onderhoud van leren laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

onderhoud van leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-03 19:05

Ik heb sinds vandaag leren laarzen
en ja het is pijnlijden Haha!

ik het zwarte schoen poets (voedende schoenpoets)
van die haaken om je laarzen aan te krijgen
een laarzenknecht om ze uit te krijgen

maar wat heb ik nog meer nodig om mijn laarzen toppie te houden (naja zo goed als toppie...)

Ze zijden wel dat laarzenspanners handig waren maar die hebbik nog niet gekocht omdat die 22 euro waren Lips are sealed
maar is dat ook echt nodig?

renee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 19:17

Ik heb 2 flesjes van Petri. 1 voor het schoonmaken van de laarzen. de 2de is voor het onderhoud van het leer.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 19:21

Als je niet wilt dat je laarzen in gaan zakken zou ik zeker wel laarzenspanners kopen hoor, als nood zou je even kranten in je laarzen kunnen proppen dat heeft zo ongeveer hetzelfde effect als laarzenspannerd.

Voor de rest gewoon je laarzen goed vaak oppoetsten, zodat ze mooi van kleur blijven, en als ze vies zijn ze zo gauw als kan schoonmaken!

Succes het inlopen van de laarzen....

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 19:29

chantal_cs schreef:
Succes het inlopen van de laarzen....


Zal je nodig hebben want het is een regelrechte HEL! Tong uitsteken

Ik vet de mijne regelmatig in (niet mee overdrijven want dan krijg je ontzettende zweetvoeten omdat het vocht er niet uit kan) maar zo blijft er ook niet al teveel modder ed aankleven en bijt het zweet van je paard zich niet in je laars. (moet immers eerst door die vetlaag heen)

Verder na ieder gebruik afspoelen (want er hangt dan dus oa zweet aan van je paard en zweet is zout en dus een moord voor leer)
En als laatste (als ze zijn ingelopen) enkel en alleen gebruiken voor te rijden en niet om stallen uit te mesten Clown

De rest is al zowat allemaal gezegd geloof ik.

Successss! Haha!