Nieuw bit van K&K Sprengen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GerrieRijkse
Berichten: 38
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: Vierpolders

Nieuw bit van K&K Sprengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 11:38

Heeft iemand ervaring met het nieuwe bit van K&K Sprengen, Conrad Ultra Aurigan?
Omdat mijn pony een laag rooster heeft denk ik er over om dit bit aan te schaffen. Volgens de ene winkelier is dit de beste optie, volgens een ander kan ik beter een stangetje nemen. Omdat dit K&K bit nogal prijzig is, wil ik graag eerst wat ervaringen van anderen horen.
Ik ben benieuwd!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:40

ik ben heel tevreden met mijn K&K-bit. Het was een behoorlijke aanschaf, maar B'elanna loopt heel erg goed op dit bit.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:58

Ik heb een scholingsbit of correctiebit, weet nou niet welke het is, haal ze altijd door mekaar Haha! (watertrens in ieder geval) , van K&K en ben er heel blij mee.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 16:20

Nou....nieuw.... Haha!
Bestaat zachtjes aan ook al weer bijna 3 jaar denk ik onderhand Lachen

Ik heb er nog eentje liggen die ik bij Rena gebruikte toen ik haar net had gekocht , anderhalf jaar geleden.
Is een heel erg fijn bitje , dat zeker !

Maar als je paard een laag verhemelte , hangend rooster heeft , zou ik zeker eens serieus overwegen om zonder bit te gaan rijden , dat is in mijn ogen sowieso prettiger voor een paard (mits goed ermee om gegaan..blablabla Knipoog ) en voor een paard dat toch al weinig ruimte heeft in de mond lijkt het me helemaal een groot voordeel.

Ik rij Rena ook al bijna een jaar bitloos , eerst op Hackamore en tegenwoordig op een side-pulletje.

Ik kan het echt aanraden , het zal niet bij elke ruiter/paard passen , maar ik zou niet anders meer willen Lovers