Transportbescherming?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Transportbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-03 22:46

Wat voor transportbescherming gebruiken jullie wanneer je met de trailer weggaat, of gebruiken jullie geen transportbescherming? Toen we Veerle op gingen halen stond ze eigelijk ook gewoon 'kaal' in de trailer. Maar wanneer we binnekort met de trailer weggaan, denk ik dat het toch fijner is haar beenbescherming om te doen?

Wat is jullie mening, kaal in de trailer of met transportbeschermers?


nescio

Berichten: 340
Geregistreerd: 06-05-02
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 23:59

het is zeker belangerijk als je beschermes om doet !ik gebruik zelf soms reis bandages maar meestal gewone transportbeschermes dat is het fijnst!van eskadron zijn ze erg fijn trouwens!

zeg je nee dan krijg je er twee.....!!!

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 04:35

Ik gebruik ook transportbeschermers. Je weet nooit wat er gebeurd. Heb ooit een paard in paniek langs de klep zien stappen/vallen (van het hoge gedeelte) en die had een flinke beenwond. Dit was niet gebeurd, of in mindere mate, als hij beschermers om had gehad.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30590
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 07:37

Ik gebruik ze dus nooit. Ik had er wel gekocht voor mijn pony. Hij staat heel weinig op de trailer, maar het gaf me een beter gevoel. Alleen is er een nadeel, ik kon geen goede bescherming krijgen voor mijn pony. Ze zijn te lang, hij vond ze dus verschrikkelijk en ik heb ze verkocht.
Nu staat hij kaal op de trailer, en dat gaat prima. Ik ga vaak met de menners mee op wedstrijd en die hebben alle pony's en paarden kaal op de trailer staan, nooit geen problemen.
Voor mij dus geen beenbescherming, of ik moet ze ooit wel in de goede maat kunnen krijgen, dan misschien. Nu zakken ze alleen af, en hij staat te klieren om ze af te krijgen.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 08:47

Voor Japik heb ik ook transportbeschermers gekocht, eerst deed ik ze altijd om, maar tegenwoordig helemaal niet meer.....
Zit er nog wel vaak aan te denken, omdat het voor mijn gevoel veel beter is als hij ze wel om zou hebben.... Maar het probleem met Japik is dat hij heel "onstabiel" staat wanneer hij transportbeschermers omheeft, dan hoor je hem konstant verstappen en moeilijk doen, terwijl hij zonder beschermers gewoon stil staat en er niks aan de hand is...... Verward
Misschien omdat die beschermers vrij stijf zijn en vrij hoog, dat hij daardoor niet goed kan "mee veren" in de bochten ofzo.... Verward Verward

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 09:44

Bij mijn haflinger deed ik ze niet om, hij zou dat toch alleen maar enge gevonden hebben en hij vond de trailer am eng genoeg.

Toen ik Moreno ben gaan halen had ik ze wel om gedaan. Maar hij vond dat echt niet leuk, en toen we hem er uit haalden had hij gewoon mijn vier (nieuwe) transportbeschermers uitgetrapt en verwoest en stond hij heel triomfantelijk te kijken....
Ik denk niet echt dat het nodig is, ik doe ze in ieder geval niet meer om... Als je een veilige trailer hebt zonder hoekjes en kantjes die uitsteken en scherp zijn, kan er i.p. niets gebeuren.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 09:45

Ik vind het ook heel belangrijk dat de paarden beschermers om hebben in de trailer.. Zelf heb ik altijd vierkant 'hoge' transport beschemers om, die pakken dus zowel de koten, pezen, knieen als hakken mee..
Als ik om een of andere reden geen transportbeschemers kan gebruiken, dan zet ik de paarden op de trailer met stalbandages of gewone beschermers.

ieris

Berichten: 1752
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 10:09

Ik doe mijn fjord ook nooit transportbeschermers om als we met de trailer gaan.
Meestal gaan we niet zo ver weg en hij staat rustig op de trailer dus ik vind het niet nodig.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 10:15

Hmm ik weet dus niet echt wat ik moet.. Ze is het ook helemaal niet gewent, kan het natuurlijk wel oefenen, we hoeven ong 21 april pas met de trailer (als er tenminste geen vervoersverbod meer is Scheve mond )
denk dat ik ze gewoon koop en dan wel zie hoe het gaat met oefenen enzo

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 10:25

Je paardje zal in het begin er wel een beetje raar op reageren (benen hoog optrekken enzo) maar na een paar keer oefenen gaat het vast beter! Mijn paardjes trekken ook nog altijd de benen hoog op hoor als ze de beschemers net om hebben!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 11:11

Chantal: dat doen paarden met alle beschermers die je er voor het eerst omdoet Haha! Bud doet het nu alleen nog achter, dan probeert hij ze uit te schoppen *altijd rekening mee houden, voor je het weet krijg je een mep* Haha! Best komisch gezicht Tong uitsteken
De dertiende gaat Bud voor het eerst op de trailer *bibber* Tong uitsteken Ik doe hem dan wel beschermers om. Ik verwacht geen gekke dingen, ik ken mijn pappenheimers *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 11:15

Lasagna draagt bij kleine afstandjes in de trailer geen beenbescherming.
Op grotere afstanden doen we dat toch wel.

