tips gevraagd!

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

haike

tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-03 12:34

Heyzz

zoals sommige misschien wel weten ga ik morgen voor het eerst werken bij een springstal. Morgen word ik ingewerkt door iemand die er al langer werkt, maar hebben jullie tips voordat ik er morgen naartoe ga?? Na morgen ga ik 1x in de 2 weken een hele zaterdag werken, en in de vakantie op maandag, woensdag en vrijdag.

WIE HEEFT ER TIPS??

Thanx!!

Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 14:21

Jezelf zijn, niet zeggen dat je bepaalde dingen wel kunt, terwijl dat niet zo is. En natuurlijk: Veel plezier!
Hou je ons op de hoogte?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 14:34

ik raad ten sterkste aan om heel veel eigen innitiatief te tonen, uit jezelf een mestvork en kruiwagen pakken, van alles doen voor ze het vragen, maak je goede indruk. en ook al heb je weinig zin meer na een tijdje blijf zoveel mogelijk uit jezelf doen, dan zien ze als harde werker Lachen

Pretty pretty blue eyes
Please, don't even tell me any lies

Eightlegged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 14:39

Woogy schreef:
ik raad ten sterkste aan om heel veel eigen innitiatief te tonen, uit jezelf een mestvork en kruiwagen pakken, van alles doen voor ze het vragen, maak je goede indruk. en ook al heb je weinig zin meer na een tijdje blijf zoveel mogelijk uit jezelf doen, dan zien ze als harde werker Lachen

ik ga helemaal met je mee woogy! anders krijg je al gauw het stempel 'lui'!!!
groetjes!

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 16:45

ja dat klopt Lachen Gewoon lekker hard werken! is goed voor een mens Clown

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 16:59

geheel eens met woogy....
toon iniatief, interesse en blijf jezelf.
vraag het als je iets niet weet
en wat heel belangrijk is wees voorzichtig en pas goed op, ik weet niet op wat voor een stal je gaat werken en of er veel jonge dieren zijn wnat die kunnen nog weleens eens anders reageren dan dat je dnekt....

axeltje en ik hebben een blond-IQ Haha!
queen, rust zacht

haike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 15:13

Heyzz, bedankt voor jullie tips, alleen lees ik ze een beetje laat! Maar ik ben vandaag gaan werken en het ging goed, was heel leuk!!

Even een verslagje:
Vanmorgen had ik afgesproken om er om 10.00 te zijn, volgende keren om 8.30 maar nu wat later. Allereerst heb ik een paard gevlochten, poeh, poeh, die zijn wel wat groter als mijn haike. Had hele korte dikke manen en (ik ben gewend halflang, heel dun) zag er dus niet geweldig uit, ook het paard blijf niet stil staan zodat ik constant van mijn krukje afviel. Toen ik dat gedaan had, moesten ze op wedstrijd, heb nog mee geladen en toen was er iemand die er al langer werkte die mij op kon vangen en de weg kon wijzen. Samen hebben we paarden uit de wei gehaald, gepoetst en toen mocht ik longeren. Ze deed eerst voor hoe ze graag wilde dat er gelongeerd werd, actief en veel overgangen, en daarna mocht ik het proberen. Ging opzich wel goed alleen de stamhulpen waren anders, bij haike moet dat juist erg kort en daar lang, maar dat lukte wel na een tijdje. Toen gegeten. Ander paard gepakt en gepoetst en gelongeerd, was erg moeilijk om hem in de linkergalop te krijgen, steeds maar verkeerd en dan weer terugnemen en weer verkeerd aanspringen. Maar dat lukte uiteindelijk ook!! Toen nog een paard gepoetst en een stal gedaan. Nog een paard uit de wei gehaald, wei lag wat verder weg, en die helemaal gepoetst. Toen nog even mee geveegd en toen maar weer gegaan, zou namelijk een halve dag komen en ben er ongeveer 5.30 uur geweest. Maar de tijd ging zo snel!!!! Was echt leuk om te doen, en doe zo ook weer paarden-ervaring op!

Ingrid: ik werk op een springstal, met een redelijk aantal aan jonge paarden. Sommige waren wat druk maar allemaal geweldig afgericht!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie