. 1 haak heeft een grote en een kleine haak, dus ik kan ook m'n longeerlijn enzo eraan ophangen.
*Er komen 2 legplanken in van ieder 20 cm hoog (of 1 legplank en 1 lade)
*we gebruiken plankendragers met een stuk pvc (restafval, lag nog in de garage Haha!) eromheen als zadeldrager
*Onder de zadeldrager komt nog een zelfde sjabrakdrager zodat sjabrak en zadel los van elkaar hangen.
* Onderin is ruimte voor 2 poetskisten
* De tip van (ik weet niet meer wie) over het gat bovenin voor de longeerzweep vond ik een topidee, dus die komt er ook in.
* Verder komen er nog 1 of 2 zwepenhaakjes
* En een ventilatieroostertje of gewoon wat gaten in de achterkant.
* En de kast komt ook nog op pootjes om em wat hoger te maken en dat ie los van de grond staat.

Bij elkaar lijkt het me toch wel dat ik zo voorlopig (:D) genoeg ruimte heb. Als ie vol is moet ik maar flink op gaan ruimen en wat ik niet gebruik mee naar huis nemen of een extra kastje maken voor de spullen die ik niezo vaak gebruik.

En dit alles voor iets minder dan € 40,-! Best aardig toch?

jullie krijgen em wel te zien als ie af is!

Liefs Ilse