stalbandages...

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tancreda4

stalbandages...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 18:38

Ik heb een paar vraagje over stalbandages.

Vandaag merkte ik dat Genderose wat vocht net onder haar knie bij een van haar voorbenenn heeft. Ik weet niet of dit beginnende gallen zijn, maar ik denk dat het waarschijnlijk komt door het gewicht dat ze op dit moment met zich mee draagt (ze is echt mega dik).
Nu heb ik gelezen dat hoogdrachtige merries wel eens gebandageert worden hiervoor, en dat wil ik dus ook bij Genderose gaan doen. Of zal helpen weet ik neit, maar baat het niet dan schaad het niet.

Ik heb al meerdere malen stalbandages aangelegd, dus dat is geen probleem. Ik heb dikke fleece (zachte) bandages, en gewone ook zachte bandages tot mijn beschikking. Beiden hoeven niet met onderbandages te worden gebruikt. Maar met stalbandages, meot ik dan wel onderleggers gebruiken??

En dan nog een vraagje. Hoelang mogen ze omblijven? Ik kan ze s'avonds aanleggen (om 17 of 19 uur) maar kan ze pas de volgende smiddags (tussen 13 en 16 uur) verwijderen, omdat ik niet denk dat ik het baasje zo ver krijg om het sochtends te doen. Is dit te lang of zou het wel kunnen?? (ze staat in die tijd ook alleen maar in stal).

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie