Ligt het aan mij of worden mollige/volslanke mense

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 18:46

tja, zoals ik al zei, vinden mensen hier ook al verschillende maten dun.

Ik mag niet meer klagen, ben van maatje 40/42 in de afgelopen maanden naar maatje 36/38 gegaan. Ben ik toch bestwel trots op.
Nadeel, ik had net nieuwe rijkleding gekocht, en die pas ik nu niet meer
Boos!
Maar idd, ik zie hier geen slechte combis.

Trouwens, liever dat je kan normaal kan eten en af en toe lekker wat kan snoepen dan die modellen, Die alleen maar sla mogen. Dat heb ik er niet voor over om dun te zijn hoor!

Af een toe een magnum of een big mac gaat er best wel in. Haha!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:40

Ik heb ook een voor en na foto..
Dit is in november vorig jaar.
Afbeelding

Nu 13 kilo lichter, moet wel zeggen dat ik me beter voel !!
Wil er nog 3 af hebben maar dat doen we rustig aan, waneer het uitkomt Knipoog
Afbeelding

Nadeel is dat ik wel mijn laarzen moet laten vermaken !! want die zijn veel te groot..
Ik denk eerder dat een ruiter zelf meer last heeft van het overgewicht, dan het paard waarop gereden wordt.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:59

Ik heb maatje 44 in rijbroeken,
lekker los op de kont moet het van mij zitten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 01:50

Afbeelding
Afbeelding

Ik ga mee doen, ook redelijk aan de maat.

Paard is ong 1.67 en wat ieletjes. Sjuim en Lov hebben hem in real life gezien en kunnen het bevestigen.

Je ziet zijn rug.............die zakt volledig door!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-07-03 01:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 08:47

Oh god Sonja, die van het zweten komt wel heel bekend voor...
Wij kwamen nogal eens op een manege om onze paarden even te drenken (waar Voltrack dan zijn halve hoofd onder water stak). Paarden nat van het zweet & water wat wij over ze heen gooien om te koelen. En oh ja, beetje wittig van het opgedroogde zweet hier en daar. Ze zeiden het net niet, maar achter onze rug om werd er dus geroddeld over hoe wij onze paarden afbeulden, dat we alleen maar zouden galopperen etc. Ok, we galopperen veel, maar daar zijn ze echt wel op getraind. Op die manege stond een bevriend jachtruiter die eens met ons naar het strand was geweest. Hij heeft zelf een leuk paard en traint die ook vrij aardig, maar die was dus zoek terwijl onze artrose KWPNer er nog keihard voor ging en niet van ophouden wilde horen. Kwamen we dus weer een keer, staan er weer van die mensen te kijken en hoor je ze echt 'schande' denken, loopt hij naar buiten en zegt: 'Kijk, dát zijn nou goed getrainde paarden'. Nooit meer één vertogen woord gehoord, zelfs niet in het roddelcircuit. Als we ze tegenkomen in het bos gaan we wel altijd stappen, en om de hoek galopperen we weer aan.

Even voor de duidelijkheid: ik zit dus qua gewicht echt totaal aan de andere kant. Ik ben gemiddeld qua lengte, maar ik weeg minder dan 50 kg op het moment (ieks, ik waai zo weg). Ook niet fijn omdat mensen dan gelijk denken dat je anorexia hebt. Het is van buiten niet echt te zien dat ik zo weinig weeg en behalve dat krijg ik er als het echt moet geen gram aan. Mijn vader weegt bijna 90 kg en rijdt op een arabier(tje) van 1.65. Arm beest zeker. Nou, als er 1 is die iets niet doet als hij het niet leuk vindt is het dat paardje wel en die loopt met hem op zijn rug harder dan met mij (ik geef toe dat ik hem niet vooruit ga zitten schoppen en hem meer het tempo laat bepalen). Best zielig natuurlijk, maar het is een arabier met net zulke dikke poten (net niet helemaal, maar t scheelt neit veel) als mijn KWPNer van 1.68. Mijn vader heeft overigens ook niet de perfecte houding, maar het beestje heeft er echt niet onder te lijden. De écht lange afstanden (klasse 4) moet ik wsch gaan rijden omdat mijn vader dat niet denkt te gaan doen (lichamelijk trekt hij dat niet).

Als ik eerlijk ben denk ik soms wel bij mensen dat het toch verstandig is om af te vallen, maar niet iedereen zit in de luxe (ahum) positie dat er geen gram aankomt, maar alleen maar afgaat. Over het algemeen kan ik nou niet zeggen dat ik me gigantisch stoor aan dikke(re) mensen te paard. Sjuim vind ik dus helemaal niet te dik, integendeel, waar maak je je zorgen over? Anouk ook echt niet hoor. Als ik mijn benen platdruk lijk ik ook opeens een stuk dikker (misschien een idee voor als iemand gaat zeuren: kijk, ik héb wel dikke dijen Haha! ). Als je echt 90 tot 100 kg weegt denk ik wel dat je heel erg rekening moet houden met je paard. Mijn vader rijdt helemaal niet zo vaak (1-2 x per week), de rest doen ik en/of mijn zusje (ook zo'n sprieterig kind van 45 kg, is ook pas 13 dus dan mag dat nog). Er zijn zat manieren om je paard te trainen zonder dat je hem in de weg zit. En zo lang je een goede balans hebt en het paard dus niet uit balans brengt kan er niet veel fout gaan denk ik.
Laatst bijgewerkt door Laui! op 20-07-03 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 08:56

