Dravers, winterhard??

Moderators: Neonlight, Amaryllis, Just_Sannee, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Xyris

Dravers, winterhard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 00:12

Nou, mijn vraag zal al wel duidelijk zijn, zijn dravers winterhard? d.w.z. Kunnen ze het hele jaar door met een flinke winterdeken op buiten staan? Of gaat dit niet?

Groetjes Tessa

Benieuwd wat ik zoal schilder en ontwerp?
Tez art & design website
Tez art & design Facebook

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 07:32

nou, het zijn natuurlijk bloedpaardjes, en krijgen misschien niet eens zoveel vacht (die van mij kreeg amper vacht) Maar ik denk echt wel dat je als je ze lekker inpakt zeg maar, dat ze dan het hele jaar buiten kunenn lbijven hoor, hebben ze een schuilhok???? Dat is dan wel ERG fijn denk ik!!!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:25

Die van ons gaan alleen 's nachts op stal, maar staan overdag de hele dag buiten. Geen van allen krijgt een deken op, en er is er nog nooit een ziek geworden. Ze kunnen een aardig wintervachtje kweken Haha! Er stond laatst trouwens ook een keer een artikel in de Bit over het winterhard maken van je paard.

TREC Noord
<3 SuperTammy 14/4/2001-13/5/2016 ;(

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:34

Volgens mij is elk paard winterhard. Mits een goede deken (ook niet altijd nodig), goede schuilstal en genoeg voer.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:05

De eerste draver die ik kocht stond 24-7 buiten, in een vrij koude winter, zonder dek, wel met een schuilhok, ergens in een weiland in Friesland. Mijn eigen tweetal zou er denk ik niet tegen kunnen, ze hebben een flinke dosis Volbloed in hun stamboom en krijgen 's winters amper winterhaar (vooral mijn hengst is de hele winter net zo kort in het haar geweest als zijn zomervacht), het zal dus een beetje van de soort draver afhangen denk ik. Hoe fijner gebouwd, hoe minder winterhard.

Extremely rare and Beyond Compare

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie