Zwemmen met paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Akhalteke
Berichten: 42
Geregistreerd: 10-03-03

Zwemmen met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 19:10

Aangezien ik op een heel warm eiland ben opgegroeid heb ik het geluk gehad om in mijn jonge jaren veel met paarden te hebben gezwommen. Buiten het feit dat het vreselijk leuk is is het ook nog goed voor paarden en vinden ze het (meestal) leuk. Nou vroeg ik me af of er in Nederland ook gezwommen wordt met paarden? En waar? De zee lijkt mij zo koud.... brrrr maar ik weet niet of dit aan mijn warmbloedige karakter ligt hoor!


Letizia

Berichten: 12144
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 19:16

Ik ben het wel van plan deze zomer, maar dan moet het wel (erg) goed weer zijn, ik ben van plan om het in de Westerschelde te proberen (want ik weet niet of Dar het eens is met m'n plannetje Haha!) dat is minder koud dan bv. de Noordzee.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30590
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 19:19

De zee is niet echt wat. Je hebt daar vaak last van de stroming. Bij ons werd altijd gezegd nooit dieper als knie hoogte de zee in (van je paard dus), ik doe alleen net natte voetjes, dat vind ik veiliger.
Verder zijn er wel wat meertjes waar je in kan zwemmen, althans op kamp was er een meertje. Ik ben er alleen niet in geweest, Taran durfde niet.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 21:19

Toen het vorige zomer zo vreselijk warm was heb ik wel met Isabeau in de zee gezwommen. Echt gezwommen dus, en niet er alleen doorheen lopen. Ze vond het schitterend en als het deze zomer weer zo warm is doe ik het weer!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 21:25

Het lijkt mij zooo gaaf om te gaan zwemmen in een meertje ofzo!
De zee lijkt me niet echt geschikt, je kan namelijk opeens in een dieper gedeelte komen of je heb een sterke stroming...

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 21:30

Ik heb het ook weleens gedaan in meertjes. Tsja, wat is koud? In de zomer valt dat best wel mee. En het is natuurlijk erg leuk, dus je moet er iets voor over hebben.

* To Belg, or not to Belg *

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 21:42

elk jaar gaat ik naar de camping in meppen en elk jaar zodra het heet is ga ik met mijn paard zwemmen. baily is vorig jaar voor het eerst meegeweest en ik heb nog nooit een paard gehad die zo graag wou... hij stond aan de kant en ineens JUMP *PLONS* grinnik hij vind het leuk terwijl hij te beroerd is om door plasjes te lopen 8:7


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 21:43

Hier in Hoevelaken is een klein meertje midden in een woonwijk,waar vriendinnen van mij wele ens met hun paarden gaan zwemmen.
Ik heb het nog nooit gezien,maar volgens hun is het erg leuk!
Het lijkt me echt gaaf om een keertje te doen.

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 22:12

Als je in de zee wilt gaan zwemmen moet je dat doen als het vloed woord. zo heb je geen sterke stromingen.
Ik heb vandeweek toen eht 18 graden was. tot me knieen in het water gegaan (broek wel aan hoor) het was wel erg koud maar wel erg leuk ze kwamen ong tot dr buik / schouder (shets) Haha!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 22:19

Toen ik o kamp bij rosworld was gingen we bij hun in hun paardenvijver ook zwemmen. De meeste paarden liepen gewoon maar ik zat op de kleinste pony en die ging echt zwemmen. Dat was echt leuk maar ook de enige keer dat ik het heb gedaan. Bij ons gaan we wel eens in een ven alleen die is maar 1 meter diep.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 22:32

Bij ons in Aalsmeer hebben ze een soort strandje gemaakt, superhandig om dus te gaan zwemmen met je paard, dan hoef je niet helemaal naar het strand!
Je moet alleen wel super vroeg gaan, anders kun je al snel mensen verwachten.
Afbeelding

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:09

Ziet er echt tof uit vanaf die foto Alice!
ik wil ook heel graag eens met Passion zwemmen, we hebben hier wel meertjes, maar ik ben bang dat er fietsen enzo op de boven liggen waar hij aan kan blijven haken.(ik weet dat daar erg veel rotzooi ligt en komen veel mensen)

Machie

Berichten: 15938
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:11

ja, heb ik wel geregeld gedaan! T is GEWELDIG!!!!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:16

Van de zomer ga ik met een stal genoot met paard in de noord zee zwemmen. Zij heeft had vorig jaar ook gedaan met een groep en van te voren bij de reddings brigade gevraagd waar je kunt zwemmen met je paard ivm stroming. Het lijkt mij echt helemaal te gek.

Wodan en ik onderweg in de M2

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:19

Ik ga het met Gam dit jaar ook proberen. Bij ons in de buurt is een zandafgraving waarin gezwommen wordt. Het lijkt me leuk!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 23:21

ik heb het gedaan met een pony die ik heb gehad, ik zat erop toen we gingen 'zwemmen' het is echt heel leuk, je band met het paard wordt er beter van en het is een soort fysiotherapie (naar horen) Haha! met het paard wat ik nu heb zou ik het niet meer doen denk ik. maar toen vond ik het helemaal geweldig iig.

Dennis

Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 08:23

Ik heb een keer in de Noordzee gezwommen met Dennis. Vond hij echt geweldig. En zomers als het echt heet is liggen Dennis en ik bijna dagelijks in het IJselmeer. Wij hebben 200 meter van het land een heel klein strandje waar je alleen met de shetjes kan komen(met iets groters durf ik het echt niet, moet een paar hele steile hellinkjes af) en daar kan je zo diep dat de shetten echt moeten zwemmen. Ik heb geen idee hoe vaak ik dat afgelopen zomer met Den gedaan heb. Iig vaak, tis echt net een zeepaard, echt gek op water.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 12:00

Vroeger, toen ik nog in Ouderkerk woonde, ging ik altijd zwemmen met de paarden. Je had daar zo'n zandafgraving die vol stond met water (heet nu Ouderkerker plas), met daarin twee eilandjes die met steigers waren verbonden met het vaste land en de paarden die echt geoefende zwemmers waren liet ik dan van het ene eilandje naar het andere eilandje zwemmen. Het is hartstikke goed voor ze om te zwemmen. Ontspannend ook. Vanaf de waterkant ging ik erop ook wel 'ns het water in, maar de meeste paarden willen perse rollen in het water = erg zonde van je tuig.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _suus19_, AhrefsBot, Elisabeth32, maralyn, moralian, Noraafjord, Ptl4ever en 30 bezoekers