Trailer probleempje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:12

een hengsteketting door zijn mond werkt super!

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:53

Heeft iemand die methode toegepast van die site??? Vraag me af hoelang dat dat wel niet duurt voordat je paard dat doet!!!

Ik heb een jonge pony die dus toen we hem gekocht hadden niet van plan was de trailer op te gaan. Hij is met de vrachtwagen vervoerd uiteindelijk. Het was wel een stressvolle dag dus misschien dat het nu allemaal wel meevalt. Maar dat weet ik niet.
Wat ie deed was steigeren en zich laten vallen of er langs schieten.

En HOE leer je je paard te sturen??? het staat er allemaal wel leuk en aardig maar niet hoe je iet smoet aan pakken.......

Nimmy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 20:19

We gaan ook wel buitenrijden, ook wel met de trailer maar hij heeft een onverklaarbare hekel aan buitenritten, hij draait dan continu om en is niet vooruit te branden. Hij sjok dan gewoon heel ontspannen met het bit tussen zn tanden en als ie na 3 meter het ver genoeg vindt keert ie om.
De vorige eigenaar heeft alleen met hem buitengereden en maar zelden in de bak, misschien dat er toen wat gebeurt is, maar zodra we naar buiten gaan, oortjes in de nek en klieren.
Werken vindt ie juist leuk, bij de vereniging is het oortjes naar voren en loopt ie uit zichzelf al goed door en merk je dat ie ontspannen is. Buiten vondt ie vanaf het begin aan al niet leuk, hij begint het iets leuker te vinden, dus daar ligt het probleem niet.
Het gaat ook langzaam beter, soms loopt ie er bij het zien van de zweep al in en de trailer staat naast een schuur aan de kant waar ie ernaast probeert te gaan, duzz dat wordt hem al moeilijk gemaakt

maar nog steeds gaat hij niet zonder dat hij de zweep voelt of ziet

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:09

Nimmy schreef:
We gaan ook wel buitenrijden, ook wel met de trailer maar hij heeft een onverklaarbare hekel aan buitenritten, hij draait dan continu om en is niet vooruit te branden. Hij sjok dan gewoon heel ontspannen met het bit tussen zn tanden en als ie na 3 meter het ver genoeg vindt keert ie om.
De vorige eigenaar heeft alleen met hem buitengereden en maar zelden in de bak, misschien dat er toen wat gebeurt is, maar zodra we naar buiten gaan, oortjes in de nek en klieren.
Werken vindt ie juist leuk, bij de vereniging is het oortjes naar voren en loopt ie uit zichzelf al goed door en merk je dat ie ontspannen is. Buiten vondt ie vanaf het begin aan al niet leuk, hij begint het iets leuker te vinden, dus daar ligt het probleem niet.
Het gaat ook langzaam beter, soms loopt ie er bij het zien van de zweep al in en de trailer staat naast een schuur aan de kant waar ie ernaast probeert te gaan, duzz dat wordt hem al moeilijk gemaakt

maar nog steeds gaat hij niet zonder dat hij de zweep voelt of ziet




Je hebt geloof ik wel een koppig exemplaar te pakken !!! Haha! Frusty

Nimmy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-03 20:38

jaah, kan er ook nix aan doen, this verder wel een schat hoor, en werke vindt ie leuk, dressuur of springen(wat we af en toe doen) maar ontspannen buitenrijden zit geen uitdaging aan ofzow, zal wel vaag beest

Maar ik zou helemaal happy zijn als ie normaal de trailer in zou lopen en niet zou zitten klieren voor de laadklep

Nimmy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-03 18:20

ok tegenwoordig gaat hij er normaal in, nu alleen dat uitladen nog, ik kan hem de eerste 3 passen rustig houden (gaat vooruit) maar dan nog steeds daarna een achterlijke spring achteruit de trailer uit, ik heb van de vorige eigenaar laatst gehoort dat dat goed ging tot hun een keer lomp bezig geweest zijn, touw zow vastzetten dat het niet los kon en plotseling met een wapperend iets naar binnen komen aan de voorkant, achter was geen stang meer dus heeft ie aaan de trailer gehangen en is er ook onder de laadklep gekomen met 1 been, paniek dus, dit is als 2 jarige gebeurt hij is nu bijna 4 en ik heb hem een paar maanden en het inladen ging aan het begin goed de laatste 2,5 maand niet meer, en pas bij de 3e keer sinds inladen een probleem werdt kwam dat naar buiten jumpen erbij?? wat kan ik nu doen om hem normaal naar buiten te laten gaan, ik kalmeer hem steeds praat tegen hem, neem de tijd ervoor( hij niet) en ga niet hangen of trekken aan het touw dat houw ik juist losje svast zodat ik hem niet het idee geef dat er iets engs gaat gebeuren.