Want op lange safstanden gaat zxe wat sneller lopen klooien in de trailer, en naar de manege is het 4 minuten met de traileer ":D

Lieke

Berichten: 11347
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 11:44

Ik zou het niet doen. Veel paarden vinden het namelijk vervelend.
Maar als je pony zowiezo al wat drukker in de trailer is. Mijn pony was eerst rustig in de trailer, nu niet meer en daarom heb ik hem wel bescherming omgedaan.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 12:58

Liefst transport bescherming, mijn pony was kreupel geworden in de trailer dus de volgende keer dik ingepakt *LOL*
Hij had toen alleen peesbeschermers om, ik ha dnog geen andere bescherming.
Als hij nu voor een noodgeval de trailer op zou moeten, zou ik peesbeschermers, strijklappen en springschoenen omdat.
Maar ik ga me als ik vaker met de trailer moet transportbeschermers aanschaffen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 17:25

Ik heb wel eens een paard de trailer uit zien komen die onderuit was gegaan. Dat was absoluut geen pretje, dierenarts erbij en lekker hechten. Het was maar op een stukje van een paar km van stal naar de manege, dus maar geen beschermers omgedaan. Dom, dom, dom... jij doet toch ook je gordel om als je in de auto gaat rijden?
Ik vind het een stom excuus dat de paarden het niet leuk zouden vinden, een jaap aan hun been vinden ze wel leuk zeker?!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 17:49

Amu heeft eigenlijk nooit bescherming om op de trailer, want als het een keer flink misgaat helpen die beschermertjes ook niet meer.

Daarbij heb ik liever dat hij mooi netjes rustig op de trailer staat, dan dat hij enorm onrustig staat te wiebelen en z'n kop flink stoot om die beschermers af te krijgen.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30590
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 17:53

Mijn pony gaat dus zich alleen maar bezig houden met die dingen eraf krijgen. En ze zakken af, en zijn te lang. Ik kan ze niet in een goede maat krijgen. Zonder bescherming staat hij wel rustig op de trailer.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 18:06

ik vind transportbeschermers echt ondingen. die dingen zijn onhandig groot, zitten nooit goed, zakken af, ze gaan er op staan, glijden erover uit, etc. gewoon goed in de bandages zetten met onderlappen.

Amor Vincit Omnia

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 18:14

SuperPepeijn schreef:
ik vind transportbeschermers echt ondingen. die dingen zijn onhandig groot, zitten nooit goed, zakken af, ze gaan er op staan, glijden erover uit, etc. gewoon goed in de bandages zetten met onderlappen.


Voor Magic ben ik het helemaal hier mee eens!! *LOL*

Maar mijn vorige pony: die kreeg niks om. We hebben het een paar keer geprobeert, maar juist dan raakte ze gewond. Ze probeerde bandages en andere bescherming er juist af te trappen.
Dus die ging zonder iets in de trailer en we hebben nooit problemen gehad.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 18:47

Wat raden jullie dan aan voor de eerste keer? Ik heb geen idee hoe hij reageert...wel of geen transportbeschermers, of gewoon zijn beenbeschermers incl hoefbeschermers?
Ze zakken niet af, dat weet ik zeker Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Dennis

Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 18:53

Dennis heeft ze alleen op de lange stukken om. Als ik ff naar het bos ga of naar de club niet, dan heeft hij z'n peesbeschermers al om.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

gomir

Berichten: 25513
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 19:11

Naar de rijvereniging meestal kaal en naar springles heeft hij heen zijn beenbeschermers om(moeten er toch om met springen *LOL* ), terug gaat hij weer kaal mee.
Transportbeschermers vind ik ondingen en mijn paard staat toch net zo lang te emmeren tot ze eraf zijn, de kans dat er daardoor wat gebeurt is een stuk groter!

Als ik echt ver weg ga(meer dan een uur) dan bandageer ik (iig voor) in.

toen we Keriem gingen halen(in de spits rond Amsterdam Bloos ) stond hij ook helemaal kaal. Hij was niet gewend aan dingen om zijn benen en aan de trailer dus waarom zou ik het enger maken dan nodig is...Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 21:25

Colin, jij zit dus met het zelfde probleem en waarschijnlijk weet je net als ik nu helemaal niet meer wat je moet doen? Haha!

Ik denk dat ik van de week transportbeschermers haal en dan een aantal keer oefen met veerle hoe ze er op reageerd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:35

Ik heb Kieffer transportbeschermers en die bevallen erg goed. Ik zet mijn paard wel eerst in de 'gewone' beschermers.
Voor de les krijgt hij rondom bandages met onderlappen en springschoenen waar de transportbeschermers overheen gaan.
Als de bandages er af zijn gehaald doe ik voor peeskappen en springschoenen om en achter pijp-kousen en daar gaan dan weer de transportbeschermers overheen.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:58

Ik doe niets om. Zat pasgeleden wel te twijfelen of ik toch niet van die dingen zou kopen, maar heb het niet gedaan. Als die dingen onderweg losraken, heb je alleen maar meer problemen.
Ik doet het dus gewoon niet. Af en toe peesbeschermers om voor tijdens de les, maar daar houdt het wel mee op.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, GrapeshotBot, mamabird en 35 bezoekers