Banaan voeren aan je paard..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:36

Tyrza schreef:
chocola wordt bestempeld als doping...


Aa gutegut ... dat word afkicken ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:37

Niet dat ze het vaak krijgen maar ze vinden het erg lekker ...

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:45

ik geef wel eens een bananensnoepje en als ik banaan eet dan krijgt mn knollie ok n stukje!teveellijkt me niet gooed ivm verstoppingen maar mijn knol vind het heerlijk echt waar die gaat helemaal flemen soms

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:46

hey!

de mijne is nu eenmaal van alles zot. wanneer we ze nu een wormkeur moeten geven zit ze te smekken voor nog een beetje terwijl alle andere paarden daar echt proberen alles uit hun mond te laten vallen Tong uitsteken

bananen heb ik nog nooit geprobeerd. misschien is het eens tijd om dat te doen. peren mag je ook geven maar maximuum zo een 5 per jaar, dit kan koliek veroorzaken. als ik een appeltje meeheb en ik geef die, wil ze hem in één keer helemaal opeten en dan sleur ik aan die appel omdat ze hem niet helemaal naar binnen zou krijgen, grappig!! Cool

groetjes!!

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 14:53

Oke, bedankt voor de reacties.. Knipoog..

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:01

Mijn tinker is ook al zo gek op ontwormers, van mijnheer is het simpel ... past het in z'n mond, dan is het vast wel lekker!!! Haha! t'Is natuurlijk minder grappig als je hem leert over een zeil te lopen ... hij begon het ding gewoon op te vreten!!!!! En touwtjes in de stal laten liggen moet ik ook vermijden, SPAGHETTI!!!!!!!!!!

ieris

Berichten: 1779
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 16:03

Mijn paard jordy is ook helemaal gek op bananen.
Ik geef het niet zo vaak,maar als ik er een geef eet hij hem met schil en al op!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:51

Ik heb het de mijne ooit proberen te geven omdat het rustgevend zou werken. Hij moest het overigens niet hebben dus heb hem zelf maar op gegeten Vingers aflikken

Bananensnoepjes lust ie overigens wel (speciaal voor paarden) dus het kan echt geen kwaad.
Hier geldt enkel zoals bij alles "geniet maar eet met mate want overdaad schaadt" Haha!

pmarena

Berichten: 48140
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 16:40

Ik heb de mijne er wel eens 1 voorgehouden , ze keer er alleen maar heel minachtend naar Tong uitsteken

Sinaasappels e.d. geef ik haar ook met schil en al , die perst ze gewoon helemaal uit , likt het sap en vruchtvlees op , en laat de schil liggen Lachen .

Peren vindt ze ook lekker , een aardbei gaat nog net als je niet kijkt.
Heb pas druiven geprobeerd en daar worden er ook wel een paar van opgegeten.

Het aller-aleer-ALLER- lekkerste vindt Rena echter ...pepernoten Haha! !!

Lijkt me helemaal niet goed voor een paard , maar toen ik ze rond afgelopen sinterklaas eens bij me had (gewoon voor mezelf *LOL* ) hroop ze bijna IN dat zakje en sindsdien krijgt ze er af en toe 1 in de pepernotentijd. Ze is er helemaal verlekkerd van Vingers aflikken

MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 14:22

Ik had laatst bananensnoepjes gekocht bij de boerenbond. Ik dacht dat is weer eens wat anders. Leuk. Niet dus. Jargeau rook er aan en keek me zo aan van: Wat geef je me nou weer, ik moet dat niet. Terwijl hij normaal een moord doet voor snoepjes. Daarna gaf ik hem een ander snoepje en daar rook hij eerst aan en toen na lang aarzelen at hij het toch maar op. Hij was zeker bang dat het weer een bananensnoepje was.
Alle andere paarden op stal lusten het trouwens wel.
Na ja, dan voer ik dat zakje maar aan hun op.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 18:51

mijnes ging ooit es de trailer niet in, hij ging absoluut niet erin. Maar met behulp van een banaan ging hij er wel in.
een briljante ingeving was dat.
hij is gek van banaan

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:09

Toon doet een moord voor een banaan, ook voor een mandarijn trouwens... Kaminka doet een moord voor alles wat eetbaar en NIET eetbaar is, dus dat is geen maatstaf....

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:35

Nows vind Bananen wel lekker maar ze doet er geen moord voor, geef haar een wortel en ze is er net zo blij mee (zover ik het kan beoordelen dan Haha! )

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:39

Bij warm weer is watermeloen ook lekker voor ze. Kijk wel uit met de schil!

Lizz

Berichten: 8893
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:42

ik kreeg de vorige keer bij een ruitershopje in de buurt een zak bananen snoepjes gratis toen ik er iets kocht.
nou ze deden er bijna een moord voor!
banaan heb ik maar 1 keer gegeven en kan me niet meer zo goed herinneren hoe ze er op reageerden (is ook al een hele tijd geleden)