wel of niet leren laarzen, chaps of niks?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat draag jij met rijden?

Rubbere laarzen
19 (19%)
Leren laarzen
34 (35%)
chaps
41 (42%)
Niks gewoon schoenen...
3 (3%)

Totaal aantal stemmen: 97


Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 19:44

en nu ik zelf ook even
ik rijd altijd met laarzen omdat ik dat gewoon fijner vind
en meer steun bied en er gewoon mooier utiziet
eert reed ik altijd met rubbere maar ik werd hrt zat en het dus nu leren gekocht, ik ben er tot nu toe heel tevreden mee omdat ze extra steun bieden, er mooier uitzien en als ik mijn stal uit wil mesten of in water wil spelen *gnagna* dan doe ik gewoon de rubbere ff aan..........
net zo handig, kep er trouwens de voering van uitgeknipt omdat dat het irritantste was....

poeppie
Berichten: 10
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:55

ik reed op de manege altijd met rubbere laarzen en op het paard van me vriendin gewoon met schoenen maar sinds kort rijd ik met leren laarzen

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:02

zou graag leren botten hebben voor op jumping. maar die zijn jammergenoeg te duur.

dada!!!

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:04

Ik rijd meestal met mijn leren laarzen en als ik dan af en toe met schoenen rijd heb ik meteen spijt als hij een spurt neemt want dan zit ik veel minder netjes en duurt het langer voor ik hem terug neem! (Zoals vandaag!!!)

Carola_16
Berichten: 6
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:29

Ik draag eigenlijk altijd leren laarzen.
Ik heb een paar keer met chaps gereden,
maar ik vind ze niet lekker zitten.
Of ze zakten de hele tijd af, of ze bleven achter mijn zadel hangen.....

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 21:59

Ik heb leren rijlaarzen aangevinkt, maar rij ook best vaak met chaps, ik vind het allebei super lekker zitten!
Met wedstrijden en les rij ik altijd met leren rijlaarzen en als ik voor mezelf rij altijd met chaps..

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:13

Ik ben echt verknocht aan leren rijlaarzen. Sinds ik ze heb wil ik niet anders meer. Misschien voor een buitenrit chaps, maar dat doe ik eigenlijk maar zelden. Het geeft gewoon meer steun...

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:14

Ik heb vroeger altijd met rubberen laarzen gereden maar sinds een half jaar heb ik leren laarzen en daar rij ik tegenwoordig gewoon altijd mee. Het rijd veel lekkerder vind ik.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 09:17

Rockygirl schreef:
Ik heb vroeger altijd met rubberen laarzen gereden maar sinds een half jaar heb ik leren laarzen en daar rij ik tegenwoordig gewoon altijd mee. Het rijd veel lekkerder vind ik.


zo leren laarzen kosten toch heel veel!?! ik wil er namelijk ook voor op jumping maar krijg er geen omdat ze te duur zijn. en dan nog zouden de mijne alleen voor op jumping zijn en dus niet rap kapotgaan. heb je er ergens goedkoop aangeraakt misschien???

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 09:18

thuis altijd met leren laarzen (sinds een half jaar, voor die tijd reed ik met chaps), idem op concours. Buiten soms met chaps, hangt van de soort buitenrit af.

AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 09:44

Ik rijd altijd met chaps, ik heb ergens nog wel rubberen laarzen liggen maar vindt chaps echt heerlijk rijden. Leren rijlaarzen vind ik super mooi, de planning is wel om ze nog te gaan kopen voor als ik op wedstrijd ga.
*LOL* *LOL*

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:20

ik reed vroeger met rubberen laarzen, daarna overgestapt op chaps (lekker makkelijk) maar had niet echt steun en heb snel last van me enkels
dus nu alleen nog maar leren laarzen heel soms gewoon met schoenen maar dat alleen uit noodzaak bijv. als ik heel ff op een paard stap en niet intensief ga rijden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:22

Tlove"]
[quote="Rockygirl schreef:
Ik heb vroeger altijd met rubberen laarzen gereden maar sinds een half jaar heb ik leren laarzen en daar rij ik tegenwoordig gewoon altijd mee. Het rijd veel lekkerder vind ik.


zo leren laarzen kosten toch heel veel!?! ik wil er namelijk ook voor op jumping maar krijg er geen omdat ze te duur zijn. en dan nog zouden de mijne alleen voor op jumping zijn en dus niet rap kapotgaan. heb je er ergens goedkoop aangeraakt misschien???
[/quote]

Nieuw zijn ze vanaf €200,- te krijgen. Als je dat te duur vindt, kun je proberen of je tweedehands wat kan vinden.