In de twintig en een eigen stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 17:44

Van alle mensen die ik ken met een eigen stal zijn er maar 2 die het echt allemaal op eigen kracht hebben gedaan. De rest heeft allemaal zeer kapitaalkrachtige ouders. Want dat heb je wel nodig, tenzij je over een gigantisch groot [rijtechnisch en zakelijk] talent beschikt, als je dat hebt redt je het wel zonder kruiwagens. Maar echt talent is bijzonder zeldzaam.....

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 17:45

Ik ben dan wel een amateur en geen prof, maar ben ook erg blij dat mijn ouders wat hebben willen investeren in een bak en wat stallen...Toen we op een gegeven moment drie paarden op verschillende stallen hadden waren we erg blij dat we tegen een stuk grond bij het bedrijf aanliepen Knipoog

maar de paarden en toebehoren betaal ik wel allemaal zelf

Heb wel bewondering voor mensen van mijn leeftijd die echt professioneel bezig zijn met paarden en daarvan kunnen leven trouwens...Met of zonder hulp van ouders *LOL*

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 17:54

ik heb een stukje land met 2stallen een berghok voor stro en mijn spullen en een kleine bak van ongv 10x23 mtr maar is groot genoeg om de paarden in los te gooien en ik heb geen mesthoop ik doe het in vuilniszakken me stallen zien er niet mooi uit maar wel water dicht en ik heb zelf een shetlander en een paard binnenkort komt er nog een stal bij en ik ben blij dat ik een eigen stal heb lekker me eigen regeltjes en van niemand last heb en het maakt mij niet zoveel uit hoe een stal eruit ziet als hem maar goed schoon houdt en hij niet lekt:))

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:58

ik wil eigenlijk al vanaf kleins af aan een eigen africhtings/dressuur pensionstal. kan nu al een beejte oefenen op de stal van me stiefzussen die ik zo'n beetje run, het bevalt gewoon super eigenlijk en idd je leert wel je vrienden kennen en er gaat een hoop tijd in zitten, maarja die paarden zijn ook zo verleidelijk he.
misschien dat we in de boerderij van mijn familie gaan wonen waar super veel plaats bij is en een grote loods die eventueel tot binnenbak met alles er op en eraan omgetovert kan worden en buiten is ook nog heel veel plaats, nu maar hopen dat het doorgaat.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:34

Mijn ouders hebben idd ook natuurlijk aardig gesponsord,je kan niet uit het niks anders stallen,land en bak enz aan laten leggen/kopen,of je moet geluk met de staatsloten hebben Haha!

Mijn ouders hebben het helpen opstarten en op een gegeven moment gezegd van nu is het mooi geweest,nu moet je het zelf regelen,kan wel altiijd met vragen enz bij ze terecht uiteraard. Ach gut

Het is geweldig om je stallen aan huis te hebben,echt waar,alleen romantischeren veel mensen het toch wel,het is gewoon echt hard werken,en niet van 9 tot 5 maar echt 7 dagen in de week voor wel meer dan 40 uur,net hoe groot je stal is uiteraard.

Ik ben zelf 19 en heb nu een jaar een eigen stal,dat we dus langzamerhand(niet zo langzaam als we eerst dachten maar toch Knipoog )aan het uitbouwens zijn,je moet in het begin hoop investeren.

Ik werk zelf dan nog 1,5 dag bij dierenarts als assistente en nog 1 dag in de produktie en de rest op stal,dus dat kan je ongeveer wel nagaan,verdien toch echt onder het gemiddelde nu ,ook door de investeringen uiteraard dat word later wel beter.
Wil eerst nog springbalken,wc,overkapping,2 paardstrailer en nog wat leuke dingetjes dus ben nog wel even bezig *LOL*

Verder moet je toch echt wel in hart en nieren paardenmens zijn en niet zeg maar het 'uitgaanstype' je hebt toch verantwoording voor jouw en in mijn geval andermans paarden,je kan niet bv toch 5 uur stappen en dan een keer rond 2en je bed uit rollen,paardjes willen toch graag eten. Vork

Hoop zo beetje antwoord gegeven te hebben.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:42

Jippie schreef:
Van alle mensen die ik ken met een eigen stal zijn er maar 2 die het echt allemaal op eigen kracht hebben gedaan. De rest heeft allemaal zeer kapitaalkrachtige ouders. Want dat heb je wel nodig, tenzij je over een gigantisch groot [rijtechnisch en zakelijk] talent beschikt, als je dat hebt redt je het wel zonder kruiwagens. Maar echt talent is bijzonder zeldzaam.....


Je moet rijtechnisch goed zijn?
En hoe wórd je goed?

Doordat je ouders je een eigen pony geven en toestemmen in goed maar duur priveles.
Ennuh...
Even rechtzetten:

Niet rijtechnisch talent is zeldzaam.
Maar rijtechnisch talent die de kans kreeg zich te ontwikkelen.
DIE is zeldzaam.

En ik kan me nog steeds kwaad maken over die verwaande meiden op de manege die dankzij hun ouders destijds, NU 'redelijk' kunnen rijden, en dan neerkijken op de meiden zonder geld en zonder paard die zich niet konden ontwikkelen. Boos!

Echter ik ken ook meiden die NIET zo verwaand zijn en elke persoon, met of zonder talent, met of zonder geld, gewoon normaal behandelen.
Zo iemand die kan mij de hele dag doen stralen... Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:46

Om eerlijk te zijn vind ik dit wel erg goed verwoord Dorine. Lachen

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:24

ik ook want ik mag nooit meer paardrijden vanwege me rug maar daarom verzorg ik me paard wel goed en dan ga ik mee naar de les ofzo en dan zie je ze kijken van jou paard en zij rijd.Maar ja wat moet ik anders Boos!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:27

gut Dorine je haalt de woorden uit mijn mond

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:13

hihi dorine... Dan heeft nienke mooi mazzel dat ik haar bij de manege vandaan heb geplukt. Ze krijgt nu mooi de kans om een heleboel van die gekke oude knol van mij te leren en kan daar later mooi op verder borduren. Ze mag nu al veel meer paarden rijden voor derden dan ze ooit had kunnen dromen... toch niet gek voor een meisje van 13 uit de nieuwbouw....

bedoel hiermee te zeggen dat je met een beetje geluk, doorzettingsvermogen en verantwoord gedrag naast een dosis talent toch nog wel op je pootjes terecht kunt komen.

Ben ook blij dat ik zelf niet full-time in de paarden zit hoor al had ik het misschien vroeger wel gewild.