rijden met spit wel of niet ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
suusje78
Berichten: 36
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: rotterdam

rijden met spit wel of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-03 16:33

ik heb dus in januari 5 dagen plat gelegen met spit in mijn rug
nu was ik laatst bij de dokter en toen kreeg ik te horen dat ik met paardrijden uit moet kijken

heb nu net een gesprek met mijn instructrise gehad en ik ga nu verschillende paarden uitproberen en kijken waar ik lekker en ontspannen op rijdt en daar ga ik dan tussen rouleren want ik wil eigenlijk dit rijden niet opgeven

ze heeft me wel duidelijk gemaakt dat het min eigen verantwoording is en dat ik dus uitmoet kijken

wat zouden jullie doen

gr suus


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131961
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:55

'k Zou het gewoon gaan proberen, ook al zit er een risico aan.
Weet je wat het is..... als je je hele leven lang achter je "medische ongemakken" aan moet lopen, dan heb je zo weinig leuke dingen meer over.
Zelf zit ik ook in zo'n situatie (geen spit, maar wel een euvel aan m'n nek- en rugwervels) en mij is ook aangeraden om te stoppen met rijden.
Toch heb ik weer een paar keer op m'n paardje gezeten.
Ik weet dat er een risico aan zit, maar paardrijden is de enige sport die ik leuk vind, dus dat geef je ook niet zo makkelijk op.
Elke hobby/activiteit heeft zo z'n risico's, dan maar beter proberen er van te genieten Knipoog

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 12:41

Bij mij is mijn stuitje gebroken (pas kort) en mocht ook voorlopig niet meer rijden. Maar ja , voorlopig kan ook 2 weken zijn..*LOL*
Je voelt zelf het beste wat gaat en wat niet, en misschien is paardrijden juist verstevigend voor je rugspieren, kan toch?
Succes.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:05

Ik heb ook wel eens een spitaanval gehad, maar zodra ik me weer enigszins kon bewegen ben ik meteen weer op mijn paard gestapt. Was voor mij de beste methode om zo snel mogelijk van die spit af te komen! Maar ja, of dat voor iedereen geldt???

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:29

Mieke schreef:
Ik heb ook wel eens een spitaanval gehad, maar zodra ik me weer enigszins kon bewegen ben ik meteen weer op mijn paard gestapt. Was voor mij de beste methode om zo snel mogelijk van die spit af te komen! Maar ja, of dat voor iedereen geldt???


Of het voor iedereen geldt weet ik natuurlijk niet maar ik was na tien minuten losstappen vrijwel pijnvrij. Het opstijgen was even een ware ramp en na het afstijgen kwam de pijn weer op.
Na twee weken kreeg ik van fysio en arts te horen dat ik zo wonderbaarlijk vooruit was gegaan.
Ik heb ze maar niet verteld dat ik gewoon door was gegaan met rijden Knipoog

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:39

ik heb dus diezelfde ervaring. Laatst schoot het met hoeven uitkrabben in mijn rug, en ik ben juist rustig gaan rijden (Raimaer was toch hoogdrachtig) en daarna was het al weer een stuk beter. Juist die kalme beweging doet het bij mij veel goed.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:42

Mijn rug is ook alleen maar sterker geworden van het dagelijks rijden (spit en scoleose)! Heb nog wel medicijnen, maar hoef ze niet meer elke dag te slikken.

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 75 bezoekers