Waar ik op de manege zat eerst was ook een vrouwtje, ik denk amper 1.60 en heel dik!Dat zie je niet vaak....Ik ben niet goed in gewicht schatten maar het is gewoon heel extreem, niet te vergelijken met iemand die hier op staat, dat valt allemaal nog wel mee als ik t zo zie.
Ze had een fjord ( die overleden is) en daar reed ze 1/2x in de week op.
Ze had een krukje of iets dergelijks nodig om er op te stappen.En na 2 rondjes draven zat ze al ongelooflijk te hijgen, ze kon ook niet goed rijden, maar de pony zat ze qua rijden ook niet in de weg.
Nou was die fjord ook aan de dikke kant, dus het zag er ook echt niet uit.
Als ze m in de galop wil hebben zat ze half hijgend te roepen kom jumbo galop...
Ook een keer op een zondag, was ze aan het rijden...
Ik was op de 'poetsplaat' naast de bak.
Opeens hoor ik me toch een knal uit de bak komen!!!!
Ik ga geschrokken kijken, ligt ze daar op de grond, hij ging scheef door de bocht heen in galop en ze was er af gevallen.
Gelukkig was dr dochter er om er omhoog te halen Lachen

Kijk opzich let ik er niet echt op of iemand aan de mollige kant is, maar bij haar is het gewoon extreem, en dan denk ik stiekem ook weleens, arme pony, en val toch eens wat af..

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 13:21

Het is zo makkelijk om te denken... val toch eens af. Wie weet wat iemand er al voor doet om het voor elkaar te krijgen. Ik denk van een boel mensen wel eens... stop toch eens met roken. Maar stoppen met roken valt niet mee en dat geldt ook voor afvallen. Hoe graag je soms ook iets wil. En dan krijg je nog de testen om te kijken of alles wel naar behoren werkt.. schildklier ed.
Ik val af als ik me aan 800 kaloerien per dag houdt. weet je hoe zwaar dat is als je drie keer in de week op een sportschool sport, bijna elke dag paard rijdt, veel loopwerk doet op mijn werk waar ik ook nog eens fulltime werk. Ben al een paar keer flauwgevallen omdat ik te weinig eet en afvallen ho maar. Of ik zit in het bekende jo jo effect. Probeer jij je maar eens aan 800 kaloerien op een dag te houden met een druk leven. Ik zie soms sterretjes en ben duizelig. Alleen omdat ik zo graag wil afvallen. Het klinkt zo makkelijk om te zeggen.. val toch eens af.
Ik ben blij dat ik mijn paard heb want hij brengt vreugde in mijn leven. En hij heeft geen problemen met mijn gewicht daar let ik wel op.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 13:58

Zij doet ook geen poging toe, ik ken haar goed, tis een geweldig gezellig mens, daar niet van, het heeft ook geen medische oorzaak.
Ik denk ook niet dat het goed is om opeens maar 800 calorieen te nemen.
Maar zoiets als slimfast??mijn moeder is daar ook weleens veel mee af gevallen.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:58

Laui! schreef:
Als je echt 90 tot 100 kg weegt denk ik wel dat je heel erg rekening moet houden met je paard. Mijn vader rijdt helemaal niet zo vaak (1-2 x per week), .


Laui, tuurlijk moet je rekenig houden met je paard, en de een kan veel meer aan dan de ander, maar ik denk dat wij paardenliefhebbers, de gezondheid van ons beestje erg waardevol achten en daar echt wel rekening mee houden, waar ik problemen mee heb zxijn de eerdere uitspraken van mensen die het zo'n naar gezicht vinden zo'n puffende dikkerd, die met een rood aangelopen gezicht rondhobbeld op concours!

kijk, iedereen heeft recht op haar/zijn hobbie en zolang je er zelf plezier in hebt is het toch goed!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:38

SisLeone schreef:
Het is zo makkelijk om te denken... val toch eens af. Wie weet wat iemand er al voor doet om het voor elkaar te krijgen. Ik denk van een boel mensen wel eens... stop toch eens met roken. Maar stoppen met roken valt niet mee en dat geldt ook voor afvallen. Hoe graag je soms ook iets wil. En dan krijg je nog de testen om te kijken of alles wel naar behoren werkt.. schildklier ed.
Ik val af als ik me aan 800 kaloerien per dag houdt. weet je hoe zwaar dat is als je drie keer in de week op een sportschool sport, bijna elke dag paard rijdt, veel loopwerk doet op mijn werk waar ik ook nog eens fulltime werk. Ben al een paar keer flauwgevallen omdat ik te weinig eet en afvallen ho maar. Of ik zit in het bekende jo jo effect. Probeer jij je maar eens aan 800 kaloerien op een dag te houden met een druk leven. Ik zie soms sterretjes en ben duizelig. Alleen omdat ik zo graag wil afvallen. Het klinkt zo makkelijk om te zeggen.. val toch eens af.
Ik ben blij dat ik mijn paard heb want hij brengt vreugde in mijn leven. En hij heeft geen problemen met mijn gewicht daar let ik wel op.


Hier zo'n zelfde verhaal. Alleen val ik ook niet echt af als ik me aan die 800 houdt. Lastig dus. Ook al door de medische molen geweest. Ik wou maar dat ik met zo'n drogisterijdieetje af zou vallen. Als iemand het geheim weet hoor ik het graag. Tot nu toe heb ik de dietiste al tot waanzin weten te drijven en zo ook de huisarts.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:47

ik lees hier dat sommige mensen maat 40/42 DIK vinden... HAALOOOO daar is ikke het niet mee eens Lachen vind maat 40/42 helemaal niet dik...
ik ben zelf normaal geloof ik heb ongeveer maat 38..
maar ik vind al die combinaties die ik net heb gezien allemaal mooi! echt niet lelijk!!
ik denk dat veel mensen het ook niet kunnen hebben dat niet alleen dun mooi kan zijn en daarom zo afgeven op wat dikkere ruiters!