vraagje/problemen over stalgeldbetaling.

Moderators: Neonlight, Amaryllis, C_arola, Just_Sannee

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

boemel

vraagje/problemen over stalgeldbetaling.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 08:49

Deze week heb ik afscheid genomen op mijn vorige stal. Ik had netjes geld meegenomen om de laatste zaken te verrekenen. Normaal gesproken gaan facturen per bank, maar het wilde wel eens voorkomen dat ze ook contant betaald werden. Door verrekening van smid en extra balen zaagsel was het nooit mogelijk om vast per maand af te laten schrijven.

Nu kreeg ik de laatste maanden steeds geen factuur, dus daar heb ik echt om moeten zeuren. Ja, je weet toch dat je moet betalen, dus dan maar liever op tijd. Goed, ik heb de factuur van februari en maart in 1x contant betaald. Voor de zekerheid een handtekening voor ontvangst laten zetten.

Vervolgens ze de vorige staleigenaresse dat ik de maanden december 2002 en mei 2002 nooit betaald zou hebben of ik dat ook maar even direct wilde betalen. Ik heb dit geweigerd, omdat ik dat gewoon niet voor kon stellen en heb gezegd dat ik dit eerst netjes uit wilde zoeken. Daar ging ze mee akkoord.

Dus ik heb thuis alles nagekeken en inderdaad december en mei zijn niet per bank betaald. Van december echter weet ik 100% zeker dat ik het contant betaald had. Dit omdat ik geen acceptgiro's meer had en dat vanwege de kerst etc. even op zich liet wachten. Daarom heb ik begin januari contant betaald.

Van mei weet ik 95% zeker dat ik contant betaald had, omdat de staleigenaar toen op vakantie ging. Maar goed het is al weer bijna een jaar geleden, dus mijn geheugen is wat minder daarover. Ik kan wel zien dat ik zowel in mei als begin januari dit jaar €250,00 heb gepind.
Normaal haal ik zulke bedragen dus echt niet van de bank, want grotere bedragen pin ik altijd in een winkel. Het moet dus wel daarvoor geweest zijn.

Ik voel me achteraf knap stom dat ik contant betaald heb. Maar goed, dat is gebeurd. Ik vraag me meer af hoe ik zal kunnen verkomen dat ik hier rottigheid over krijg. En wat de rechten van mijn (ex) staleigenaar zijn betreffende deze kosten. De staleinaar heeft me altijd verzekerd dat ze contante betalingen goed bijhield. Maar later zei ze weer dat hun administratie achter liep.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 08:58

Ik betaal altijd contant, en Wieneke heeft een schriftje waarin ze het bijhoudt. Nooit problemen, al in geen 7 jaar bijna Haha!
Maar volgens mij moeten zij als het erop aankomt bewijzen dat ze het niet gekregen hebben. Als zij hun administratie niet op orde hebben, is dat hun probleem, niet het jouwe.
Verder snap ik dan ook niet dat ze niet eerder aan de bel getrokken hebben. Dat vind ik erg onwaarschijnlijk
Dat maakt het voor mij alleen al een raar verhaal. Succes ermee

Be a voice, not an echo!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 09:02

Dat is een lastige situatie omdat je contant denkt te hebben betaald, en jullie dus geen van beiden iets kunnen bewijzen. Daarnaast vind ik het net zoals Billy erg vreemd dat ze iig over mei vorig jaar niet eerder hebben gesproken. Lijkt me vreemd dat ze daar nu pas achter komen. Dat zegt wel iets over hun administratie.
Wat je rechten en plichten zijn, dat zou ik zo ook niet weten. Maar misschien kun je die mensen jouw verhaal voorleggen. Wie weet komen jullie er samen uit.
Succes iig.

* To Belg, or not to Belg *

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 09:04

Mocht het puntje bij paaltje komen dan sta je best sterk omdat jij kan laten ziet dat je rond die tijd grote bedragen hebt gepint. Ik zal met dat bewijd daar naar toe gaan en laten zien. Mocht ze er moeilijk over doen wel gewoon voet bij stuk houden en zeggen dat ze dan maar naar de rechter moet gaan. Zij moet dan bewijzen dat jij niet betaald heb en dat betekend dat zij haar boekhouding op orde moet hebben. Als zij kontant geld als zwart geld ziet heeft zij een probleem dusuh zou me er niet te druk om maken

pojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 09:06

Dat is erg moeilijk om het allemaal te achter halen.
Maar het lijkt mij dat jouw (vorige) stalbaas toch een seintje had moeten geven omdat je *niet betaald* hebt vorig jaar.
Wat ik raar vind is dat het de ene keer coontant betaald werd en de andere keer met een factuur, het lijkt mij dat je daar ook van in de war raakt.

Ik heb zelf 1 keer gehad dat ik te laat was (twee weken) met betalen (door omstandig heden) toen is hij naar mij toe gekomen en heeft toen gezegt dat ik nog voor die maand moest betalen.

Jouw rechten en die van de stal iegennaar zou ik je niet durven zeggen (heb nooit in die situatie gezeten).
Maar het is volgens mij jouw woord tegen het zijne.

In ieder geval succes.

Mijn fjord is niet eigenwijs, hij doet alles op zijn eigen wijze
Only when the last tree has died & the last river has been poisoned & the last fish has been caught will we realize that we cannot eat money
Extra centen verdien?? Meld je dan nu aan Cash4ladies Gekkengoud

ebony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 09:57

jeetje,lastig hoor!ik heb zoiets ook eens meegemaakt maar dan met de peuterschool van mijn oudste zoontje,daar moest je ook contant betalen en dan zetten ze t in de computer en jij krijgt een briefje met een krabbel.nu hadden ze t niet in de computer gezet en ik was t briefje kwijt!
later kwamen ze er toch achter op de een of andere manier dat ik toch had betaald.maar je voelt je flink banketstaaf en je wilt niet nog eens zoveel geld betalen!maar t is idd raar dat er niet eerder is gezegt dat je niet had betaald aangezien t al zo lang is geleden.

succes!!!

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie